Nové BMW řady 7 bude celé z hliníku a karbonu. Ukáže se v září

V Ženevě ještě novou limuzínu BMW řady 7 neuvidíme, ale ukáže se v září ve Frankfurtu a Mercedes třídy S vedle ní bude vypadat jako prehistorický nástroj.
Nové BMW řady 7 bude celé z hliníku a karbonu. Ukáže se v září

Současné BMW řady 7 už mele z posledního, ale nástupce je za dveřmi.  Proti dosavadním zvyklostem se limuzína řady 7 radikálně promění, zejména co se použitých technologických postupů týče.

Zatímco současná generace je prostě velké a těžké auto plné elektroniky, nový model použije úplně jiné materiály a dá nám nahlédnout do blízké budoucnosti. Vypadá to, že současný Mercedes-Benz třídy S vedle nové sedmičky zestárne o jednu generaci.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Nové BMW řady 7, jak už dříve informovaly Automotive News, vyjede jako první model značky na úplně nové modulární platformě 35up, kterou si pak vypůjčí všechny klasické modely s pohonem zadních nebo všech kol od řady 3 nahoru. Její velikou výhodou má být variabilita pohonného ústrojí. Je připravena na zástavbu akumulátorů, elektromotorů a dokonce i vodíkových nebo plynových nádrží.

BMW využije svých znalostí při práci s plasty zesílenými uhlíkovými vlákny. Nejedná se o klasická uhlíková vlákna, ale o kompozit, který je podobně pevný a lehký, ovšem levnější a také vhodnější na velkosériovou výrobu. Ten bude ve větší míře použit na karoserii. Šasi bude převážně z hliníku, některé nosné a bezpečnostní prvky budou sázet na vysokopevnostní ocel, jiné také na uhlíková vlákna.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Karbonová má být třeba kapota, střecha a víko kufru. Na blatníky bude použit zesílený plast, dveře budou hliníkové. Výsledkem má být radikální redukce hmotnosti v řádu stovek kilogramů. Odlehčení se má dočkat také elektronika a kabeláž by měla být jednoduší. Přenos dat mají zajistit optické kabely.

BMW poprvé použije pokročilé funkce autonomní jízdy, které už nebudou vyžadovat ruce na volantu. Auto bude umět samo zaparkovat a zkouší se i systém, kdy vystoupíte, zadáte pokyn a auto si samo najde parkovací místo, zatímco vy už odcházíte pryč.

Pod kapotou budou zásadně přepracované motory a začínat se bude už na čtyřválcích. Vznikne i několik hybridních verzí (naftová i benzínová), ovšem naproti nim bude verze M7 s pohonem všech kol xDrive a dvakrát přeplňovaným osmiválcem, která má konkurovat Mercedesu S63 AMG. Prý ale bude určena jen pro severoamerický trh.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků