Nové BMW řady 1 dostalo díly M Performance. Líbí se vám s nimi více?

Podobně jako další nejnovější modely BMW se rovněž zbrusu nová „jednička“ dočkává volitelných sportovních dílů M Performance Parts.

Nedá se říct, že by nová generace BMW řady 1 neměla již od uvedení čím zaujmout, pozitivně či negativně. Přechod na novou platformu s pohonem předních kol, nový design, více místa uvnitř, ztráta varianty s šestiválcem… více si přečtěte zde. Zájemce o třetí generaci „jedničky“ však bude chtít BMW zaujmout i řadou sportovních dílů z nabídky M Performance Parts.

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

Aerodynamiku tak podle BMW zlepšuje například dodatečný splitter předního nárazníku nebo vyšší zadní spoiler v černě lesklém odstínu. Stejně zbarvené jsou i nástavce prahů, zatímco výraznější zadní difuzor má dekor karbonu stejně jako kryty zrcátek. Agresivnějšímu vzhledu přidávají i začerněné ledvinky chladiče.

Kola dělají auto, takže součástí nabídky M Performance Parts jsou i lehčí kovaná kola Y-spoke 554M s průměrem 18 palců v barvě Jet Black. Šedě lakovaná jsou pak 18palcová kola z lehké slitiny Y-spoke 711M, přičemž k mání jsou i lehká 19palcová kola M Performance Double-spoke 555M ve dvoubarevném provedení.

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Nejde ale pouze o vzhled, aerodynamiku nebo snížení hmotnosti. Brzdné schopnosti „jedničky“ může vylepšit příplatková brzdová soustava M Performance. Ve srovnání se standardní brzdovou soustavou mají nové brzdy na přední nápravě zvětšené a odlehčené brzdové kotouče s vnitřním chlazením a odvrtáváním a jsou s nimi dodávány pevné čtyřpístkové brzdové třmeny. Zadní náprava používá odlehčené brzdové kotouče s plovoucími jednopístkovými třmeny. Výrazné je nakonec červené lakování třmenů.

Na výběr jsou pro řadu 1 i další maličkosti – například dveřní projektory, které po otevřené dveří promítají na zem loga BMW M či jinou zvolenou grafiku, interiér lze vybavit sportovním volantem s částečným čalouněním Alcantarou a středovým proužkem, kdežto modely s automatickou převodovkou lze vybavit karbonovými páčkami řazení. Koneckonců další loga BMW M dodají třeba i velurové koberečky s koženým lemem a kontrastním prošíváním.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků