Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 | Zdroj: Euro NCAP

Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP
Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP
Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP
Crashtesty BMW i5 Zdroj: Euro NCAP
12
Fotogalerie

Nové BMW 5 sklízí pochvaly po celém světě. V nárazových testech obstálo, asistenti udělali dobrý dojem

Aktuální generace tradičního bavorského modelu prošla zkouškami v Evropě, Asii i USA – všude se ctí a pochvalami.

Výsledky evropského Euro NCAP byly zveřejněny v poslední loňské várce crashtestů začátkem prosince. Zkouškou prošla elektrická verze i5 eDrive40 se ziskem pěti hvězd. Při čelním nárazu zůstala kabina stabilní, dobře si vůz vedl i při srážce s pohyblivou boční překážkou. Při bočním nárazu do pevného sloupu došlo ke zvýšenému tlaku na hrudník testovací figuríny, i tak je ale celkové skóre 89 procent za ochranu dospělých.

U dětí získala řada 5 skóre 85 procent, při nárazových testech sice dostala plný počet bodů za ochranu malých pasažérů, ztrácela ale kvůli absenci Isofixů na sedadle spolujezdce a vzadu uprostřed i za chybějící integrované sedačky pro děti. Za ochranu chodců si vysloužila 86 procent, za asistenty pak 78 procent.

Americké IIHS udělilo řadě 5 nejvyšší možné hodnocení Top Safety Pick+ díky velmi dobré ochraně posádky nehledě na pozici a výšku, zvláště působivě si v tamních testech vedl systém pro zabránění čelním srážkám. Dorazily i výsledky z Jižní Koreje v rámci testů KCNAP – v nich získala pětka skóre 99,5 procenta, také díky dobré ochraně posádky a automatickému brzdění před chodci a cyklisty. Jihokorejské ministerstvo dopravy pak udělilo i5 titul „Nebezpečnější auto roku.“

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud