Nové BMW řady 1 je za dveřmi: Ztratí pohon zadních kol, ale nabídne více prostoru

Nová platforma, přechod na pohon předních kol, hybridní technika. Všechno tohle a mnohem víc máme očekávat od nové generace hatchbacku BMW řady 1.

Současná generace BMW řady 1 je na trhu již od roku 2011, není tedy divu, že německá automobilka s velkým očekáváním chystá uvedení zbrusu nové, v pořadí už třetí generace známého hatchbacku. Novinku přitom čekají vskutku zásadní změny, mezi nimiž je v čele samozřejmě dlouho diskutovaný přechod na platformu s pohonem předních kol.

Nová řada 1 tedy využije poslední platformu FAAR, kterou už nyní využívá BMW X1 a také druhá generace Mini Countryman. A důvod přechodu na pohon předních kol? Studie automobilky jednoduše prokázaly, že současní zájemci o hatchback hledí v první řadě na prostornost, kvalitu interiéru a výbavu, přičemž jízdní dynamika je až na posledním místě.

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

S pohonem předních kol samozřejmě přichází větší prostornost v zadní části vozu, nehledě na ušetření nákladů se sdílením techniky většího počtu modelů BMW a také Mini. Ve výsledku by tak mohla nová generace řady 1 nabídnout i dostupnější cenovku a ještě lépe konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi. Novinka má mimochodem přijet výhradně s pětidveřovou karoserií.

S příchodem nové platformy se pak očekává nejen klasická nabídka benzinových a naftových motorů, ale také uvedení plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi. Na zájemce o trochu sportovněji střiženou „jedničku“ ale nemá BMW zapomenout, i když je pohon zadních kol nadobro zatracen.

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Očekává se totiž příchod nejvýkonnější varianty M130iX, která by dostala pod kapotou přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu kolem 224 kW (305 koní), standardně spojený s pohonem všech kol. Podvozek by dostal tužší naladění a pochopitelně by došlo na sportovní M paket na karoserii.

Stejnou platformu FAAR má poté dostat rovněž druhá generace řady 2 Active Tourer, která již nyní používá pohon předních kol, a také nová řada 2 Gran Coupe, chystaná jako rival Mercedesu CLA. Spekuluje se poté, že praktičtější MPV Gran Tourer se nedočká nástupce a BMW model odstraní z nabídky. Pohon zadních kol si nakonec ponechá stejně jako doposud klasická řada 2 s karoserií kupé a kabrioletu.   

Premiéra nové generace BMW řady 1 se očekává na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků