Svezení s novým BMW řady 5 na českých silnicích je na spadnutí. Pojďme si ho ještě jednou připomenout.
O novém BMW řady 5 toho víme už opravdu mnoho včetně českých cen, které byly zveřejněny jen krátce po debutu. Nyní má vůz po celosvětové jízdní prezentaci a značka se s námi dělí o velmi štědrou fotogalerii. Ještě před prvními jízdami v českém prostředí a pořádnými testy se tak můžeme na novinku podívat do úplně posledního detailu, a to rovnou v několika specifikacích.
Velkou výhodou nového BMW řady 5 je právě široký výběr motorizací, ačkoliv jsou některé pro naše trhy zapovězeny. Pro uspokojení potřeb určité skupiny zákazníků a Evropské unie je k mání jak čistě elektrická varianta i5, tak i plug-in hybrid be dvou provedeních. SIlnější 550e xDrive je dokonce motorizace založená na šestiválcovém motoru a láká na kombinovaný výkon 489 koní.
Pro uspokojení potřeb spíše tradičních zákazníků jsou tu ale i spalovací motory bez výrazné elektrické pomoci. Benzínová motorizace 520i láká na velmi zajímavou cenu 1.467.700 Kč, což je za vyšší střední třídy samozřejmě skvělé, ale budete si muset vystačit s výkonem 208 koní. Pořád je to ale klasická zadokolka se skvělým automatem Steptronic.
Dobrý prodejní život předpokládáme u naftového dvoulitru skrývajícím se pod označením 520d, který je k mání také s pohonem všech kol xDrive. Stojí 1.524.900 Kč, respektive 1.587.300 Kč jako xDrive. Výkon 197 koní neohromí, na druhou stranu nádrž na 60 litrů paliva a spotřeba mezi pěti až šesti litry slibují dojezd přes 1000 kilometrů.
Základní technická data BMW řada 5 |
Motor |
BMW 520i |
BMW 520d |
BMW 530e |
BMW 550e xDrive |
Zdvihový objem [ccm] |
1998 |
1995 |
1998 |
2998 |
Největší výkon motoru [kW/min] |
140/4400 |
145/4000 |
140/4400 |
230/5000 |
Točivý moment [N.m/min] |
310/1500 |
400/1500 |
310/1500 |
450/1750-4700 |
Největší výkon el. motoru [kW] |
13 |
8 |
135 |
145 |
Točivý moment el. motoru [N.m] |
200 |
25 |
250 |
280 |
Dojezd v el. režimu [Km] |
- |
- |
87-102 |
79-90 |
Největší výkon celkem [kW/min] |
153 |
145 |
220 |
360 |
Točivý moment celkem [N.m/min] |
330 |
400 |
450 |
700 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,5 |
7,3 |
6,4 |
4,3 |
Max. rychlost [km/h] |
230 |
233 (*228) |
230 |
250 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] |
5,7-6,4 |
5,1-5,6 (*5,5-6) |
0,6-0,8 |
0,8-1,1 |
Délka [mm] |
5060 |
5060 |
5060 |
5060 |
Šířka [mm] |
1900 |
1900 |
1900 |
1900 |
Výška [mm] |
1515 |
1515 |
1515 |
1515 |
Rozvor [mm] |
2995 |
2995 |
2995 |
2995 |
Objem kufru [l] |
520 |
520 |
520 |
520 |
Základní technická data BMW i5 |
Motorizace |
BMW i5 eDrive40 |
BMW i5 M60 xDrive |
Kapacita baterie [kWh] |
81,2 |
81,2 |
Pohon |
Zadních kol |
Všech kol |
Výkon celkový [kW] |
250 |
442 |
Točivý moment [N.m] |
400 |
795 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6 |
3,8 |
Max. rychlost [km/h] |
193 |
230 |
Komb. spotřeba [kWh/ 100 km] |
15,9-19,5 |
18,2-20,6 |
Kombinovaný dojezd [km] |
477-528 |
455-516 |
Objem zav. prostoru [l] |
490 |
490 |
Délka [mm] |
5060 |
5060 |
Šířka [mm] |
1900 |
1900 |
Výška [mm] |
1515 |
1515 |
Rozvor [mm] |
2995 |
2995 |