Naftový motor 740d xDrive již můžete objednávat, plug-in hybridy jsou k mání od října.
BMW rozšiřuje nabídku motorů pro nové BMW řady 7. Jak nám bylo již naznačeno při premiéře čistě elektrické verze i7, přichází teď i ty konvenční verze se spalovacími motory. Celkem jde o tři motorizace, vždy šestiválcové. První dvě jsou plug-in hybridní, třetí je klasický vznětový motor doplněný o 48V mild-hybridní technologii.
Plug-in hybridy kombinují zážehový řadový šestiválec s přeplňováním TwinPower Turbo (dvoukomorové turbodmychadlo) s elektromotorem integrovaným do osmistupňové automatické převodovky Steptronic. Výkon generovaný oběma jednotkami jde na všechna kola přes systém xDrive.
V obou variantách pohonu produkuje elektromotor výkon 145 kW (197 koní). Základní 750e xDrive spojuje tento elektromotor s výkonem 230 kW (313 koní) z třílitrového šestiválce. Výsledkem je kombinovaný výkon 360 kW (490 koní) a točivý moment 700 N.m. S tímto soustrojím zrychlí sedmičkové BMW na stovku za 4,8 sekundy.
Varianta M760e xDrive má šestiválec posílený na 280 kW (380 koní), což v kombinaci s elektromotorem slibuje výkon 420 kW (571 koní) a 800 N.m točivého momentu. Zde už stačí k akceleraci na stovku jen 4,3 sekundy. Tyto motorizace berou energii k čistě elektrické jízdě z 18,7kWh baterie umístěné v podlaze vozu. Maximální nabíjecí výkon činí 7,4 kW, 750e s ní ujede 78 až 87 km, M760e pak 77 ž 85 km.
Třílitrový naftový šestiválec 740d xDrive disponuje výkonem 220 kW (300 koní). Posílení z původních 210 kW bylo docíleno elektromotorem o výkonu 13 kW (18 koní) taktéž integrovaným do osmistupňové převodovky Steptronic. Elektromotor zároveň plní úlohu startéru. Točivý moment u nafty je 670 N.m a zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 5,8 sekundy.
Naftový motor je možné objednávat již teď. Plug-in hybridní jednotky budou k objednání od 12. října. Dodávky zákazníkům budou zahájeny na jaře příštího roku.