Nové BMW řady 1 je za dveřmi: Ztratí pohon zadních kol, ale nabídne více prostoru

Nová platforma, přechod na pohon předních kol, hybridní technika. Všechno tohle a mnohem víc máme očekávat od nové generace hatchbacku BMW řady 1.

Současná generace BMW řady 1 je na trhu již od roku 2011, není tedy divu, že německá automobilka s velkým očekáváním chystá uvedení zbrusu nové, v pořadí už třetí generace známého hatchbacku. Novinku přitom čekají vskutku zásadní změny, mezi nimiž je v čele samozřejmě dlouho diskutovaný přechod na platformu s pohonem předních kol.

Nová řada 1 tedy využije poslední platformu FAAR, kterou už nyní využívá BMW X1 a také druhá generace Mini Countryman. A důvod přechodu na pohon předních kol? Studie automobilky jednoduše prokázaly, že současní zájemci o hatchback hledí v první řadě na prostornost, kvalitu interiéru a výbavu, přičemž jízdní dynamika je až na posledním místě.

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

S pohonem předních kol samozřejmě přichází větší prostornost v zadní části vozu, nehledě na ušetření nákladů se sdílením techniky většího počtu modelů BMW a také Mini. Ve výsledku by tak mohla nová generace řady 1 nabídnout i dostupnější cenovku a ještě lépe konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi. Novinka má mimochodem přijet výhradně s pětidveřovou karoserií.

S příchodem nové platformy se pak očekává nejen klasická nabídka benzinových a naftových motorů, ale také uvedení plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi. Na zájemce o trochu sportovněji střiženou „jedničku“ ale nemá BMW zapomenout, i když je pohon zadních kol nadobro zatracen.

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Očekává se totiž příchod nejvýkonnější varianty M130iX, která by dostala pod kapotou přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu kolem 224 kW (305 koní), standardně spojený s pohonem všech kol. Podvozek by dostal tužší naladění a pochopitelně by došlo na sportovní M paket na karoserii.

Stejnou platformu FAAR má poté dostat rovněž druhá generace řady 2 Active Tourer, která již nyní používá pohon předních kol, a také nová řada 2 Gran Coupe, chystaná jako rival Mercedesu CLA. Spekuluje se poté, že praktičtější MPV Gran Tourer se nedočká nástupce a BMW model odstraní z nabídky. Pohon zadních kol si nakonec ponechá stejně jako doposud klasická řada 2 s karoserií kupé a kabrioletu.   

Premiéra nové generace BMW řady 1 se očekává na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků