Nové BMW řady 1 je za dveřmi: Ztratí pohon zadních kol, ale nabídne více prostoru

Nová platforma, přechod na pohon předních kol, hybridní technika. Všechno tohle a mnohem víc máme očekávat od nové generace hatchbacku BMW řady 1.

Současná generace BMW řady 1 je na trhu již od roku 2011, není tedy divu, že německá automobilka s velkým očekáváním chystá uvedení zbrusu nové, v pořadí už třetí generace známého hatchbacku. Novinku přitom čekají vskutku zásadní změny, mezi nimiž je v čele samozřejmě dlouho diskutovaný přechod na platformu s pohonem předních kol.

Nová řada 1 tedy využije poslední platformu FAAR, kterou už nyní využívá BMW X1 a také druhá generace Mini Countryman. A důvod přechodu na pohon předních kol? Studie automobilky jednoduše prokázaly, že současní zájemci o hatchback hledí v první řadě na prostornost, kvalitu interiéru a výbavu, přičemž jízdní dynamika je až na posledním místě.

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

S pohonem předních kol samozřejmě přichází větší prostornost v zadní části vozu, nehledě na ušetření nákladů se sdílením techniky většího počtu modelů BMW a také Mini. Ve výsledku by tak mohla nová generace řady 1 nabídnout i dostupnější cenovku a ještě lépe konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi. Novinka má mimochodem přijet výhradně s pětidveřovou karoserií.

S příchodem nové platformy se pak očekává nejen klasická nabídka benzinových a naftových motorů, ale také uvedení plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi. Na zájemce o trochu sportovněji střiženou „jedničku“ ale nemá BMW zapomenout, i když je pohon zadních kol nadobro zatracen.

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Očekává se totiž příchod nejvýkonnější varianty M130iX, která by dostala pod kapotou přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu kolem 224 kW (305 koní), standardně spojený s pohonem všech kol. Podvozek by dostal tužší naladění a pochopitelně by došlo na sportovní M paket na karoserii.

Stejnou platformu FAAR má poté dostat rovněž druhá generace řady 2 Active Tourer, která již nyní používá pohon předních kol, a také nová řada 2 Gran Coupe, chystaná jako rival Mercedesu CLA. Spekuluje se poté, že praktičtější MPV Gran Tourer se nedočká nástupce a BMW model odstraní z nabídky. Pohon zadních kol si nakonec ponechá stejně jako doposud klasická řada 2 s karoserií kupé a kabrioletu.   

Premiéra nové generace BMW řady 1 se očekává na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků