Nové BMW řady 4 Coupé oficiálně: Nejen tváří se chce odlišit od sedanu řady 3

BMW již oficiálně předvádí novou generaci řady 4 Coupé. Diskuze o designu mohou započít...

Někomu se bude líbit, někomu zaručeně ne, každopádně ale BMW u nové generace řady 4 Coupé vstupuje do ještě rozporuplnějších vod než v případě diskuzí o macatých ledvinkách modernizované řady 7. V kontextu s velkou a podlouhlou mřížkou chladiče BMW zmiňuje stará kupé jako 3.0 CSi nebo 328, z nichž si do současnosti bere řada 4 inspiraci.

Modernizovaná BMW řady 5 a 6 GT: Mild-hybridy vládnou nabídce motorizací

Modernizovaná BMW řady 5 a 6 GT: Mild-hybridy vládnou nabídce motorizací

S pohledem na design je jasné, že od základu ve formě sedanu řady 3 se kupé výrazně odlišuje i tvarem světlometů a jednoduše svým výrazem na přídi, zatímco záď silně připomíná velké kupé řady 8, ať už kompletní linií svažující se střechy, grafikou a tvarem svítilen nebo prolisy v zadním nárazníku.

Nová čtyřka narostla vůči staré generaci o 128 mm (4768 mm) do délky, širší je o 27 mm (1852 mm) a rozvor byl zvětšen o 41 mm (2851 mm). S výškou 1383 mm je pak novinka o 57 mm nižší než sedan řady 3 – tomu ostatně pomohlo i snížení podvozku o 21 mm, přičemž oproti sedanu má kupé také o 23 mm širší rozchod kol vpředu i vzadu.

Alpina XB7 se představuje: Má 621 koní a výbavu jako Rolls-Royce

Alpina XB7 se představuje: Má 621 koní a výbavu jako Rolls-Royce

Změny na podvozku pokračují upravenou geometrií, specificky naladěnými tlumiči, tužšími silentbloky nebo novými stabilizátory na pření i zadní nápravě. BMW jednoduše chtělo, aby kupé působilo sportovněji i za volantem. V nabídce je pak k mání i příplatkový M Sport podvozek nebo M podvozek s adaptivními tlumiči.

V interiéru se na druhou stranu mnoho nemění. Architektura je nám už známá, před řidičem je standardně digitální přístrojový štít, nový je ovšem sportovní volant čalouněný kůží a samozřejmě zadní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy. Dozadu se vejde dvojice pasažérů.

Znáte původ trikolory a loga divize BMW M? V návrhu měli prsty i Italové

Znáte původ trikolory a loga divize BMW M? V návrhu měli prsty i Italové

Vrcholnou verzí řady 4 (do příchodu plnohodnotné M4) bude varianta M440i xDrive, která využije třílitrový řadový šestiválec s pomocí 48V mild-hybridního systému. Jednotka nabídne výkon 275 kW (374 koní) a bude výhradně spojena s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive.

U této verze čekejte také standardní nasazení sportovního M diferenciálu, účinnější M Sport brzdy nebo lehká 18palcová kola. Samozřejmě oproti slabším variantám bude M440i xDrive vyšperkováno M Sport paketem exteriéru s agresivnějšími nárazníky a dalšími sportovní doplňky. V galerii najdete i porovnání standardní verze řady 4 a M Performance modelu.  

TEST BMW M135i xDrive 225 kW: Změna jako hrom. K lepšímu?

TEST BMW M135i xDrive 225 kW: Změna jako hrom. K lepšímu?

Nabídku tedy později doplní i pár dvoulitrových benzinových čtyřválců – ve verzi 420i (135 kW/184 k) a 430i (190 kW/258 k) čistě s pohonem zadních kol, zatímco mild-hybridní dvoulitrový diesel ve 420d (140 kW/190 k) bude k dostání i s pohonem všech kol. U všech motorizací je pak standardem osmistupňová automatická převodovka. V březnu 2021 chce nakonec BMW uvést pár šestiválcových dieselů 430d xDrive a výkonné M440d xDrive (rovněž mild-hybridy).   

Uvedení na trh v říjnu letošního roku nicméně povede zmíněné nejvýkonnější M440i xDrive. Cenovky zatím BMW neodhalilo.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků