Pokud jste s novou pětkou čekali až na verzi Touring, tak teď je ta pravá chvíle. Pokud ale chcete šestiválec, ještě si chvilku počkejte.
Nové BMW řady 5 se představilo v polovině minulého roku jako sedan. Nyní jej následuje karosářská varianta kombi, tradičně označená Touring. Jak se dalo čekat, také 5 Touring bude k mání jako elektromobil i5, což je u kombi od BMW poprvé a bude to také první auto ve své třídě. Vůz se začne v Evropě prodávat v květnu letošního roku. Ve srovnání s předchůdcem je pětka Touring delší o 97 mm, což dělá délku 5060 mm. Rozvor natažený na 2995 mm je pak největší v této třídě.
Ze všeho nejvíc vás ale asi zajímá kufr, protože o tom tohle auto je. Za pátými dveřmi najdete prostor 570 litrů, který lze po sklopení zadní lavice v poměru 40:20:40 (jde to stiskem tlačítka v zavazadlovém prostoru) zvětšit na 1700 litrů. Pod rovnou podlahou kufru pak najdete ještě místo pro odkládání drobností nebo na kabely v případě elektrických či plug-in hybridních modelů.
Při uvedení na trh budou k dispozici dva spalovací motory se 48voltovým hybridem a dvě verze elektromobilu i5. V létě letošního roku je budou následovat dva plug-in hybridy a dorazí i vznětový šestiválec taktéž s 48voltovou technologií. Spalovací varianty bez nabíjecích hybridů utáhnou přívěs až o hmotnosti 2000 kg. Plug-in hybrid 530e Touring utáhne 1800 kg a elektromobil i5 Touring 1500 kg.
Ale teď už konečně k těm motorům. Nabídku bude otevírat dvoulitrový vznětový čtyřválec 520d o výkonu 145 kW (197 koní) a s točivým momentem 400 N.m, který bude dostupný také s pohonem všech kol xDrive. Šestiválcem nebude nic jiného než 540d xDrive dosahující výkonu 220 kW (299 koní) a točivého momentu 670 N.m. Brilantní dynamiku naznačuje také tabulkové zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy.
Plug-in hybridy 530e a 530e xDrive kombinují čtyřválcové benzinové motory s nejnovější generací elektrického pohonu eDrive integrovaným do převodovky. Na kombinovaném výkonu 299 koní má podíl 184 koní. Na elektřinu dojedete 79 až 96 kilometrů, záleží na verzi. Čistě elektrické verze jsou opět dvě - eDrive40 má jeden elektromotor vzadu o výkonu 340 koní, i5 M60 xDrive je čtyřkolka s elektromotorem na každé nápravě a s výkonem až 601 koní v režimu Sport.
Známe už také první ceny na českém trhu. Oproti karosářské variantě sedan je příplatek za kombi necelých šedesát tisíc korun. Verze 520d se tedy drží na necelých 1,6 milionu korun za dvousetkoňový naftový čtyřválec. Další motorizace budou následovat.
BMW řady 5 Touring: první české ceny |
Verze |
Výkon |
Cena |
BMW 520d Touring |
145 kW/197 koní |
1.574.300 Kč |
BMW 520d xDrive Touring |
145 kW/197 koní |
1.636.700 Kč |
BMW i5 eDrive40 Touring |
250 kW/340 koní |
1.799.200 Kč |
BMW i5 M60 xDrive Touring |
442 kW/601 koní |
2.572.700 Kč |