Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

V aktuální nabídce nové generace BMW řady 1 mají převahu naftové motory. Chcete-li však auto za „cenu od“, musíte sáhnout po zážehovém tříválci o objemu 1,5 litru.

Nebojím se tvrdit, že v případě nového BMW řady 1 jde o víc než pouhou mezigenerační obměnu. Zatímco dříve šlo o hravou zadokolku s motorem uloženým podélně, dnes jde o předokolku s motorem napříč. Němci zkrátka šlápli na zmizík, zapomněli na staré zvyky a vytvořili prémiové auto pro masy. Co z toho, že tím přišlo o koncepci, kterou si oblíbili milovníci řízení. Byznys je byznys.

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

Nová jednička byla představena nedávno, jak už ale víme z dřívějška, BMW s uvedením do prodeje neotálí a první verze sype do konfigurátoru tak rychle, jak to jenom jde. Je to fajn hned ze dvou důvodů: rychle zjistíte, jak si vůz vede cenově, ale také se můžete podívat, jak vypadá základní verze za „cenu od“, kterou u dealerů zřejmě moc často neuvidíte.

Chcete-li se dostat s ceníkovou cenou co nejníže, vyberte verzi 118i o výkonu 103 kW. Podle čísel se dnes nejenom u BMW moc řídit nedá, proto čekejte tříválcovou patnáctistovku a nikoliv dvoulitr, jak by se mohlo zdát. Nejlevnější jednička s předním pohonem, manuálním šestikvaltem a základní výbavou vychází na 648.700 Kč. To je zhruba polovina toho, co dáte za nejvýkonnější verzi M135i o výkonu 225 kW. Pokud prahnete po automatu, BMW samozřejmě může sloužit. Počítejte ale s částkou nejméně 700.180 Kč.

Nové BMW řady 1 dostalo díly M Performance. Líbí se vám s nimi více?

Nové BMW řady 1 dostalo díly M Performance. Líbí se vám s nimi více?

Jak můžete sami vidět na přiložených fotkách, které jsme našli v oficiálním konfigurátoru, rozhodně se nejedná o auto, za které by se měl jeho řidič stydět. Má bílý lak karoserie Alpine White (bílá je pořád nejoblíbenější barva v Česku), nebo černý Black, 16palcová litá kola... Nenadchne, ale ani neurazí.

Uvnitř najdete černé čalounění sedadel, šedý dekor palubní desky, startování tlačítkem, klimatizaci, multifunkční volant potažený kůží, velurové koberce, funkci Teleservices, která vás upozorní na kontrolu vozidla v servisu či výměnu oleje, paket Connected, díky kterému najdete nejlepší restauraci v okolí či sadu na opravu pneumatik.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Aby vám sousedé nezáviděli, ale vy přesto požadujete více než pouze základní výbavu, sáhněte po paketu Advantage za 20.800 Kč. Podle vizualizací v konfigurátoru není navenek poznat, ale rázem máte odkládací paket (uzavíratelná schránka u řidiče, síťky na zadních stranách opěradel předních sedadel, háčky na upínání tašek), 2x USB pro dobíjení na středové konzole, tempomat s brzdnou funkcí, parkovací senzory vpředu a vzadu a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.

Kompletní ceny nového BMW řady 1 najdete v tabulce níže. Početní převahu mají nejenom nafťáky, ale i dvoulitrové čtyřválce. Přitom platí, že verze s pohonem 4x4 (M135i a 120d) mají vždy osmistupňovou automatickou převodovku.

Nové BMW řady 1 F40: Technická data nabízených motorů
Motor 118i M135i 116d 118d 120d
Pohon 4x2 4x4 4x2 4x2 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1499 1998 1496 1995 1995
Válce/ventily 3/4 4/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/4200 225/4500 85/2250 110/2500 140/2500
Točivý moment [N.m/min] 220/1480 450/1750 270/1750 350/1750 400/1750
Převodovka 6M(7A) 8A 6M(7A) 6M(8A) 8A
Max. rychlost [km/h] 213 250 200 218(216) 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,5 4,8 10,3(10,1) 8,5(8,4) 7,0
Poh. hmotnost [kg] 1320(1395) 1600 1385(1460) 1430(1505) 1590
Komb. spotř. [l/100 km] 5,0-5,7 6,8-7,1 3,8 - 4,2 4,1-4,4 4,5-4,7
Základní cena [Kč] 648.900 (700.180) 1.201.200 694.200 (745.680) 760.500 (814.684) 919.100
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků