Nové BMW řady 5: světová premiéra (megačlánek)

Největší událostí na letošním brněnském autosalonu se stala bezesporu světová premiéra nové generace sportovně-luxusního sedanu BMW řady 5. Byli jsme u toho, a tak vám přinášíme první dojmy z celé akce. Nechybí podrobný technický popis nového vozu.
Nové BMW řady 5: světová premiéra (megačlánek)
Seznam kapitol
  1. Světová premiéra bavorského vozu na Moravě
  2. Elegantní a sportovní design zvenku i zevnitř
  3. Pohonné jednotky, lehká karoserie, vnitřní výbava
  4. Asistenční systémy pro větší komfort a bezpečnost
  5. Podvozek, aktivní řízení, ochrana cestujících
  6. Rozsáhlá fotogalerie BMW řady 5 a dalších vozů

Brno uvádí světovou premiéru

Letošní brněnský autosalon je bezesporu zajímavou podívanou, a to zejména množstvím čtyřkolových hraček, jež se v ČR představují poprvé, nebo už nějakou tu dobu brázdí naše silnice. Největší událostí letošního již 35. ročníku automobilového veletrhu v moravské metropoli je určitě světová premiéra nové generace BMW řady 5. Ta se odehrála v pavilonu G2 ve čtvrtek 05. června, kdy se konal tiskový den určený pro novináře. Pátek byl určen odborníkům, teprve od soboty je autosalon otevřen veřejnosti.


Tento článek je velmi dlouhý, proto jsme jej rozdělili do kapitol. Nerozdělený článek najdete
v textové verzi AutoRevue.

Začalo to v 11:40

Tisková konference bavorské automobilky byla naplánována na 11:40. V tuto dobu jistě nebyli nadšeni zástupci ostatních značek, jejich expozice totiž byly takřka prázdné. Veškerá pozornost novinářů byla upřena k nástupci sportovně-luxusního modelu řady 5. Ten byl zahalen do bílé plachty, napětí v prostoru několika metrů se dalo krájet. Německou show zahájil známý moderátor Jan Kovařík, který komentuje Formule 1 na Primě.

Abychom se na to, co bude následovat, dobře naladili, dostali jsme modrý aperitiv, který svou barvou vyvolával jasné asociace s bavorskou automobilkou. Poté následovalo pár minut zábavy, o kterou se postarala dvojice trojnásobných vicemistrů republiky v latinskoamerických tancích. Podívaná to byla vskutku vzrušující, byť ne tak velkolepá jako ta, kterou jsme těsně předtím zhlédli na stánku Škody (více v článku Petra Broži).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Očekávané BMW řady 5 bylo schováno pod bílou plachtou. Hostesky od BMW byly oděny v tradiční modré barvě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Taneční exhibice přinesla řadu zajímavých kousků, u pultu vidíme zástupce BMW a moderátora Jana Kovaříka.

Samba vystřídala Rumbu, Udo pak Rudu

Po několika minutách vášnivého tance, kdy oko nejednoho pozorovatele odvrátilo pozornost dokonce i od zahalené novinky, se ke slovu dostal Rudolf Walisch, manažer BMW AG pro střední a východní Evropu a Blízký východ, následovaný Dr. Udo Richterem, generálním ředitelem společnosti AuTec Group, která je hlavním importérem značek BMW a Mini do České republiky. Slovy těchto dvou pánů bylo charakterizováno hlavní poslání nového BMW, což je „Síla. Estetika. Inteligence“. Velkou radost projevil rovněž generální ředitel BVV Jiří Škrla, který byl potěšen, že si BMW pro svou premiéru vybralo právě brněnské výstaviště a Autosalon 2003. Vůz měl být totiž původně představen až v září na frankfurtském autosalonu.

Po několikaminutovém – pro mě až zbytečně dlouhém - proslovu, v jehož průběhu se tito pánové za asistence Jana Kovaříka u pultu několikrát vystřídali a vyjadřovali tak svá poslání nové řadě vozů s vrtulí ve znaku, se konečně přistoupilo k tomu, na co všichni s napětím čekali. Bílé roucho bylo strhnuto a nové pětkové BMW se z nenadání octnulo pod palbou bleskurychlých fotoaparátů přítomných novinářů. Již dříve zveřejněné kontury vozu tak pro všechny z nás dostaly v reálné podobě úplně nový význam. V reálu vůz vypadá vůz daleko agresivnější, živější a ostřejší, přitom si zachovává luxusní nádech větší sedmičky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Strhnutí plachty přineslo spoustu emocí a radosti. Premiérový kousek byl celou dobu na točícím se podstavci. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Interiér nabízí dostatek prostoru jak na předních sedadlech, tak i na těch zadních a v zavazadlovém prostoru.

Jak uvedl Rudolf Walisch, nová pětka je „Grosse dreie und kleine siebe“ – tedy v řeči nás domorodců – nový vůz pobral dynamické vlastnosti ze sportovní trojkové řady a luxusní nádech z BMW řady 7. Dřívější článek o nové generaci BMW řady 5 si můžete přečíst zde, v následujících kapitolách se nové pětce budeme věnovat podrobněji. Nevynecháme ani další vozy BMW, které jsou v Brně k vidění.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Světová premiéra bavorského vozu na Moravě
  2. Elegantní a sportovní design zvenku i zevnitř
  3. Pohonné jednotky, lehká karoserie, vnitřní výbava
  4. Asistenční systémy pro větší komfort a bezpečnost
  5. Podvozek, aktivní řízení, ochrana cestujících
  6. Rozsáhlá fotogalerie BMW řady 5 a dalších vozů

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků