Nové BMW 3 poprvé oficiálně! Silnější čtyřválec ještě sériové BMW nemělo

Nová generace BMW řady 3 (G20) se začíná odhalovat. Německá automobilka prozatím uvolnila několik důležitých informací, včetně těch o motoru.

Kde jinde mohlo BMW s novou generací řady 3 vyrazit na testování než na Severní smyčku Nürburgringu. Také odtud pochází první várka oficiálních fotografií zatím ještě maskovaného prototypu. Na kompletní technická data a soupis agregátů je ještě brzo, tyto libůstky si BMW nechává až na velké finále, přesto už uvolnilo několik důležitých informací.

Unikly snímky nového BMW Z4 bez maskování. Jak se vám líbí?

Unikly snímky nového BMW Z4 bez maskování. Jak se vám líbí?

Předně je tady snížení hmotnosti až o 55 kilogramů v porovnání s minulou generací. BMW hovoří o zesílení karoserie a uchycení náprav, takže by měl mít vůz celkově tužší skelet, přesnější řízení a měl by do karoserie přenášet méně rezonancí a vibrací. Větší jsou i rozchod a odklony kol – jinými slovy, nová trojka bude mít „agresivnější“ nápravy, které dovolí větší hodnoty příčného zrychlení. Mimochodem, platformu CLAR vůz sdílí s řadou 5.

Hvězdou nového filmu s Tomem Cruisem je staré BMW M5. Důvod pochopíte

Hvězdou nového filmu s Tomem Cruisem je staré BMW M5. Důvod pochopíte

BMW říká, že poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu nové trojky, přičemž „M sportovní“ varianta má o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy je dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální, tedy 50:50.

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Asi nejvíce by nás ale měla zajímat paleta agregátů, přičemž v tomto směru zatím BMW umělo pouze navnadit. Nová řada 3 totiž dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktiálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

K plnému odhalení nové generace BMW řady 3 (G20) má dojít už příští měsíc a první kusy začnou z výrobní linky sjíždět v listopadu. Kombi dorazí později a prý se můžeme rozloučit s verzí GT, jejíž současná generace má vydržet v nabídce do konce dekády.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků