Nové BMW řady 1 na další upoutávce: Částečně se ukazuje i vrcholná verze M135i

BMW už doslova strhává maskovací fólii z prototypů a zveřejňuje tak další upoutávku na novou generaci řady 1.

Německá automobilka nám dopřává o cosi detailnější pohled na chystanou novou generaci řady 1. Další fotky testovacího prototypu již upřesňují celkové proporce a sériové díly karoserie. U nové „jedničky“ bude samozřejmě hlavní novinkou přechod na pohon předních kol s novou platformou FAAR, již používanou u BMW X1 nebo Mini Countryman.

Se změnou koncepce se tedy nová řada 1 ještě více přiblíží tvarům klasických hatchbacků a zvětšením místa uvnitř bude chtít rovnocenněji konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi. Od BMW už víme, že místo pro nohy cestujících vzadu naroste o 33 mm a nad hlavou přibude dalších 19 mm. Ke všemu bude snadnější přístup do zavazadlového prostoru, který poroste o 20 litrů na konečných 380 litrů.

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

Z fotek lze ještě vyčíst, že novinka se spolehne na full LED světlomety, ve vyšších výbavách určitě s adaptivními funkcemi, zatímco uvnitř si po vzoru nejnovějších modelů BMW vypůjčí i digitální přístrojový štít před řidičem. Zbytek interiéru kromě volantu je nicméně stále zamaskovaný.

BMW k fotkám maskovaného prototypu ještě uveřejnilo fotku částečně odhalené přídě, která bude s agresivně pojatým nárazníkem určitě patřit vrcholné specifikaci M135i. Šestiválce se bohužel v nové řadě 1 už nedočkáme, takže toto označení nyní automobilka oznamuje pro verzi s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 225 kW (306 koní).

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Nejvýkonnější čtyřválec v nabídce bude pod kapotou M135i spoléhat na pohon všech kol xDrive a velice pravděpodobně osmistupňovou automatickou převodovku. Kromě slabších benzinových jednotek bychom pak čekali i nabídku současných naftových motorů a dříve či později příchod plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi.

Přesné datum premiéry nového BMW řady 1 zatím nemáme. Od vedení automobilky však dříve zaznělo, že novinku chce dostat k zákazníkům nejpozději ke konci letošního roku. Odhalení bychom se tedy mohli dočkat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků