Nové BMW řady 2 Cabrio odhazuje svršky

Seznam kapitol
  1. BMW řady 2 Cabrio, Videa
  2. Fotogalerie: BMW řady 2 Cabrio

Po hatchbacku řady 1 a uzavřeném kupé řady 2 logicky přichází kabriolet řady 2, který navazuje na „nejoblíbenější prémiové kabrio světa“, tedy kabriolet řady 1, jak o něm mluví automobilka BMW. Ale prodalo se ho 130 000 kusů, takže to asi úplný propadák nebyl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oproti kabrioletu řady 1 minulé generace je novinka větší, prostornější, praktičtější a pevnější. Je také papírově úspornější, jak jinak.

Na rozdíl od řady 4 s komplikovanou pevnou skládací střechou má BMW řady 2 Cabrio klasické plátno. Díky tomu se kompaktní střecha složí za dvacet sekund i v rychlosti do 50 km/h, zabírá méně místa a je lehčí.

Jak se vyvíjel kabriolet BMW M3 v pěti generacích

Jak se vyvíjel kabriolet BMW M3 v pěti generacích

Z počátku bude kabriolet k dispozici s přeplňovanými benzínovými čtyřválci 2,0 l v modelech 220i a 228i, s čtyřválcovým turbodieselem 2,0 l v modelu 220d a přeplňovaným benzínovým šestiválcem 3,0 l v modelu M235i s prvky programu M Performance.

Základem je šestistupňový manuál, osmistupňový automat je za příplatek. Podrobnější technická data najdete v přiložené tabulce (údaje v závorce platí pro automat).

Modelvýkon kW/ktoč.mom.0-100 km/hrychlost km/hhmotnost kgl/100 km
220i135 / 184270 Nm7,5 s (7,6 s)231 (226)1585 (1605)6,5 (6,2)
228i180 / 245350 Nm6,1 s (6,0 s)250 (250)1610 (1630)6,8 (6,6)
M235i240 / 326450 Nm5,2 s (5,0 s)250 (250)1675 (1695)8,5 (7,9)
220d140 / 190400 Nm7,5 s (7,4 s)225 (225)1610 (1630)4,4 (4,1)

BMW uvádí, že torzní tuhost karoserie kabrioletu je o 20 % vyšší než u předchůdce. To bude zvláště u M235i Cabrio potřeba, neboť v nabídce je kromě jiného také poctivý mechanický samosvorný diferenciál.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Co se praktičnosti týče, v kufru je se střechou nahoře 335 litrů místa, ale když je střecha dole, nabídne zavazadlový prostor jen 280 litrů prostoru. I když je auto větší a interiér prostornější, asi to nebude na pohodlné cestování napříč kontinentem ve čtyřech.

Ceny pro český trh ještě neznáme, auto se stejně bude prodávat až od roku 2015. BMW řady 2 Coupé začíná na 800 000 korun za model 220i, takže za kabriolet očekávejte příplatek. Jak vysoký? Těžko říct, ale v případě BMW řady 4 si automobilka řekne za kabriolet oproti kupé o 19 % víc.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW řady 2 Cabrio, Videa
  2. Fotogalerie: BMW řady 2 Cabrio
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků