Nové BMW řady 4 Coupé oficiálně: Nejen tváří se chce odlišit od sedanu řady 3

BMW již oficiálně předvádí novou generaci řady 4 Coupé. Diskuze o designu mohou započít...

Někomu se bude líbit, někomu zaručeně ne, každopádně ale BMW u nové generace řady 4 Coupé vstupuje do ještě rozporuplnějších vod než v případě diskuzí o macatých ledvinkách modernizované řady 7. V kontextu s velkou a podlouhlou mřížkou chladiče BMW zmiňuje stará kupé jako 3.0 CSi nebo 328, z nichž si do současnosti bere řada 4 inspiraci.

Modernizovaná BMW řady 5 a 6 GT: Mild-hybridy vládnou nabídce motorizací

Modernizovaná BMW řady 5 a 6 GT: Mild-hybridy vládnou nabídce motorizací

S pohledem na design je jasné, že od základu ve formě sedanu řady 3 se kupé výrazně odlišuje i tvarem světlometů a jednoduše svým výrazem na přídi, zatímco záď silně připomíná velké kupé řady 8, ať už kompletní linií svažující se střechy, grafikou a tvarem svítilen nebo prolisy v zadním nárazníku.

Nová čtyřka narostla vůči staré generaci o 128 mm (4768 mm) do délky, širší je o 27 mm (1852 mm) a rozvor byl zvětšen o 41 mm (2851 mm). S výškou 1383 mm je pak novinka o 57 mm nižší než sedan řady 3 – tomu ostatně pomohlo i snížení podvozku o 21 mm, přičemž oproti sedanu má kupé také o 23 mm širší rozchod kol vpředu i vzadu.

Alpina XB7 se představuje: Má 621 koní a výbavu jako Rolls-Royce

Alpina XB7 se představuje: Má 621 koní a výbavu jako Rolls-Royce

Změny na podvozku pokračují upravenou geometrií, specificky naladěnými tlumiči, tužšími silentbloky nebo novými stabilizátory na pření i zadní nápravě. BMW jednoduše chtělo, aby kupé působilo sportovněji i za volantem. V nabídce je pak k mání i příplatkový M Sport podvozek nebo M podvozek s adaptivními tlumiči.

V interiéru se na druhou stranu mnoho nemění. Architektura je nám už známá, před řidičem je standardně digitální přístrojový štít, nový je ovšem sportovní volant čalouněný kůží a samozřejmě zadní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy. Dozadu se vejde dvojice pasažérů.

Znáte původ trikolory a loga divize BMW M? V návrhu měli prsty i Italové

Znáte původ trikolory a loga divize BMW M? V návrhu měli prsty i Italové

Vrcholnou verzí řady 4 (do příchodu plnohodnotné M4) bude varianta M440i xDrive, která využije třílitrový řadový šestiválec s pomocí 48V mild-hybridního systému. Jednotka nabídne výkon 275 kW (374 koní) a bude výhradně spojena s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive.

U této verze čekejte také standardní nasazení sportovního M diferenciálu, účinnější M Sport brzdy nebo lehká 18palcová kola. Samozřejmě oproti slabším variantám bude M440i xDrive vyšperkováno M Sport paketem exteriéru s agresivnějšími nárazníky a dalšími sportovní doplňky. V galerii najdete i porovnání standardní verze řady 4 a M Performance modelu.  

TEST BMW M135i xDrive 225 kW: Změna jako hrom. K lepšímu?

TEST BMW M135i xDrive 225 kW: Změna jako hrom. K lepšímu?

Nabídku tedy později doplní i pár dvoulitrových benzinových čtyřválců – ve verzi 420i (135 kW/184 k) a 430i (190 kW/258 k) čistě s pohonem zadních kol, zatímco mild-hybridní dvoulitrový diesel ve 420d (140 kW/190 k) bude k dostání i s pohonem všech kol. U všech motorizací je pak standardem osmistupňová automatická převodovka. V březnu 2021 chce nakonec BMW uvést pár šestiválcových dieselů 430d xDrive a výkonné M440d xDrive (rovněž mild-hybridy).   

Uvedení na trh v říjnu letošního roku nicméně povede zmíněné nejvýkonnější M440i xDrive. Cenovky zatím BMW neodhalilo.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

včera | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků