Nové BMW 3 poprvé oficiálně! Silnější čtyřválec ještě sériové BMW nemělo

Nová generace BMW řady 3 (G20) se začíná odhalovat. Německá automobilka prozatím uvolnila několik důležitých informací, včetně těch o motoru.

Kde jinde mohlo BMW s novou generací řady 3 vyrazit na testování než na Severní smyčku Nürburgringu. Také odtud pochází první várka oficiálních fotografií zatím ještě maskovaného prototypu. Na kompletní technická data a soupis agregátů je ještě brzo, tyto libůstky si BMW nechává až na velké finále, přesto už uvolnilo několik důležitých informací.

Unikly snímky nového BMW Z4 bez maskování. Jak se vám líbí?

Unikly snímky nového BMW Z4 bez maskování. Jak se vám líbí?

Předně je tady snížení hmotnosti až o 55 kilogramů v porovnání s minulou generací. BMW hovoří o zesílení karoserie a uchycení náprav, takže by měl mít vůz celkově tužší skelet, přesnější řízení a měl by do karoserie přenášet méně rezonancí a vibrací. Větší jsou i rozchod a odklony kol – jinými slovy, nová trojka bude mít „agresivnější“ nápravy, které dovolí větší hodnoty příčného zrychlení. Mimochodem, platformu CLAR vůz sdílí s řadou 5.

Hvězdou nového filmu s Tomem Cruisem je staré BMW M5. Důvod pochopíte

Hvězdou nového filmu s Tomem Cruisem je staré BMW M5. Důvod pochopíte

BMW říká, že poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu nové trojky, přičemž „M sportovní“ varianta má o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy je dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální, tedy 50:50.

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Asi nejvíce by nás ale měla zajímat paleta agregátů, přičemž v tomto směru zatím BMW umělo pouze navnadit. Nová řada 3 totiž dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktiálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

K plnému odhalení nové generace BMW řady 3 (G20) má dojít už příští měsíc a první kusy začnou z výrobní linky sjíždět v listopadu. Kombi dorazí později a prý se můžeme rozloučit s verzí GT, jejíž současná generace má vydržet v nabídce do konce dekády.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků