Nové BMW řady 1 na další upoutávce: Částečně se ukazuje i vrcholná verze M135i

BMW už doslova strhává maskovací fólii z prototypů a zveřejňuje tak další upoutávku na novou generaci řady 1.

Německá automobilka nám dopřává o cosi detailnější pohled na chystanou novou generaci řady 1. Další fotky testovacího prototypu již upřesňují celkové proporce a sériové díly karoserie. U nové „jedničky“ bude samozřejmě hlavní novinkou přechod na pohon předních kol s novou platformou FAAR, již používanou u BMW X1 nebo Mini Countryman.

Se změnou koncepce se tedy nová řada 1 ještě více přiblíží tvarům klasických hatchbacků a zvětšením místa uvnitř bude chtít rovnocenněji konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi. Od BMW už víme, že místo pro nohy cestujících vzadu naroste o 33 mm a nad hlavou přibude dalších 19 mm. Ke všemu bude snadnější přístup do zavazadlového prostoru, který poroste o 20 litrů na konečných 380 litrů.

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

Z fotek lze ještě vyčíst, že novinka se spolehne na full LED světlomety, ve vyšších výbavách určitě s adaptivními funkcemi, zatímco uvnitř si po vzoru nejnovějších modelů BMW vypůjčí i digitální přístrojový štít před řidičem. Zbytek interiéru kromě volantu je nicméně stále zamaskovaný.

BMW k fotkám maskovaného prototypu ještě uveřejnilo fotku částečně odhalené přídě, která bude s agresivně pojatým nárazníkem určitě patřit vrcholné specifikaci M135i. Šestiválce se bohužel v nové řadě 1 už nedočkáme, takže toto označení nyní automobilka oznamuje pro verzi s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 225 kW (306 koní).

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Nejvýkonnější čtyřválec v nabídce bude pod kapotou M135i spoléhat na pohon všech kol xDrive a velice pravděpodobně osmistupňovou automatickou převodovku. Kromě slabších benzinových jednotek bychom pak čekali i nabídku současných naftových motorů a dříve či později příchod plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi.

Přesné datum premiéry nového BMW řady 1 zatím nemáme. Od vedení automobilky však dříve zaznělo, že novinku chce dostat k zákazníkům nejpozději ke konci letošního roku. Odhalení bychom se tedy mohli dočkat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 129 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků