BMW v ČR pustilo do prodeje nejsilnější řadu 3. Má 374 koní, čtyřkolku a automat

Každý, kdo říká, že do BMW patří řadový benzinový šestiválec, nyní může svůj zrak upřít na novou řadu 3. Svou cestu si sem totiž našel jeden z nejvýkonnějších.

Nové BMW řady 3 bylo doposud k mání s širokou paletou motorů. Vedle trojice dieselových, mezi nimiž se nacházel i šestiválec 330d, a dvojice benzinových motorů jste si mohli dopřát i hybrid 330e. Většina jednotek je navíc párovatelná s pohonem všech kol xDrive.

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

To nejzajímavější však doposud chybělo - benzinový šestiválec. Zběsilý ryk v trojkové řadě se už však dostává na český trh. V konfigurátoru značky se objevila očekávaná verze M340i xDrive s výkonem 275 kW (374 koní), tedy s větší porcí koní, než kterou dostanete ve vrcholné Z4 M40i či v základním BMW M2.

K dostání je výhradně se sportovní automatickou převodovkou a v základu vyjde na 1.565.200 Kč, tedy o půl milionu více, než čtyřválcové 330i a stává se tak nejdražší variantou trojkové řady, což je pochopitelné. Svou vysokou cenu si ale dokáže obhájit.

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

Již v základu přichází s agresivnější vizáží a sportovními doplňky M Sport, za kterou si u 330i připlácíte 175.500 Kč. U M340i je pak možné připlatit si ještě 9490 Kč za druhý chladič, aby se motoru lépe dýchalo při sportovních hrátkách, a to i při velmi vysokých venkovních teplotách.

Otázkou teď je, zdali se M340i v budoucnu objeví i ve variantě s pohonem pouze zadních kol, nebo si to BMW nechá až na vrcholné M3, které na své uvedení na trh teprve čeká. Pro nedočkavce je ale tohle zatím nejlepší volba. Verze Touring, která vstoupila na český trh poměrně nedávno, zatím benzinový šestiválec v nabídce nemá.

BMW řady 3 (G20): Aktuální nabídka motorů a ceny
Verze/výkon Cena [Kč]
320i/135 kW (184 koní) 978.900
320i xDrive/135 kW (184 koní) 1.045.200
330i/190 kW (258 koní)  1.084.200
330i xDrive/190 kW (258 koní) 1.151.800
M340i xDrive/275 kW (374 koní) 1.565.200
318d/110 kW (150 koní) 921.700
320d/140 kW (190 koní) 990.600
320d xDrive/140 kW (190 koní)  1.114.100
330d/195 kW (265 koní)  1.203.800
330d xDrive/195 kW (265 koní)  1.270.100
330e/215 kW (292 koní) 1.250.600
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků