Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

BMW ukázalo novou řadu 7. Má karbonovou konstrukci, zhubla 130 kg a můžete ji řídit přes dálkové ovládání.
Seznam kapitol
  1. BMW řady 7 (G11/G12)
  2. Fotogalerie: BMW řady 7 (G11/G12)

Informace o nové (již šesté) generaci BMW řady 7 se dostaly ven už s předstihem a automobilka vlastně všechny zásadní novinky potvrdila. Už jsme si tedy mohli přečíst o odlehčené částečně karbonové konstrukci nebo třeba o dálkovém ovládání. Ano, tuhle luxusní limuzínu můžete řídit, aniž byste v ní museli sedět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
M paket, ovládání gesty a možnost řídit auto na dálku. To je nová generace BMW řady 7

BMW sice při návrhu konstrukce neopustilo klasické materiály, jako třeba hliník nebo ocel, a nešlo cestou karbonového monokoku jako v případě vozů BMW i, ale použilo karbonové výztuhy, takže je celá stavba nejen pevnější, ale i lehčí. Mezigeneračně BMW řady 7, které bude opět dostupné i v prodloužené verzi L, zhublo 130 kg.

Co se motorů týče, BMW řady 7 začíná na oblíbené verzi BMW 730d. Naftový třílitrový řadový šestiválec má výkon 195 kW (265 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 620 Nm v rozmezí 2000 až 2500 ot./min. Stovku zvládne za 6,1 sekundy, se systémem xDrive dokonce za 5,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h a kombinovaná spotřeba dosahuje na 4,5 až 5,2 litru na 100 km.

BMW postupně odhaluje novou řadu 7. Zaparkuje sama a zhubne až 130 kg

BMW postupně odhaluje novou řadu 7. Zaparkuje sama a zhubne až 130 kg

Model BMW 740i je k dispozici výhradně s pohonem zadních kol. Spoléhá se na přeplňovaný řadový šestiválec 3,0 l o výkonu 240 kW (326 k) v 5500 až 6500 ot./min. a točivém momentu 450 Nm v 1380 - 5000 ot./min. Stovku umí za 5,5 sekundy, rozjede se na 250 km/h a spotřebuje 7 litrů benzínu na 100 km.

Na vrcholu je prozatím přeplňovaný osmiválec v BMW 750i xDrive. Dostanete ho jenom s pohonem všech kol a má výkon 330 kW (450 k) v 5500 až 6000 ot./min. Točivý moment má hodnotu 650 Nm v 1800 až 4500 ot./min. a to stačí k tomu, aby auto zvládlo stovku za 4,4 sekundy. Rychlost opět hlídá omezovač u 250 km/h a kombinovaná spotřeba je stanovena na 8,1 až 8,5 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW vyztužilo konstrukci uhlíkovými vlákny. Díky tomu je nová sedmička o 130 kg lehčí a zároveň pevnější. Na vrcholu je prozatím osmiválec se dvěma turby a výkonem 450 koní

Bez hybridu by to dnes nešlo a už od počátku bude BMW řady 7 k dispozici i ve verzi 740e, což je plug-in hybrid složený z přeplňovaného čtyřválce 2,0 l a elektromotorů. Celkový výkon soustavy je 240 kW (326 k) a BMW udává kombinované emise 49 g/km CO2. To odpovídá spotřebě 2,1 l/100 km. Model BMW 740e je k dispozici i jako čtyřkolka xDrive, na elektřinu ujede až 40 km a dosáhne na ni nejvyšší rychlosti 120 km/h.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Novinkou ve výbavě je přepracovaný systém iDrive s dotykovým ovládáním a především s funkcí rozpoznávání gest. Navíc systém můžete naučit různá gesta na různé funkce, například na přijímání hovorů, zesílení hudby a podobně. S tímhle si asi při radekčním testu hezky vyhrajeme... Dotykový tablet je navíc odnímatelný a přenosný.

Laserová světla budou prozatím za příplatek. Podle BMW mají dosvit až 600 metrů a disponují i automatickou clonou, takže neoslňují protijedoucí auta. Zajímavé ale je, že standardně přijíždí BMW řady 7 na 17" kolech s poměrně vysokým profilem pneumatiky. U BMW asi konečně pochopili, že když auto příliš drncá, není to dobře. Nebojte, můžete si koupit i jednadvacítky. V tiskové zprávě jsme se ale nedočetli nic o runflatech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmiválec má v základu pohon všech kol xDrive. Všechny modely BMW řady 7 dostanou také vzduchový podvozek. Aktivní stabilizátory a laserová světla jsou za příplatek

Automatická osmistupňová převodovka byla modernizována a má nižší ztráty, větší rozpětí rychlostí a spolupracuje s navigací (i když nemáte navigaci zapnutou), takže přesně ví, kde bude jaká zatáčka nebo stoupání a dokáže lépe vybrat vhodnou rychlost pro ještě efektivnější jízdu. V ekonomickém režimu se pak převodovka od motoru po sundání nohy z plynu úplně odpojí.

Facelift BMW řady 3 oficiálně: Poprvé v historii má tříválec

Facelift BMW řady 3 oficiálně: Poprvé v historii má tříválec

BMW řady 7 standardně vyjíždní na vzduchovém podvozku se samonivelací. I když je motor vypnutý, auto udržuje stále stejnou světlou výšku. Každé kolo je řízeno samo, takže sedmička umí pomocí vzduchového podvozku kompenzovat i nerovnoměrné rozložení nákladu. To se může hodit, pokud pan řídící, který se nechává vozit vpravo vzadu, trochu přibral.

Podvozek může být v rychlostech do 35 km/h zvednut o 20 mm, například pokud potřebujete přejet větší nerovnost. A samozřejmě lze jeho tuhost nastavovat. Do všech modelů kromě hybridu si můžete přikoupit i aktivní stabilizátory a aby toho nebylo málo, BMW řady 7 má samozřejmě funkci pro samočinnou jízdu v kolonách, vedle všech těch obvyklých bezpečnostních systémů a asistentů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW řady 7 (G11/G12)
  2. Fotogalerie: BMW řady 7 (G11/G12)

bazar

BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 240 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2001
Stav: 253 345 km
Cena: 62 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 182 352 km
Cena: 530 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků