Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Jediný problém s M8 Competition je, že za nejlepší verzi už koupíte desetiválcové Audi R8 a ještě vám něco zbude. Snad si to na silnici BMW obhájí.

Modelová řada 8 automobilky BMW je již několik týdnů kompletní. Verze Coupé a Cabrio dostaly navíc ostrou verzi M pro lidi, kterým je 530 koní verze M850i xDrive ještě málo. Ve výsledku tak v Mnichově vymáčkli z M8 441 kW (600 koní) a z M8 Competition 460 kW (625 koní) - platí pro verze Coupé i Cabrio.

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

M8 Competition Coupé vyjde v základu na 4.078.100 Kč, tedy o 709.800 Kč dráž než M850i xDrive. V případě verze bez střechy je pak rozdíl opět přes sedm set tisíc, respektive za M8 Cabrio zaplatíte 4.290.000 Kč. Balíček Competition cenu u obou navýší o další půl milion. Vysoká cena má však své opodstatnění. Jenom pro srovnání: Audi R8 V10 Coupé po faceliftu, o kterém jsme psali nedávno, začíná na částce 4.288.900 Kč

Osmistupňový automat zde pracuje s pohonem všech kol, ovšem ten upřednostňuje většinou zadní nápravu, stejně jako u M5. Ve výbavě najdete již v základu karbonové obložení interiéru, 20palcová kola, sportovní sedadla, HiFi systém Harman Kardon a spoustu bezpečnostních prvků. Ale hlavně o sedmdesát koní víc.

BMW řady 8 Gran Coupé má české ceny. Praktická varianta vyjde nejlevněji

BMW řady 8 Gran Coupé má české ceny. Praktická varianta vyjde nejlevněji

Paket Competition přidává, vedle dalšího zvýšení výkonu a úpravy podvozku, sportovní výfukový systém, unikátní design 20palcových kol, čalounění stropu alcantarou, nebo M bezpečnostní pásy. 

Výsledná částka za vůz se však může vyšplhat i nad pět milionů. Stačí si totiž v konfigurátoru navolit M karbon-keramické brzdy (238.472 Kč), noční vidění (59.618 Kč), karbonové detaily exteriéru (146.328 Kč), ještě více uši rozmazlující audiosystém Bowers & Wilkins (120.588 Kč) a mnoho dalšího

BMW řady 8 Gran Coupé: Technická data nabízených motorů
Motor M8 Coupé M8 Coupé Competiton M8 Cabrio M8 Cabrio Competition
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/6000 460/6000 441/6000 460/6000
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600 750/1800-5600 750/1800-5600 750/1800-5600
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,3 3,2 3,4 3,3
Komb. spotř. [l/100 km] 10,5 10,5 10,6 10,6
Cena [Kč] 4.078.100 4.506.242 4.290.000 4.750.668
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků