Nové BMW řady 7 vás nechá si vybrat. Může to být elektrické kino i naftový cesťák, na V8 ale moc nekoukejte

Tak jsme se konečně dočkali. Nové BMW řady 7 je skutečnou revolucí. Poprvé jsou to totiž dvě auta v jednom.

Po mnoha ukázkách a uniklých fotografiích se konečně dočkáváme oficiální premiéry sedmé generace BMW řady 7, které poprvé přijíždí i s čistě elektrickou variantou pod označením i7. Na první pohled je největší změnou nová příď s velkými ledvinami a úzkými předními světlomety po vzoru nedávno představeného faceliftu BMW X7. Elektrické verze prozradí modré detaily.

Uvnitř vás pochopitelně čekají nejnovější systémy včetně softwaru iDrive 8 s obří zahnutou obrazovkou z jednoho kusu skla se dvěma displeji (12,3 a 14,9 palců). Toto ale známe už třeba z BMW iX. Pro zachování exkluzivity tak sedmička přidává nový kapacitní panel ve spodní části palubní desky pro ovládání klimatizace s názvem Interaction Bar.

Ta pravá kouzla se ale dějí až vzadu, kde si můžete připlatit 31,3palcovou obrazovku, která funguje jako domácí kino a lze ji tak spárovat se streamovacími službami. Každý z cestujících vzadu může obrazovku ovládat dotykem či za pomoci 5,5palcových tabletů na opěrkách dveří. Ve spojení s audiem Bowers & Wilkins Diamond, který obsahuje i čtyři reproduktory v opěrkách hlavy, to bude asi fajn zážitek.

Teď už ale k tomu opravdu důležitému, protože si budete kupovat auto, ne kino. Nejdřív ale asi tradiční zákazníky zklameme, protože podle tiskové zprávy bude zpočátku v Evropě k mání pouze čistě elektrická verze i7 xDrive60, zatímco v USA a Číně se bude startovat i se dvěma spalovacími agregáty se 48voltovou mild-hybridní technologií.

Konkrétně půjde o jednotky 760i a 740d xDrive. První je zážehový osmiválec o výkonu 544 koní, druhý zase vznětový šestiválec o výkonu 300 koní. U dieselu pak máme očekávat příchod i na evropský trh, ale až na jaře roku 2023. V témže roce můžeme čekat příchod plug-in hybridních variant a také nejostřejší elektrické verze M70 xDrive s výkonem 660 koní.

Ale zpět k elektrickému základu. BMW i7 xDrive60 pohání dva elektromotory, které dosahují kombinovaného výkonu 400 kW (544 koní). Tato pátá generace elektrického pohonu eDrive bere energii z akumulátoru o kapacitě 101,7 kWh, což by mělo vystačit až na 625 kilometrů. Nabíjení výkonem až 195 kW slibuje získání až 170 km dojezdu za deset minut.

Jinak řečeno, BMW i7 jakožto elektromobil bude pro všechny. BMW řady 7 bude jako diesel také pro všechny a pro nás konkrétně příští jaro. Plug-in hybrid bude také pro všechny, ale představí se až za rok, stejně jako elektrické eMko. Osmiválcový motor je pro USA a Čínu a odchozí generace BMW řady 7 ve verzi 750i xDrive je tak poslední V8 sedmičkou u nás. V technických údajích pak naleznete ještě šestiválcové verze 735i a 740i, ale zde je jasně potvrzená jejich absence v Evropě.

BMW řady 7 se bude po celém světě nabízet exkluzivně ve verzi s prodlouženým rozvorem, který činí 3215 mm. V průběhu příštího roku přibude v nabídce ještě pancéřovaná varianta. Oproti předchůdci má novinka také tužší karoserii a širší rozchod kol. O komfort se stará adaptivní vzduchové odpružení a aktivní stabilizátory se 48V elektromotory. O příchodu novinky na český trh vás budeme informovat.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Diskuze (18) Další článek: Nový Lexus RZ 450e nepotěší řidiče, kteří neumějí správně držet volant. Už jsme v něm seděli, není to jen Toyota v převleku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,