Nové BMW 3 poprvé oficiálně! Silnější čtyřválec ještě sériové BMW nemělo

Nová generace BMW řady 3 (G20) se začíná odhalovat. Německá automobilka prozatím uvolnila několik důležitých informací, včetně těch o motoru.

Kde jinde mohlo BMW s novou generací řady 3 vyrazit na testování než na Severní smyčku Nürburgringu. Také odtud pochází první várka oficiálních fotografií zatím ještě maskovaného prototypu. Na kompletní technická data a soupis agregátů je ještě brzo, tyto libůstky si BMW nechává až na velké finále, přesto už uvolnilo několik důležitých informací.

Unikly snímky nového BMW Z4 bez maskování. Jak se vám líbí?

Unikly snímky nového BMW Z4 bez maskování. Jak se vám líbí?

Předně je tady snížení hmotnosti až o 55 kilogramů v porovnání s minulou generací. BMW hovoří o zesílení karoserie a uchycení náprav, takže by měl mít vůz celkově tužší skelet, přesnější řízení a měl by do karoserie přenášet méně rezonancí a vibrací. Větší jsou i rozchod a odklony kol – jinými slovy, nová trojka bude mít „agresivnější“ nápravy, které dovolí větší hodnoty příčného zrychlení. Mimochodem, platformu CLAR vůz sdílí s řadou 5.

Hvězdou nového filmu s Tomem Cruisem je staré BMW M5. Důvod pochopíte

Hvězdou nového filmu s Tomem Cruisem je staré BMW M5. Důvod pochopíte

BMW říká, že poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu nové trojky, přičemž „M sportovní“ varianta má o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy je dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální, tedy 50:50.

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Asi nejvíce by nás ale měla zajímat paleta agregátů, přičemž v tomto směru zatím BMW umělo pouze navnadit. Nová řada 3 totiž dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktiálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

K plnému odhalení nové generace BMW řady 3 (G20) má dojít už příští měsíc a první kusy začnou z výrobní linky sjíždět v listopadu. Kombi dorazí později a prý se můžeme rozloučit s verzí GT, jejíž současná generace má vydržet v nabídce do konce dekády.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

dnes | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků