Nové BMW řady 1 na další upoutávce: Částečně se ukazuje i vrcholná verze M135i

BMW už doslova strhává maskovací fólii z prototypů a zveřejňuje tak další upoutávku na novou generaci řady 1.

Německá automobilka nám dopřává o cosi detailnější pohled na chystanou novou generaci řady 1. Další fotky testovacího prototypu již upřesňují celkové proporce a sériové díly karoserie. U nové „jedničky“ bude samozřejmě hlavní novinkou přechod na pohon předních kol s novou platformou FAAR, již používanou u BMW X1 nebo Mini Countryman.

Se změnou koncepce se tedy nová řada 1 ještě více přiblíží tvarům klasických hatchbacků a zvětšením místa uvnitř bude chtít rovnocenněji konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi. Od BMW už víme, že místo pro nohy cestujících vzadu naroste o 33 mm a nad hlavou přibude dalších 19 mm. Ke všemu bude snadnější přístup do zavazadlového prostoru, který poroste o 20 litrů na konečných 380 litrů.

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

Z fotek lze ještě vyčíst, že novinka se spolehne na full LED světlomety, ve vyšších výbavách určitě s adaptivními funkcemi, zatímco uvnitř si po vzoru nejnovějších modelů BMW vypůjčí i digitální přístrojový štít před řidičem. Zbytek interiéru kromě volantu je nicméně stále zamaskovaný.

BMW k fotkám maskovaného prototypu ještě uveřejnilo fotku částečně odhalené přídě, která bude s agresivně pojatým nárazníkem určitě patřit vrcholné specifikaci M135i. Šestiválce se bohužel v nové řadě 1 už nedočkáme, takže toto označení nyní automobilka oznamuje pro verzi s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 225 kW (306 koní).

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Nejvýkonnější čtyřválec v nabídce bude pod kapotou M135i spoléhat na pohon všech kol xDrive a velice pravděpodobně osmistupňovou automatickou převodovku. Kromě slabších benzinových jednotek bychom pak čekali i nabídku současných naftových motorů a dříve či později příchod plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi.

Přesné datum premiéry nového BMW řady 1 zatím nemáme. Od vedení automobilky však dříve zaznělo, že novinku chce dostat k zákazníkům nejpozději ke konci letošního roku. Odhalení bychom se tedy mohli dočkat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků