Nové BMW řady 7 bude celé z hliníku a karbonu. Ukáže se v září

V Ženevě ještě novou limuzínu BMW řady 7 neuvidíme, ale ukáže se v září ve Frankfurtu a Mercedes třídy S vedle ní bude vypadat jako prehistorický nástroj.
Nové BMW řady 7 bude celé z hliníku a karbonu. Ukáže se v září

Současné BMW řady 7 už mele z posledního, ale nástupce je za dveřmi.  Proti dosavadním zvyklostem se limuzína řady 7 radikálně promění, zejména co se použitých technologických postupů týče.

Zatímco současná generace je prostě velké a těžké auto plné elektroniky, nový model použije úplně jiné materiály a dá nám nahlédnout do blízké budoucnosti. Vypadá to, že současný Mercedes-Benz třídy S vedle nové sedmičky zestárne o jednu generaci.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Nové BMW řady 7, jak už dříve informovaly Automotive News, vyjede jako první model značky na úplně nové modulární platformě 35up, kterou si pak vypůjčí všechny klasické modely s pohonem zadních nebo všech kol od řady 3 nahoru. Její velikou výhodou má být variabilita pohonného ústrojí. Je připravena na zástavbu akumulátorů, elektromotorů a dokonce i vodíkových nebo plynových nádrží.

BMW využije svých znalostí při práci s plasty zesílenými uhlíkovými vlákny. Nejedná se o klasická uhlíková vlákna, ale o kompozit, který je podobně pevný a lehký, ovšem levnější a také vhodnější na velkosériovou výrobu. Ten bude ve větší míře použit na karoserii. Šasi bude převážně z hliníku, některé nosné a bezpečnostní prvky budou sázet na vysokopevnostní ocel, jiné také na uhlíková vlákna.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Karbonová má být třeba kapota, střecha a víko kufru. Na blatníky bude použit zesílený plast, dveře budou hliníkové. Výsledkem má být radikální redukce hmotnosti v řádu stovek kilogramů. Odlehčení se má dočkat také elektronika a kabeláž by měla být jednoduší. Přenos dat mají zajistit optické kabely.

BMW poprvé použije pokročilé funkce autonomní jízdy, které už nebudou vyžadovat ruce na volantu. Auto bude umět samo zaparkovat a zkouší se i systém, kdy vystoupíte, zadáte pokyn a auto si samo najde parkovací místo, zatímco vy už odcházíte pryč.

Pod kapotou budou zásadně přepracované motory a začínat se bude už na čtyřválcích. Vznikne i několik hybridních verzí (naftová i benzínová), ovšem naproti nim bude verze M7 s pohonem všech kol xDrive a dvakrát přeplňovaným osmiválcem, která má konkurovat Mercedesu S63 AMG. Prý ale bude určena jen pro severoamerický trh.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků