Nové BMW M8 má české ceny. Za cenu kabrioletu už klidně koupíte supersport!

Jediný problém s M8 Competition je, že za nejlepší verzi už koupíte desetiválcové Audi R8 a ještě vám něco zbude. Snad si to na silnici BMW obhájí.

Modelová řada 8 automobilky BMW je již několik týdnů kompletní. Verze Coupé a Cabrio dostaly navíc ostrou verzi M pro lidi, kterým je 530 koní verze M850i xDrive ještě málo. Ve výsledku tak v Mnichově vymáčkli z M8 441 kW (600 koní) a z M8 Competition 460 kW (625 koní) - platí pro verze Coupé i Cabrio.

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

M8 Competition Coupé vyjde v základu na 4.078.100 Kč, tedy o 709.800 Kč dráž než M850i xDrive. V případě verze bez střechy je pak rozdíl opět přes sedm set tisíc, respektive za M8 Cabrio zaplatíte 4.290.000 Kč. Balíček Competition cenu u obou navýší o další půl milion. Vysoká cena má však své opodstatnění. Jenom pro srovnání: Audi R8 V10 Coupé po faceliftu, o kterém jsme psali nedávno, začíná na částce 4.288.900 Kč

Osmistupňový automat zde pracuje s pohonem všech kol, ovšem ten upřednostňuje většinou zadní nápravu, stejně jako u M5. Ve výbavě najdete již v základu karbonové obložení interiéru, 20palcová kola, sportovní sedadla, HiFi systém Harman Kardon a spoustu bezpečnostních prvků. Ale hlavně o sedmdesát koní víc.

BMW řady 8 Gran Coupé má české ceny. Praktická varianta vyjde nejlevněji

BMW řady 8 Gran Coupé má české ceny. Praktická varianta vyjde nejlevněji

Paket Competition přidává, vedle dalšího zvýšení výkonu a úpravy podvozku, sportovní výfukový systém, unikátní design 20palcových kol, čalounění stropu alcantarou, nebo M bezpečnostní pásy. 

Výsledná částka za vůz se však může vyšplhat i nad pět milionů. Stačí si totiž v konfigurátoru navolit M karbon-keramické brzdy (238.472 Kč), noční vidění (59.618 Kč), karbonové detaily exteriéru (146.328 Kč), ještě více uši rozmazlující audiosystém Bowers & Wilkins (120.588 Kč) a mnoho dalšího

BMW řady 8 Gran Coupé: Technická data nabízených motorů
Motor M8 Coupé M8 Coupé Competiton M8 Cabrio M8 Cabrio Competition
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/6000 460/6000 441/6000 460/6000
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600 750/1800-5600 750/1800-5600 750/1800-5600
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,3 3,2 3,4 3,3
Komb. spotř. [l/100 km] 10,5 10,5 10,6 10,6
Cena [Kč] 4.078.100 4.506.242 4.290.000 4.750.668
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků