Nové BMW řady 5: světová premiéra (megačlánek)

27 komentářů

Pomeranč
31. ledna • 17:27

Podle mě je Chris Bangle ten nejgeniálnější designer vůbec. Ty jeho auta sou fakt nádhera akorát jde o něco novího a hodně lidí to odsuzuje a to není dobře. Každej kdo prosazuje něco novího tak pořád slyší jen krytiku...  A komu se to nelíbí ať to nekupuje !!!

Z
11. června • 19:58

...a je to zvláštní auto. Má jakousi "duši" a buď si vás získá nebo se vám nebude líbit vůbec - podobně jako třeba VelSatis nebo Tudor. Mě si teda získala, ale až na druhý pohled a právě tím, co se mu tady vyčítá - řešením zadních světel a jejich optickou návazností na linii střechy. A navíc mi připadá jako první BMW, které ke své typické "zamračenosti" přidává i špetku "úsměvu". Jinak se připojuju tuším k panu Brožovi, že moc fotogenická není a ve skutečnosti se ukáže nejlépe naživo.

PS: Proč by podle vás měly mít všechny německý auta konzervativně-nudný design?

jan
20. srpna • 20:22

jo, taky tak. napoprve sem se docela zdesil. na podruhy to nebylo o nic lepsi. kdyz sem ji ale videl nazivo, dostala me, mrcha. tuhle petku si rozhodne koupim, protoze to je kara jak ma bejt. nedivim se 'hanicum petkovyho designu', musel sem prostechytit oko na tohle auto. mno, povedlo se

marko
12. června • 8:30

Konzervativní = nudný??? Alespoň luxusní modely by měli mít více konzervativnějšího designu a méně extravagantního, ale to uvidíte až s odstupem času - tam se nejvíc projeví konzervativní a klasický design. Porovnejte třeba Korejskou a stejně starou evropskou produkci z poloviny devadesátých let...

Z
12. června • 19:05

Jo, a právě luxusní modely se přece musí odlišovat. Auta VW (stará A8, Phaeton), poslední generace BMW 5 a M3 jsou podle mě konzervativní a nudná (i když bavoři podstatně míň - ale třeba ta M3 vypadá z profilu jako by vyjela poprvé před 20 lety), ale to samozřejmě neznamená, že konzervativní se rovná automaticky nudný. Konzervativní a zároveň nápaditý design předvádí např. Mercedes-Benz, Jaguar, a co mě teď napadlo, tak koncept Audi Nuvolari.

marko
13. června • 8:25

No o tom konzervativním nápaditým designu jako má Mercedes, Jaguar, Audi A8 já mluvím. Od BMW mne to mrzí, jsem jejich "originálním" designem od Bangleho hodně moc zklamán. Konzultoval jsem to s jedním 'kolegou' designerem - ten je na BMW tak nas....., že svojí trojiku coupe prodá a jde do Mercedesu. Jeden člověk říkal, že příští nová generace BMW bude mít zase klasický design. Tak počkám 7 let. Ale pro mne je to už asi na věky o Mercedesech...

Z
13. června • 13:57

Bavoři asi chtěli výrazný auto a povedlo se jim to. Mě se ten design líbí a vám ne, a to je průvodní jev té výraznosti.

nobody special
11. června • 15:44

Já jsem jí viděl a koupím si jí, až bude kombi. Cinty o designu mě nezajímají. Na své 520iT mám za 4 roky 170 tis. km a nikdy jsem neseděl v lepším autě. Nehledě na to, jde i o poměr cena výkon - 530dT bude na silnici za 1,7-1,8m a za to se tam nepostaví ani Audi ani MB se srovnatelnými motory a výbavou. A k designu - každý může mít svůj názor. Můj názor je ten, že to auto má design "executive car", přesně tak, jak má vypadat.

Francis
11. června • 1:18

Jen pro upresneni, system VANOS je seriove vyrobe u BMW od 9/1992 (tenkrat jen na vacce sacich ventilu), tedy vice nez deset let. Dvojity VANOS, sacich i vyfukovych ventilu uz byl 3.0 litr motorech M54 v roce 1999 na M52TU jeste drive.

Francis
11. června • 1:01

Autor uvadi:
Jedná se benzínové motory 520i a 530i, které jsou poprvé ve světové produkci opatřeny systémem plynule proměnného ovládání zdvihu ventilů Bi-VANOS
No tento system mela uz posledni verze 7 rady pred dvema lety, tak jake "poprve"?

autor uvadi:
vylepšeným systémem časování ventilů VALVETRONIC
System Valvetronic neni vylepsene casovani ventilu ale PROMENNY ZDVIH !!! ventilu a nahrazuje se tim skrtici klapka

autor uvadi:
Ke komfortnímu prostředí přispívá i infračervené-nesnímatelné zasklení
Infracervene je leda tak svetlo ...

autor uvadi:
Nové hřebenové řízení přináší převratné změny díky možnosti kombinace elektronického přenosu bez mechanické vazby
No to snad ne. Koncepce "Aktiv Lenkung" se vyznacuje prave tim, ze VZDY je mechanicka vazba mezi volantem a koly, elektronika muze zasahnout do rizeni a natocenim planetoveho prevodu pomoci samosvorneho snekoveho prevodu zvetsit/zmensit vychylku natoceni kol. Diky pouziti pohonu samosvornym snekem je pri pripadne poruse systemu ZACHOVANA MECHANICKA VAZBA od ridice az ke kolum!!!

autor uvadi:
Na přání je v nabídce také řízení Servotronic
A to ma byt novinka? System promenneho posiloveho ucinku rizeni Servotronic mela uz pred-predchozi rada 5 s internim oznacenim E34 od roku 1988, tedy pred patnacti lety !!!

Takze pane Votruba, nespolehejte na reklamni materialy, ktere maji oslnit radoveho zakaznika, ale Vas, "odborneho" novinare by zmast nemely.

Launcher
10. června • 19:33

Sportovní design to určitě není (ostré hrany = velký odpor vzduchu) a o jakémkoliv náznaku elegance také nemůže být žádná řeč. Jak může BMW nahradit něco tak krásného jako je poslední 5ka takovouhle ošklivou pseudo-moderní slátaninou? Když jsem to auto poprvé viděl, skoro mi tekly slzy

LK
9. června • 13:33

Naše MEGA redakce musí milovat Renault MEGAne

Petr Broža
9. června • 13:45

Ano, nové megane máme rádi ;))

Vít
9. června • 12:38

Tak nevím, očekával jsem elektronickou výbavu odpovídající 21. století
(namátkou GPS, kamerové systémy, internet, sledování tlaku v pneu, startování kódem, MP3 z disku, black box apod.)
Ale třeba to jen není v článku uvedeno..

slado
10. června • 10:37

To tam samozrejme je, ake tu islo hlavne o predstavenie noviniek.

marko
9. června • 11:46

BMW bylo vždy svým designem konzervativní a klasické. Teď to vypadá, že šéfdesigner Brandle ( američan - jejich design...  ) asi najmul korejské designery. Samozřejmě, BMW vlastnostma, technikou atd. patří mezi absolutní špičku. Ale toho designu je mi to fakt líto. Jsem zvědav, jak budou působit  BMW s "novým designem" za pár let...

impact
9. června • 19:50

to jmeno je Chris Bangle

marko
10. června • 8:43

pardon - Bangle

Michal
9. června • 11:52

Také se mi nová pětka dle fotek nezdála, ale naživo vypadá docela dobře, jen je mi trošku líto té zádě, stejně jako u sedmičky, která kvůli protažení světel do boku a linii pod nimi vypadá příliš krátká.

Yaroukh
9. června • 14:47

No hlavne co na to reknou zakaznici. Podle me 7 JE hrozna, a uz muzu rict, ze to rozhodne neni nejakym "vizualni nezvykem". A hadam, ze na dracku ta wobluda zrovna nejde; nebo mam kratkou pamet, protoze si nemuzu vzpomenout, kdy jsem v TV videl reklamu treba na Mercedes-Benz S-classe  nebo Jaguar XJ ...

Ovsem 5 i s jejim asijskym zadkem je precijen o neco lepsi nez 7 s tim otresnym predkem ...

Alien
10. června • 11:24

Taky designer? Asi ne... Myslim ze 7 je jedno z nejpeknejsich aut...momochodem reklama v TV je celkem mimo...Auto miri na jine lidi nez na ty co se neustale koukaji na bednu.... Prodejnost to potvrzuje...

 

Nova 5 vypada jak nejakej sikmookej sunt...snad Nissan nebo tak neco...jsem zklaman a nelibi se mi... 

Yaroukh
26. června • 7:59

O tom, jestli je auto hezke, pokud chceme tenhle relativni/subjektivni posudek vubec pouzitvat, nerozhoduje designer, ale jakesi obecne mineni ... Samozrejme o tom, jestli je reklama "mimo" nebo ne, se s vami jeji zadavatel (tady automobilka BMW) jaxi zapomnel poradit, a jeji obchodni oddeleni tvori sami plebejci, kteri sami nevi, komu vlastne sve vyrobky prodavaji a prodavat chteji ...

huhu hu

LK
10. června • 11:57

Jak to tu sleduju, docela se bavim
Člověk přece nemusí mít vysokou designerskou, aby se mu něco líbilo a něco ne. To je osobní věc a taky věc vkusu. Někomu se líbí třeba trpaslíci na zahradě. Buďme rádi, že si můžeme vybrat (byť jsme limitováni peněženkou), co se nám líbí a není o tom, že se nám musí líbit buď Š120 nebo Lada 2110, protože nic jiného by tu nebylo.

Pavlos
9. června • 15:28

7 je u nás ( v ČR ) nejprodávanější auto segmentu. V EU je celkově druhá za MB S Klasse a před A8. Uvidíme, co udělá nová "kočka" XJ.

Takže to s tou prodejností nebude zas tak strašný .

marko
9. června • 15:14

Moje nejmilovanější pětka! Nová nikdy taková nebude.

http://www.tuning.cz/bmw_e30/fotos/srazy/sosnova2003_3_15/P1000177.JPG

vita
26. června • 0:05

kua to je ,ale fešák!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pazout
30. listopadu • 1:49

Seš Debil kup si aspoň nějaké vozidlo.

Doporučujeme

Články odjinud