BMW v ČR pustilo do prodeje nejsilnější řadu 3. Má 374 koní, čtyřkolku a automat

Každý, kdo říká, že do BMW patří řadový benzinový šestiválec, nyní může svůj zrak upřít na novou řadu 3. Svou cestu si sem totiž našel jeden z nejvýkonnějších.

Nové BMW řady 3 bylo doposud k mání s širokou paletou motorů. Vedle trojice dieselových, mezi nimiž se nacházel i šestiválec 330d, a dvojice benzinových motorů jste si mohli dopřát i hybrid 330e. Většina jednotek je navíc párovatelná s pohonem všech kol xDrive.

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

To nejzajímavější však doposud chybělo - benzinový šestiválec. Zběsilý ryk v trojkové řadě se už však dostává na český trh. V konfigurátoru značky se objevila očekávaná verze M340i xDrive s výkonem 275 kW (374 koní), tedy s větší porcí koní, než kterou dostanete ve vrcholné Z4 M40i či v základním BMW M2.

K dostání je výhradně se sportovní automatickou převodovkou a v základu vyjde na 1.565.200 Kč, tedy o půl milionu více, než čtyřválcové 330i a stává se tak nejdražší variantou trojkové řady, což je pochopitelné. Svou vysokou cenu si ale dokáže obhájit.

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

Již v základu přichází s agresivnější vizáží a sportovními doplňky M Sport, za kterou si u 330i připlácíte 175.500 Kč. U M340i je pak možné připlatit si ještě 9490 Kč za druhý chladič, aby se motoru lépe dýchalo při sportovních hrátkách, a to i při velmi vysokých venkovních teplotách.

Otázkou teď je, zdali se M340i v budoucnu objeví i ve variantě s pohonem pouze zadních kol, nebo si to BMW nechá až na vrcholné M3, které na své uvedení na trh teprve čeká. Pro nedočkavce je ale tohle zatím nejlepší volba. Verze Touring, která vstoupila na český trh poměrně nedávno, zatím benzinový šestiválec v nabídce nemá.

BMW řady 3 (G20): Aktuální nabídka motorů a ceny
Verze/výkon Cena [Kč]
320i/135 kW (184 koní) 978.900
320i xDrive/135 kW (184 koní) 1.045.200
330i/190 kW (258 koní)  1.084.200
330i xDrive/190 kW (258 koní) 1.151.800
M340i xDrive/275 kW (374 koní) 1.565.200
318d/110 kW (150 koní) 921.700
320d/140 kW (190 koní) 990.600
320d xDrive/140 kW (190 koní)  1.114.100
330d/195 kW (265 koní)  1.203.800
330d xDrive/195 kW (265 koní)  1.270.100
330e/215 kW (292 koní) 1.250.600
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků