Nové BMW řady 4 Cabrio oficiálně: Větší kufr zajistilo klasické plátno nad hlavou

Nové „čtyřkové“ kupé zahazuje pevnou střechu a kabriolet tentokrát přijíždí s klasickým plátnem nad hlavou.

Dle očekávání rozšiřuje BMW nabídku nové generace řady 4 také o otevřené Cabrio. Po uvedení ostrých M3 a M4 zůstává výrazná maska s velkými ledvinkami přirozeně i tady. Hlavní zprávou je každopádně ona skládací střecha, která oproti předchozí generaci kabrioletu nepoužívá pevné díly, ale přechází na klasičtější plátěnou konstrukci.

Elektricky ovládaná plátěná střecha je vůči starému modelu o zhruba 40 % lehčí, přičemž také nezabírá v kufru ve složeném stavu tolik místa. Se staženou střechou tak nabízí Cabrio objem zavazadelníku až 300 litrů (o asi 80 litrů více). Při natažené střeše se lze navíc jediným pohybem ruky ze zavazadlového prostoru schránku pro střechu složit, a tím zvětšit využitelný prostor pro náklad až na 385 litrů (o 15 litrů více než u předchůdce).

Nová BMW M3 a M4 konečně oficiálně: Mají až 510 koní, v driftech vám pomůžou

Nová BMW M3 a M4 konečně oficiálně: Mají až 510 koní, v driftech vám pomůžou

Proces stahování a natahování trvá přibližně 18 sekund a může být proveden i za jízdy do rychlosti 50 km/h. S volitelným paketem komfortního přístupu lze střechu ovládat také dálkově. Ačkoliv se kabriolet dočkal dodatečných výztuh pro zvýšení torzní tuhosti, díky konstrukčním vylepšením použitým u nové generace řady 4 je nakonec kabriolet o asi 20 kg lehčí než stará otevřené verze.

Kromě klasického větrného deflektoru je volitelnou výbavou i takzvaný „vzduchový límec“, tedy vyhřívání oblasti zátylku cestujících z otvorů v předních hlavových opěrkách. Pro snížení hluku v kabině pak dostává Cabrio standardně i akustické čelní sklo.

BMW 128ti táhne do boje proti Golfu GTI. Má 265 koní, přední pohon a samosvor!

BMW 128ti táhne do boje proti Golfu GTI. Má 265 koní, přední pohon a samosvor!

Nabídkou motorizací a variant se Cabrio rovná standardnímu kupé, takže základem je verze 420i používající přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 135 kW (184 koní), nechybí ani dieselový dvoulitr 420d o výkonu 140 kW (190 koní) a vrcholem je zatím (do příchodu ostré M4 Cabrio) verze M440i xDrive s třílitrovým řadovým šestiválcem o síle 275 kW (374 koní) a pohonem všech kol. U všech motorizací je standardem osmistupňová automatická převodovka. Nabídka jednotek se nicméně v budoucnu ještě rozšíří.

Cenovky zatím neznáme a BMW strategicky čeká s uvedením kabrioletu do příchodu jara příštího roku. U prodejců tedy čekejte novou řadu 4 Cabrio v březnu 2021.

BMW řady 4 Cabrio: Technická data motorů dostupných k 10/2020
Motor 420i 430i M440i xDrive 420d
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 2998 1995
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 4/4
Pohon zadní zadní 4x4 zadní
Největší výkon [kW/min] 135/5000 190/5000 275/5500 140/4000
Točivý moment [N.m/min] 300/1350 400/1550 500/1900 400/1750
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 236 250 250 236
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2 6,2 4,9 7,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,7-6,1 6,0-6,4 6,9-7,4 4,2-4,5
Provozní hmotnost [kg] 1765 1790 1965 1850

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků