Nové BMW řady 5 přijde v roce 2009 (spy photos)

Spodní část nabídky BMW okupují mladíci, ovšem horní část je doménou matadorů. A přestože hoši ještě statečně bojují, je třeba připravit náhrady. Jednou z nich bude nová generace řady 5, která je v současnosti vyvíjena pod kódovým označením F10 (BMW se chystá opustit písmeno E v označení svých modelů).

Podle různých zdrojů se BMW chytá opustit kontroverzní styl Chrise Banglea. Nová 5 by tak měla ve srovnání se současným typem E60 mít daleko uhlazenější linie, konvenčněji tvarované světlomety a čistší design přídě bez zbytečných záhybů a kudrlinek. Zajímavé bude, jak se BMW vypořádá s novými nařízeními ohledně bezpečnosti chodců, kvůli nimž musí výrobci upravovat linie přídě. Chystá se totiž zkrátit přední převis, čímž si ubere možný prostor nárazových zón pro chodce.

Jak už je pro nová BMW typické, všechny nové generace mají ve srovnání s těmi předchozími větší rozvor kol. Ani nový 5er nebude výjimkou, mezi osami kol bude mít o 10 cm navíc. Jinak se vnější rozměry změní jen mírně - délka naroste maximálně o 2 cm, šířka jen minimálně a střecha bude naopak níž než dříve. Základní velikost kol má být 17", ovšem většina asi bude jezdit na 18" nebo 19" discích.

Pod kapotou se nejspíše objeví většina moderních BMW motorů. Na dně nabídky patrně bude dieselový dvoulitr vybavený dvojitým přeplňovaním a benzínový šestiválec o objemu 2,5l. Následovat budou benzínové i dieselové šestiválce 3,0i, 3,0d, 3,5i a 3,5d (oba posledně jmenované s dvěma turby). Co bude na vrcholu je v tuto chvíli těžko odhadovat. Současný V8 4,8i už na konkurenci výkonově poněkud ztrácí, ovšem v souvislosti s představením X6 se začalo hovořit o V8 vybaveným dvěma turby. To osobně pokládám za velmi pravděpodobné. Absolutním vrcholem bude model M5 s legendárním V10 5,0i.

Více se zajisté dozvíme v průběhu následujících měsíců, do prezentace auta v roce 2009 zase až tolik času nezbývá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp nového BMW řady 5 v ulicích Mnichova

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Možná podoba nového BMW řady 5

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků