Nové BMW řady 5 přijde v roce 2009 (spy photos)

Spodní část nabídky BMW okupují mladíci, ovšem horní část je doménou matadorů. A přestože hoši ještě statečně bojují, je třeba připravit náhrady. Jednou z nich bude nová generace řady 5, která je v současnosti vyvíjena pod kódovým označením F10 (BMW se chystá opustit písmeno E v označení svých modelů).

Podle různých zdrojů se BMW chytá opustit kontroverzní styl Chrise Banglea. Nová 5 by tak měla ve srovnání se současným typem E60 mít daleko uhlazenější linie, konvenčněji tvarované světlomety a čistší design přídě bez zbytečných záhybů a kudrlinek. Zajímavé bude, jak se BMW vypořádá s novými nařízeními ohledně bezpečnosti chodců, kvůli nimž musí výrobci upravovat linie přídě. Chystá se totiž zkrátit přední převis, čímž si ubere možný prostor nárazových zón pro chodce.

Jak už je pro nová BMW typické, všechny nové generace mají ve srovnání s těmi předchozími větší rozvor kol. Ani nový 5er nebude výjimkou, mezi osami kol bude mít o 10 cm navíc. Jinak se vnější rozměry změní jen mírně - délka naroste maximálně o 2 cm, šířka jen minimálně a střecha bude naopak níž než dříve. Základní velikost kol má být 17", ovšem většina asi bude jezdit na 18" nebo 19" discích.

Pod kapotou se nejspíše objeví většina moderních BMW motorů. Na dně nabídky patrně bude dieselový dvoulitr vybavený dvojitým přeplňovaním a benzínový šestiválec o objemu 2,5l. Následovat budou benzínové i dieselové šestiválce 3,0i, 3,0d, 3,5i a 3,5d (oba posledně jmenované s dvěma turby). Co bude na vrcholu je v tuto chvíli těžko odhadovat. Současný V8 4,8i už na konkurenci výkonově poněkud ztrácí, ovšem v souvislosti s představením X6 se začalo hovořit o V8 vybaveným dvěma turby. To osobně pokládám za velmi pravděpodobné. Absolutním vrcholem bude model M5 s legendárním V10 5,0i.

Více se zajisté dozvíme v průběhu následujících měsíců, do prezentace auta v roce 2009 zase až tolik času nezbývá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp nového BMW řady 5 v ulicích Mnichova

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Možná podoba nového BMW řady 5

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků