Nové BMW řady 1 je za dveřmi: Ztratí pohon zadních kol, ale nabídne více prostoru

Sir_CHerokee  |  11. 03. 2019 13:19

Takže tím skončí zadokolky v nižší střední třídě. Smutné.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  12. 03. 2019 11:45

velmi smutne .. lebo kazdy musi mat vacsi kufor lebo ked ideme na vylet potrebujeme si zobrat cely svet zo sebou zaroven ked si niekto kupi premiove auto asi si do kvalitnejsieho hotelu nebude brat dvojplatnicku a svokru... a taktiez nebude v nom nosti prasa zo zabijacky .. ale co uz automobilovy svet speje do zahuby

Odpovědět  |   | 
Jaky  |  11. 03. 2019 15:20

No samo predni pohon je vyrobne daleko levnejsi a konecna cena vyssi a bude v Bmw na premie.

Odpovědět  |   | 
...  |  11. 03. 2019 19:51

Přesně tak, ještě pořádně vysvětlit proč je pohon předních kol lepší než zadní, že je to vlastně moderní a pokrokové, přihodí velký displej a pár světýlek do interiéru a uživatele budou uchovávat blahem. Zlatá moje 328i v garáži.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  12. 03. 2019 08:54

Tak výzkumy BMW jasne ukazuji, ze jejich zákazníkům nejde ani o dynamiku, ani o výhody zadni koncepce. Dělat masovku se zadním náhonem pro jedno procento “jezdců”, kteří by to docenili je nesmysl a ekonomicky nevýhodné. Kolik aut rady 3 , 5 a 7 jsou prodávány jako zadokolky?

Odpovědět  |   | 
nejaky debilny nik  |  13. 03. 2019 10:55

Priskum BMW z asi pred 10 rokov vysiel tak ze 65% alebo az 75%( presne cislo treba dohladat) majitelov novych netusi ci ma predny alebo zadny nahon. Takze je prirodzne ze BMW bude pouzivat lacnejsi koncept.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  12. 03. 2019 08:50

Prvořadým úkolem každé firmy je tvorba zisku. Co je na tom divného?

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  12. 03. 2019 11:49

suhlasim s modernym kapitalizmom ale je to velmi smutne, ze takto silno orientovane dnesne firmy , ktore idu za ziskom stracaiu povodnu tradiciu a vytvaraju len smejdy, ktore mozeme zahodit po 5 rkoch .. je to skoda lebo keby robia kvalitne auta tak clovek si ich moze uzit aj viac

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  12. 03. 2019 11:59

Podle mě nemůžeme použit slovo moderní. Myslíš, ze v 60 letech někomu záleželo na necem jiném?

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  12. 03. 2019 12:13

mozno nie ale aspon robili kvalitnejsie veci

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 03. 2019 13:46

No kvalitnejsi... zelezo/kdeco bylo robustnejsi/fortelnejsi a pod kapotou mene krehkych/citlivych elektro/plast siditek.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 03. 2019 14:04

Kde bereš tu jistotu, že byly kvalitnější? Nebyly, ale byly snáze opravitelné.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2019 18:59

Není to tak dávno co jsem četl test, srovnání dvou generaci Volva V70. Ta starší měla díly na podvozku bytelné a odlévané, nebo kované už nepamatuji a nejsem odborník. Kdežto u novější byla spousta těch dílů vylisek z plechu.

Vyjadřoval se k tomu servisak, důvod je nižší cena, to starší bylo jednoznačně kvalitnější.

A podobně věci by se jistě našly i jinde a u jiných značek.

Odpovědět  |   | 
tom  |  13. 03. 2019 16:32

Tak ono zalezi na kontextu. To byla původní generace a pak ta s podvozkem z mondea.
To původní sice vydrzelo vic, ale jízda na tom byla dost tragická. Nove vydrží tak max 200t k, ale zase to auto lepe sedí. Tak je otázka, co vybrat. Navíc ten plech je lepe opravitelny, gumy se do nej většinou lisujou bez problemu

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  11. 03. 2019 15:21

tomu ocakavaniu o moznej nizsej cene neveri ani sam autor clanku myslim. Teda urcite bmw nepredstavi novu 1 v zaklade lacnejsiu ako bol model v roku 2011 v zaklade. Bude minimalne rovnaka ak nie vyssia. kto kedy videl dnes aby novy produkt vyrobca predaval lacnejsie...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 03. 2019 20:03

Vacsina majitelov 1 netusi, ze ich auto je RWD. A uprimne, je im to jedno. A este uprimnejsie, pre drvivu vacsinu vodicov, vratane navstevnikov tohto fora, je FWD vzdy lepsou volbou ;)

Odpovědět  |   | 
Jim  |  11. 03. 2019 20:20

Předohrab a tři válce? Pak není důvod utrácet za BMW. To samé mi nabídne kde kdo a za poloviční cenu.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  12. 03. 2019 11:52

tri valce nebol problem v jednotke dokym boli pekne ulozene pozdlzne .. ale dnes uz priecne ulozeny motorv jednotke .. dakujem neprosim

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 03. 2019 08:30

Konstrukce automobilů měla svůj vývoj a hledalo se dlouho optimální uspořádání a tím optimálním uspořádáním je uložení motoru vředu napříčpřed přední nápravou. K tomu špičkoví konstruktéři dospěli v první polovině padesátých let čili zhruba před sedumdesáti lety. Holt někteří zabedněnci jsou sedumdesát let pozadu. To platí např. pro bavorské knedlíky. V germánii byl tím autem, které zvedlo prapor pokroku kupodivu trabant. Nicméně laická veřejnost, což je 99,9% motoristů toto nechápe a nepochopí to. Budou se dále klanět tomu bavorskému zgarbu.....

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  12. 03. 2019 12:12

trosku si si zle nastudoval historiu.. poviem ti len tolko , preto sa prechadzalo na FWD z RWD lebo rwdcka v beznej doprave, ktoru riadili menej zdatny vodici neboli tak lahko ovladatelne ako fwdcka, ale v dobe kde mame elektronicku stabilizaciu tak laici si to mozu nechat zapnute aby zvladli aj sportovejsie auta ... ale fwdcka stale zostanu nedotacave ... pricom rwdcka mozu mat krasne rozlozenie vahy 50:50 ... a ty sa chod klanat VW

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  12. 03. 2019 10:21

Může mi nějaký místní odborník-teoretik vysvětlit ty ohromné výhody zadního pohonu ?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  12. 03. 2019 11:53

Kdo je to odborník - teoretik? Mas pocit, ze po diskuzich nechodi odborníci?
Takže asi tak, ja jsem totální laik, ale myslím si následující:

1. Poháněná zadní kola tlačí vůz směrem zezadu dopředu a pokud pohonem nezatizim přední kola, tak to cele bude mít vliv na lepší ovladatelnost, protože kola jen kopírují natočení volantu a nepřenáší se tam další (pro jízdu negativní) síly pohonu.

2. Pokud nemám vepredu “železo”, související s předním pohonem, tak mohu mít i lepší poloměr otáčení, plus dostanu část hmotnosti dozadu a zlepším nepatrně rozložení hmotnosti.

3. Pokud se jedná o rychlé vozy ala M3, tak při prudké akceleraci jde hmotnost celého vozu prave na poháněnou zadní nápravu, což má vliv na přilnavost. V případě předního pohonu jde hmotnost taky dozadu a přední kola mají tendenci se protacet.

Ale jak píšu, dívám se na to jako laik, třeba mi to odborník na auta vyvrátí.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  12. 03. 2019 12:25

No, mohl jsem taky napsat laik. Praktický význam zadopohonu je nulový. Jízdní realitou jsou bazaroví borci bez ESP válící-přetáčející se v příkopech u zatáčky, v horší variantě omotaní kolem hrozně zlého stromu.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  12. 03. 2019 12:33

vodic, ktory je vie jazdit vie viac vytazit z rwd auta ako z nedotacavej fwdcky , naopak vodic, ktory je uplny amater - prenho je fwd stvorene

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 03. 2019 12:39

Jen ve stručnosti, když už se bavíme o bavorském nepodarku. Je zapotřebí rozlišovat klasickou koncepci, která se vyskytovala do cca II.sv.války a je patrná na všech autech včetně předválečných bavorských vdolečků. Motor výrazně posazený za přední nápravou zabíral větší část prostoru mezi nápravami. Řidič seděl víceméně na zadní ose. To byl jediný způsob jak zabezpečit stabilní chování u tohoto uspořádání. To měly třeba všechny bugatky. Samozřejmě, že toto vylučovalo výhodnější prostorové pro prostor pro pasažéry. A tak pod tlakem nastupujících koncepcí s poháněnou přední nápravou se uchýlili bavorští a další podvodníci k posunu motoru nad přední nápravu a tím stvořili směrově nestabilní monstrum. To se datuje do padesátých let. Smrtelných nehod za snížené adheze bylo nepočítaně. Toto byl taky důvod proč v šedesátých letech vznikl vůz Jensen FF s pohonem 4x4, který odstranil směrovou nestabilitu u limuzin s klasickou koncepcí. Ten člověk na rozdíl od bavorů věděl co dělá. Zajímavé je to, že bavorské knedlíky to nijak neinspirovalo a v jejich zabedněných kebulích to nezapálilo a stále dalších dvacet let tvořili své smrtící nepodarky. Jejich nepodarek stál i za smrtelnou nehodou Dubčeka. Tato nehoda ukázkově popisovala chování bavorského zmetku.
Ke změně v jejich přístupu došlo s nástupem nového tisíciletí a dokonce i k převzetí koncepce s poháněnou přední nápravou. Jejich úplnému ztrapnění zabránil systém ESP, bez něj byli už během devadesátek zcela nemožní.
Takže díky za to, že u řady 1 tato ptákovina zmizí. Zajímavé je to, že to nějaký mazaný právník mohl skvěle zpeněžit a bavorákům v těch nehodách vymáchat rypák. Za ty mrtvé by si to zasloužili.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  12. 03. 2019 13:17

bytrhnut kus historie a napisat si ju v svoj prospech komentara srandovne .. vacsinou za smrt si mozu sami , ked neprizposobili jazdu k danym podmienkam a dalsia vec, nikto ich nenutil kupovat auto, ktore je pre zrucnejsich ... zato ze ty nevies jazdit na zadnokolke nemusis pisat na kazdeho hanlive komentare a robit konspiracie peco je vsetko zle ako to robia ... pravdepodobne si nikdy nejazdil na sportovom aute alebo ta auta vobec neberu ked pises taketo bludy

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 03. 2019 16:57

Pokud auto při přímé jízdě ztratí směrovou stabilitu a roztočí se nežije na zeměkouli žádný superman, který by to zvládnul. To nezvládne ani legendární obuvník a zvládne to jen Chuck Norris. Bláboly o tom, jak zvládáš jízdu na zadokolke si nechej do pivnice. Samozřejmě informace tohoto typu jsou nejbolestivější pro nekritické obdivovatele bavorského knedlíku. Ti se s bouráním svého oltáříku nesmíří.

Odpovědět  |   | 
...  |  12. 03. 2019 19:51

Ano, dnešní predokolky jezdí bezvadně bez elektronických pomocníků, že ano!? I bez různých pomocníků jsou dokonale jizdně vyvážené a nějaká nedotacivost nehrozí viď?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 03. 2019 23:22

Předokolky jezdí směrově stabilně i bez elektrických pomocníků. Konstrukce předokolky je směrově stabilní na rozdíl od bavorských nepodarků. To je věc zkoumaná a potvrzená už ve zmiňovaných padesátých letech. Fatální nehody výkonných limuzin přivedly Jensen ke konstrukci silniční silné a rychlé limuzíny s pohonem 4x4, která byla směrově stabilní i bez elektronických pomocníků, které v šedesátých letech nebyly. Nebylo to žádné suv, ale čistě silniční limuzína.
Pseudoklasické koncepce bavorských vdolečků s pohonem zadní osy udržuje ve stabilní poloze jen systém esp a to jenom v určitém rozsahu.
Kdyby jel dubček v trabantu, neskončil by v příkopě, jako když jel v bmw525. Na úplné rovině za deště v rychlosti cca 120-130km/h stačilo, že šofér sundal nohu z plynu a bylo vymalováno.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  13. 03. 2019 12:13

zabudas, ze prave 4x4 su vychadzajuce zo zadneho pohonu nakolko zadny pohon ma priecne ulozeny motor a vacsinou torsenom pouzivane 4x4 su najlepsie , 4x4 pouzivane z predneho pohonu pouzivaju viaclamelovu spojku, ktora je oproti torsen 4x4 0bodov , priecne ulozene motory su len na usetrenie miesta , pozdlzne ulozene motory su lepsie vyvazene a znich najlepsie boxer motor (napr. u subaru)

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  13. 03. 2019 12:13

pozdlzne*

Odpovědět  |   | 
BB  |  12. 03. 2019 20:08

Někdo, se holt s radostí smíří s čímkoliv.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 03. 2019 14:24

To vše je ovšem vyváženo vyšší náročností na řidiče. Zejména pak za zhoršených podmínek.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 03. 2019 10:26

Já jsem taky laik. Jezdím teď s RWD autem, předtím jsem měl AWD, přesněji předokolku s připojitelným pohonem všech kol.

Přesně jak se píše v bodě 2, pozoruji znatelně lepší poloměr otáčení. A taky bod 1, při rozjezdu z místa do zatáčky (křižovatka) necítím takové to cukání do volantu, nebo jak to popsat.

Jinak mám za sebou první zimu s RWD autem a nepozoruji nějak výrazný rozdíl oproti autu s přední poháněnou nápravou, resp. připojitelným AWD. Jasně, nebyl jsem s Lexusem na horách, tam by se to projevilo, ale jezdil jsem po dálnicích, které byly mokré a zasněžené, po okreskách s různým povrchem, za každého počasí a pokud člověk není magor a jezdí s rozumem, není se čeho bát.

Odpovědět  |   | 
tom  |  13. 03. 2019 16:37

To chovani ale spise odpovídá problémům s pohonem 4x4 u minulého auta. Žádná 4x4 nema rada rejd a prudké rozjezdy do zatáčky.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 03. 2019 08:09

Ten pohon byl v perfektním stavu, pravidelný servis a dokonce jsem nechal měnit olej v diffu, i když to výrobce nepředepisuje. To cukání do volantu při rozjedu do zatáčky jsem pozoroval i u čisté předokolky, co jsem měl předtím.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  13. 03. 2019 20:31

Samozřejmě se není čeho bát. I v testu M3 jsem to vysvětloval. I ve vysokých rychlostech a rychlých prujezdech zatáček se proste nic neděje, auto drží perfektně stopu.
Navíc zatáčka se dá projet se zadokolkou ještě rychleji, když člověk ví jak na to. Stačí si přidat podle citu plyn a zadek pomůže celému autu doslova vykrojit zatáčku.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 03. 2019 15:12

Drift

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků

Nejčtenější články

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S …

K vyhřívaným sedadlům, volantu či zadnímu oknu se nyní připojují i stěrače předního okna.

23.  12.  2019 | | 109 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 17 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. M…

Ještě než se dočkáme oficiálních českých cen nové generace Golfu, podívali jsme se na cenovky u sousedů na Slovensku.

21.  12.  2019 | | 130 N/A