Nové BMW řady 3 předčasně odhaleno. Podívejte se na první fotky

Premiéra nového BMW řady 3 generace G20 se odehraje až zítra, první snímky zcela odhaleného vozu si však můžeme prohlédnout již nyní.

Snímky nové řady 3 pocházejí z konfigurátoru BMW a fórum BimmerPost již stihlo vytvořit obsáhlou galerii nejnovější generace G20 vlastně z každého úhlu, a to včetně interiéru. „Trojka“ se přitom ukazuje v řadě specifikací, kdy nechybí ani vrcholná verze M340i.

Na design vozu si určitě udělá názor každý sám. Vůči předchůdci má novinka členitější přední světlomety i nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu. Již v základní variantě ale vypadá řada 3 docela zamračeně. Záď se poté veze na vlně zcela nového designu úzkých zadních světlometů.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Pohled do interiéru neukazuje nic překvapivého. Nová řada 3 dostává digitální přístrojový štít a po vzoru X5 či nové řady 8 má displej infotainmentu o něco širší a s novou grafikou. Palubní deska navíc prochází jistým zjednodušením a na první pohled vypadá hodnotněji.

O technice se dozvíme více během oficiálního představení. BMW však už dříve prozradilo, že u „trojky“ poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu novinky, přičemž „M sportovní“ varianta bude mít o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy bude dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy bude ideální, tedy 50:50. Stejně jako řada 5 pak využije řada 3 platformu CLAR.

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Co se týče pohonných jednotek, nová řada 3 dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktuálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.

Kompletní informace o nové generaci BMW řady 3 (G20) samozřejmě přineseme zítra po oficiální premiéře.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků