Nové BMW řady 1 dostalo díly M Performance. Líbí se vám s nimi více?

Podobně jako další nejnovější modely BMW se rovněž zbrusu nová „jednička“ dočkává volitelných sportovních dílů M Performance Parts.

Nedá se říct, že by nová generace BMW řady 1 neměla již od uvedení čím zaujmout, pozitivně či negativně. Přechod na novou platformu s pohonem předních kol, nový design, více místa uvnitř, ztráta varianty s šestiválcem… více si přečtěte zde. Zájemce o třetí generaci „jedničky“ však bude chtít BMW zaujmout i řadou sportovních dílů z nabídky M Performance Parts.

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

Aerodynamiku tak podle BMW zlepšuje například dodatečný splitter předního nárazníku nebo vyšší zadní spoiler v černě lesklém odstínu. Stejně zbarvené jsou i nástavce prahů, zatímco výraznější zadní difuzor má dekor karbonu stejně jako kryty zrcátek. Agresivnějšímu vzhledu přidávají i začerněné ledvinky chladiče.

Kola dělají auto, takže součástí nabídky M Performance Parts jsou i lehčí kovaná kola Y-spoke 554M s průměrem 18 palců v barvě Jet Black. Šedě lakovaná jsou pak 18palcová kola z lehké slitiny Y-spoke 711M, přičemž k mání jsou i lehká 19palcová kola M Performance Double-spoke 555M ve dvoubarevném provedení.

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Nejde ale pouze o vzhled, aerodynamiku nebo snížení hmotnosti. Brzdné schopnosti „jedničky“ může vylepšit příplatková brzdová soustava M Performance. Ve srovnání se standardní brzdovou soustavou mají nové brzdy na přední nápravě zvětšené a odlehčené brzdové kotouče s vnitřním chlazením a odvrtáváním a jsou s nimi dodávány pevné čtyřpístkové brzdové třmeny. Zadní náprava používá odlehčené brzdové kotouče s plovoucími jednopístkovými třmeny. Výrazné je nakonec červené lakování třmenů.

Na výběr jsou pro řadu 1 i další maličkosti – například dveřní projektory, které po otevřené dveří promítají na zem loga BMW M či jinou zvolenou grafiku, interiér lze vybavit sportovním volantem s částečným čalouněním Alcantarou a středovým proužkem, kdežto modely s automatickou převodovkou lze vybavit karbonovými páčkami řazení. Koneckonců další loga BMW M dodají třeba i velurové koberečky s koženým lemem a kontrastním prošíváním.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků