BMW ukázalo novou řadu 7. Má karbonovou konstrukci, zhubla 130 kg a můžete ji řídit přes dálkové ovládání.
Kapitoly článku:
Informace o nové (již šesté) generaci BMW řady 7 se dostaly ven už s předstihem a automobilka vlastně všechny zásadní novinky potvrdila. Už jsme si tedy mohli přečíst o odlehčené částečně karbonové konstrukci nebo třeba o dálkovém ovládání. Ano, tuhle luxusní limuzínu můžete řídit, aniž byste v ní museli sedět.
M paket, ovládání gesty a možnost řídit auto na dálku. To je nová generace BMW řady 7
BMW sice při návrhu konstrukce neopustilo klasické materiály, jako třeba hliník nebo ocel, a nešlo cestou karbonového monokoku jako v případě vozů BMW i, ale použilo karbonové výztuhy, takže je celá stavba nejen pevnější, ale i lehčí. Mezigeneračně BMW řady 7, které bude opět dostupné i v prodloužené verzi L, zhublo 130 kg.
Co se motorů týče, BMW řady 7 začíná na oblíbené verzi BMW 730d. Naftový třílitrový řadový šestiválec má výkon 195 kW (265 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 620 Nm v rozmezí 2000 až 2500 ot./min. Stovku zvládne za 6,1 sekundy, se systémem xDrive dokonce za 5,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h a kombinovaná spotřeba dosahuje na 4,5 až 5,2 litru na 100 km.
Model BMW 740i je k dispozici výhradně s pohonem zadních kol. Spoléhá se na přeplňovaný řadový šestiválec 3,0 l o výkonu 240 kW (326 k) v 5500 až 6500 ot./min. a točivém momentu 450 Nm v 1380 - 5000 ot./min. Stovku umí za 5,5 sekundy, rozjede se na 250 km/h a spotřebuje 7 litrů benzínu na 100 km.
Na vrcholu je prozatím přeplňovaný osmiválec v BMW 750i xDrive. Dostanete ho jenom s pohonem všech kol a má výkon 330 kW (450 k) v 5500 až 6000 ot./min. Točivý moment má hodnotu 650 Nm v 1800 až 4500 ot./min. a to stačí k tomu, aby auto zvládlo stovku za 4,4 sekundy. Rychlost opět hlídá omezovač u 250 km/h a kombinovaná spotřeba je stanovena na 8,1 až 8,5 litru na 100 km.
BMW vyztužilo konstrukci uhlíkovými vlákny. Díky tomu je nová sedmička o 130 kg lehčí a zároveň pevnější. Na vrcholu je prozatím osmiválec se dvěma turby a výkonem 450 koní
Bez hybridu by to dnes nešlo a už od počátku bude BMW řady 7 k dispozici i ve verzi 740e, což je plug-in hybrid složený z přeplňovaného čtyřválce 2,0 l a elektromotorů. Celkový výkon soustavy je 240 kW (326 k) a BMW udává kombinované emise 49 g/km CO2. To odpovídá spotřebě 2,1 l/100 km. Model BMW 740e je k dispozici i jako čtyřkolka xDrive, na elektřinu ujede až 40 km a dosáhne na ni nejvyšší rychlosti 120 km/h.
Novinkou ve výbavě je přepracovaný systém iDrive s dotykovým ovládáním a především s funkcí rozpoznávání gest. Navíc systém můžete naučit různá gesta na různé funkce, například na přijímání hovorů, zesílení hudby a podobně. S tímhle si asi při radekčním testu hezky vyhrajeme... Dotykový tablet je navíc odnímatelný a přenosný.
Laserová světla budou prozatím za příplatek. Podle BMW mají dosvit až 600 metrů a disponují i automatickou clonou, takže neoslňují protijedoucí auta. Zajímavé ale je, že standardně přijíždí BMW řady 7 na 17" kolech s poměrně vysokým profilem pneumatiky. U BMW asi konečně pochopili, že když auto příliš drncá, není to dobře. Nebojte, můžete si koupit i jednadvacítky. V tiskové zprávě jsme se ale nedočetli nic o runflatech.
Osmiválec má v základu pohon všech kol xDrive. Všechny modely BMW řady 7 dostanou také vzduchový podvozek. Aktivní stabilizátory a laserová světla jsou za příplatek
Automatická osmistupňová převodovka byla modernizována a má nižší ztráty, větší rozpětí rychlostí a spolupracuje s navigací (i když nemáte navigaci zapnutou), takže přesně ví, kde bude jaká zatáčka nebo stoupání a dokáže lépe vybrat vhodnou rychlost pro ještě efektivnější jízdu. V ekonomickém režimu se pak převodovka od motoru po sundání nohy z plynu úplně odpojí.
BMW řady 7 standardně vyjíždní na vzduchovém podvozku se samonivelací. I když je motor vypnutý, auto udržuje stále stejnou světlou výšku. Každé kolo je řízeno samo, takže sedmička umí pomocí vzduchového podvozku kompenzovat i nerovnoměrné rozložení nákladu. To se může hodit, pokud pan řídící, který se nechává vozit vpravo vzadu, trochu přibral.
Podvozek může být v rychlostech do 35 km/h zvednut o 20 mm, například pokud potřebujete přejet větší nerovnost. A samozřejmě lze jeho tuhost nastavovat. Do všech modelů kromě hybridu si můžete přikoupit i aktivní stabilizátory a aby toho nebylo málo, BMW řady 7 má samozřejmě funkci pro samočinnou jízdu v kolonách, vedle všech těch obvyklých bezpečnostních systémů a asistentů.