Nové BMW řady 7 bude celé z hliníku a karbonu. Ukáže se v září

V Ženevě ještě novou limuzínu BMW řady 7 neuvidíme, ale ukáže se v září ve Frankfurtu a Mercedes třídy S vedle ní bude vypadat jako prehistorický nástroj.
Nové BMW řady 7 bude celé z hliníku a karbonu. Ukáže se v září

Současné BMW řady 7 už mele z posledního, ale nástupce je za dveřmi.  Proti dosavadním zvyklostem se limuzína řady 7 radikálně promění, zejména co se použitých technologických postupů týče.

Zatímco současná generace je prostě velké a těžké auto plné elektroniky, nový model použije úplně jiné materiály a dá nám nahlédnout do blízké budoucnosti. Vypadá to, že současný Mercedes-Benz třídy S vedle nové sedmičky zestárne o jednu generaci.

Tajné | Elektromobily | Technika | BMW | Sedany | Hybridy | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Nové BMW řady 7, jak už dříve informovaly Automotive News, vyjede jako první model značky na úplně nové modulární platformě 35up, kterou si pak vypůjčí všechny klasické modely s pohonem zadních nebo všech kol od řady 3 nahoru. Její velikou výhodou má být variabilita pohonného ústrojí. Je připravena na zástavbu akumulátorů, elektromotorů a dokonce i vodíkových nebo plynových nádrží.

BMW využije svých znalostí při práci s plasty zesílenými uhlíkovými vlákny. Nejedná se o klasická uhlíková vlákna, ale o kompozit, který je podobně pevný a lehký, ovšem levnější a také vhodnější na velkosériovou výrobu. Ten bude ve větší míře použit na karoserii. Šasi bude převážně z hliníku, některé nosné a bezpečnostní prvky budou sázet na vysokopevnostní ocel, jiné také na uhlíková vlákna.

Testy | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Karbonová má být třeba kapota, střecha a víko kufru. Na blatníky bude použit zesílený plast, dveře budou hliníkové. Výsledkem má být radikální redukce hmotnosti v řádu stovek kilogramů. Odlehčení se má dočkat také elektronika a kabeláž by měla být jednoduší. Přenos dat mají zajistit optické kabely.

BMW poprvé použije pokročilé funkce autonomní jízdy, které už nebudou vyžadovat ruce na volantu. Auto bude umět samo zaparkovat a zkouší se i systém, kdy vystoupíte, zadáte pokyn a auto si samo najde parkovací místo, zatímco vy už odcházíte pryč.

Pod kapotou budou zásadně přepracované motory a začínat se bude už na čtyřválcích. Vznikne i několik hybridních verzí (naftová i benzínová), ovšem naproti nim bude verze M7 s pohonem všech kol xDrive a dvakrát přeplňovaným osmiválcem, která má konkurovat Mercedesu S63 AMG. Prý ale bude určena jen pro severoamerický trh.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků