Nové BMW řady 5 oficiálně: Metrák hmotnosti dolů a ovládání gesty

Ze seznamu očekávaných novinek si můžeme odškrtnout další vůz – novou generaci BMW řady 5. Po včerejším úniku prvních fotografií je tady vůz konečně oficiálně.

Je nové BMW řady 5 revoluční? Ano, nicméně pokud se zaměříme pouze na vzhled, lze o tom snadno pochybovat. Vůz jsme si popsali již po včerejším úniku prvních fotografií a dnes se na našem názoru nic moc nemění – na první pohled se jedná o menší interpretaci sedmičkové řady, což ale na druhou stranu není špatně, navíc zejména ve spodní části dveří ubylo chromu, což vítáme.

Vůz na délku měří 4936 milimetrů, je 1868 milimetrů široký, 1479 milimetrů vysoký jeho rozvor měří 2975 milimetrů, výrazně tedy nenarostl. Ve srovnání s předchůdcem registrujeme necelé tři centimetry do délky (měří 4907 mm), osm milimetrů do šířky a sedm milimetrů mezi koly. Výška narostla o 15 milimetrů.

BMW | Luxusní auta | Paparazzi | BMW řada 5

BMW 5 (G30) odhaleno! Zatím neoficiálně před zítřejší premiérou

Spíše než design je ale důležitější konstrukce karoserie. Vůz stojí na platformě CLAR použité už u sedmičky a při konstrukci bylo využito lehkého hliníku a vysokopevnostních ocelí. V závislosti na zvolené výbavě je proto až o 100 kilogramů lehčí než předchůdce. Zlepšil se koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd, nyní má hodnotu 0,22, což s trochou nadsázky znamená, že karoserie vzduch krájí stejně snadno jako nůž máslo. Ve srovnání s předchůdcem jde o snížení asi o deset procent, přičemž velký podíl na tom mají aktivní klapky v masce chladiče známé také z nové sedmičky.

Ani interiér se mezigeneračně moc nezměnil a od větší sedmičky jej na první pohled skoro nepoznáte. Díky nárůstu vnějších rozměrů bude uvnitř více místa, jinak se ale jedná o jeden a tentýž styl BMW v posledních letech aplikovaný na celou plejádu modelů. Nejvýraznější novinkou je infotainment s volně stojící dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 10,25 palce, ovládání gesty a poslední generace barevného head-up displeje s rozlišením 800x400 pixelů.

Video | BMW | Premiéry

Nové BMW 5 shodilo maskování. Bude to zmenšená sedmička?

Nové BMW řady 5 bude nabízeno s širokou paletou zážehových a vznětových agregátů, chybět nebude plug-in hybrid ani snový vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, který mezigeneračně posílil z 330 na 340 kW. Pozor však na označování – verze 530i již nově není třílitrová, ale dvoulitrová, a po vzoru řad 3 a 4 má pouze čtyři válce.

BMW 5 G30 - technická data zážehových verzí
Motor 530i/530i xDrive 540i/540i xDrive 530e M550i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998 1998 4395
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4 8/4
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 185/5200 250/5500 185/4460 340/5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 350/1450 450/1380 420/1450 650/1800
Max. rychlost [km/h] 250(250) 250 - 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6.2(6.0) 5.1(4.8) 6,2 4.0
Komb. spotřeba [l/100 km] 5.4(5.7) 6.5(6.9) 2.0 (el. dojezd 45 km) 8.9

Pohon xDrive je klasika, stejně jako aktivní natáčení kol zadní nápravy jako doplňková výbava pro všechny čtyřkolky. Stejně jako nová generace Mercedesu E je i nová pětka schopna poloautonomní jízdy. Díky adaptivnímu tempomatu, který se drží auta před vámi, můžete dát v kolonách ruce z volantu. Vůz z pruhu nevybočí díky aktivnímu hlídání jízdních pruhů, umí sám zastavit a také se sám rozjet. Funkci využijete hlavně v kolonách. Systémy nicméně fungují až do rychlosti 210 km/h.

Video | BMW | Luxusní auta | BMW řada 5

BMW 5 poprvé v akci. Dokonce i M5 s pohonem všech kol! (+videa)

Sedmá generace BMW 5 vstoupí na trh 11. února 2017 a v začátcích prodeje bude dostupná s motory 30i (185 kW), 40i (250 kW), 20d (140 kW) a 30d (195 kW). Všechny lze samozřejmě kombinovat s pohonem zadních nebo všech kol. V březnu nabídku doplní plug-in hybrid 30d iPerformance se základem ve dvoulitrovém čtyřválci (185 kW, na elektřinu může jet rychlostí až 140 km/h), 20d EfficientDynamics Edition (140 kW) a vrcholná verze základní nabídky M550i xDrive (340 kW). Ani nejvýkonnější varianta podle tabulkových údajů v kombinovaném cyklu nepřekročí devítilitrovou hranici a na stovku zrychlí o 0,3 sekundy rychleji než stávající M5!

BMW 5 G30 - technická data vznětových verzí
Motor 520d/520d xDrive 530d/530d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1995 2993
Válce/ventily 4/4 6/4
Převodovka 6M/8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 140/4000 195/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 400/1750 620/2000
Max. rychlost [km/h] 238(235) 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7.7(7.5) 5.7(5.4)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4.2(4.5) 4.5(5.0)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků