Nové BMW řady 5 přijde v roce 2009 (spy photos)

Spodní část nabídky BMW okupují mladíci, ovšem horní část je doménou matadorů. A přestože hoši ještě statečně bojují, je třeba připravit náhrady. Jednou z nich bude nová generace řady 5, která je v současnosti vyvíjena pod kódovým označením F10 (BMW se chystá opustit písmeno E v označení svých modelů).

Podle různých zdrojů se BMW chytá opustit kontroverzní styl Chrise Banglea. Nová 5 by tak měla ve srovnání se současným typem E60 mít daleko uhlazenější linie, konvenčněji tvarované světlomety a čistší design přídě bez zbytečných záhybů a kudrlinek. Zajímavé bude, jak se BMW vypořádá s novými nařízeními ohledně bezpečnosti chodců, kvůli nimž musí výrobci upravovat linie přídě. Chystá se totiž zkrátit přední převis, čímž si ubere možný prostor nárazových zón pro chodce.

Jak už je pro nová BMW typické, všechny nové generace mají ve srovnání s těmi předchozími větší rozvor kol. Ani nový 5er nebude výjimkou, mezi osami kol bude mít o 10 cm navíc. Jinak se vnější rozměry změní jen mírně - délka naroste maximálně o 2 cm, šířka jen minimálně a střecha bude naopak níž než dříve. Základní velikost kol má být 17", ovšem většina asi bude jezdit na 18" nebo 19" discích.

Pod kapotou se nejspíše objeví většina moderních BMW motorů. Na dně nabídky patrně bude dieselový dvoulitr vybavený dvojitým přeplňovaním a benzínový šestiválec o objemu 2,5l. Následovat budou benzínové i dieselové šestiválce 3,0i, 3,0d, 3,5i a 3,5d (oba posledně jmenované s dvěma turby). Co bude na vrcholu je v tuto chvíli těžko odhadovat. Současný V8 4,8i už na konkurenci výkonově poněkud ztrácí, ovšem v souvislosti s představením X6 se začalo hovořit o V8 vybaveným dvěma turby. To osobně pokládám za velmi pravděpodobné. Absolutním vrcholem bude model M5 s legendárním V10 5,0i.

Více se zajisté dozvíme v průběhu následujících měsíců, do prezentace auta v roce 2009 zase až tolik času nezbývá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp nového BMW řady 5 v ulicích Mnichova

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Možná podoba nového BMW řady 5

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků