Nové BMW řady 8 míří na český trh. Známe cenu nejslabší verze

Své nové vlajkové kupé začíná BMW pomalu nabízet také u nás. Pro nedočkavce je v oficiálním konfigurátoru k dispozici zatím jen slabší varianta s naftovým šestiválcem. Díky ní však víme, na kolik nová generace „osmičky“ vyjde v základu.

Znovuzrozené kupé řady 8 má samozřejmě opět zaujmout elegancí a luxusní výbavou. Přece jen mluvíme o novém vlajkovém modelu BMW a konkurentovi například Mercedesu-Benz třídy S Coupé. Rozměrově přitom řada 8 do kategorie velkých, komfortních kupé zapadá skvěle. Na délku měří 4851 mm, široká je 1902 mm, vysoká 1346 mm a rozvor čítá 2822 mm.

Uvnitř čtyřmístného interiéru se pak nedějí žádná překvapení, zůstávají tu typické designové prvky BMW, ale samozřejmě dochází k zavedení nových technologických hraček. Klasické budíky za volantem tak třeba vystřídal 10,3palcový displej a pochopitelně nechybí armáda bezpečnostních a asistenčních systémů.

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Ačkoliv bude řada 8 nabízena také ve výkonné verzi M850i xDrive s dvakrát přeplňovaným 4,4litrovým osmiválcem o výkonu 390 kW (530 koní) a točivým momentem 750 N.m., ve spuštěném konfigurátoru pro ČR je zatím nabízena pouze druhá slabší motorizace.

Přesněji 840d xDrive s naftovým, dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, která začíná na částce 2.694.900 Kč. U ní počítejte s výkonem 235 kW (320 koní) a točivým momentem 680 Nm, putujícím na všechna kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Zrychlení z nuly na 100 km/h je pak otázkou 4,9 sekundy, kdežto maximální rychlost je limitována na 250 km/h.

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

V základní výbavě pak dostanete výhradně bílý nemetalický lak karoserie, možnost výběru ze dvou designů 19palcový kol a uvnitř je standardem i několik odstínů koženého polstrování a obložení hliníkem. V ceně jsou zahrnuty diodová přední a zadní světla, parkovací asistent, vyhřívaná sedadla či bezdrátové dobíjení telefonu, ale také podvozek s adaptivními tlumiči a dokonce systém natáčení zadních kol.

V kategorii příplatků se ale každopádně vyřádíte. Řada metalických laků karoserie začíná na 29.796 Kč, větší 20palcová kola startují na 33.878 Kč, polstrování luxusní kůží „Merino“ vyjde na 47.424 Kč, laserové světlomety stojí 45.266 Kč, systém nočního vidění 59.618 Kč a specialitkou je třeba volba karbonové střechy, která přijde na 81.302 Kč.

Nové BMW X5 má české ceny. Nejlevnější je naftový šestiválec

Nové BMW X5 má české ceny. Nejlevnější je naftový šestiválec

I pro naftovou „osmičku“ je nicméně nabízen sportovní M paket již zahrnující větší kola, agresivněji vypadající nárazníky, černou mřížku chladiče, křidélko na zádi, sportovní kožený volant a další nutnosti. Připravte si ale dalších 132.782 Kč.

Zmíněná nejsilnější varianta 850i xDrive se do nabídky českého zastoupení BMW dostane určitě již zanedlouho, přičemž cenou se má podle odhadů pohybovat okolo 3 milionů korun.

BMW řady 8 - parametry zatím nabízených motorů
Motor 840d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 2993
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [kW/min] 235/4400
Točivý moment [N.m/min] 680/1750-2250
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9
Provozní hmotnost [kg] 1905
Základní cena [Kč] 2.694.900
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků