Stale cakam na naozajstne ''velke'' eM-ko. Posledne bolo BMW M5 ''vzor'' E39Tieto novodobe navonane parodie na poriadnu ''bestiu'' ma akosi neoslovuju...Nech zije E39 a manual!
To uz se nedockate - defakto neni mozne davat do aut s vykonem 400Kw a vice manualni prevodovky. Ne, ze by to nebylo mozne technicky, ale jde o lidsky faktor - naprosta vetsina majitelu novych "M" jsou "husti borci" co o nejake historii a podstate M vi kulove. Ti by po 14 dnech uvarili spojky... Automobilky staveji seriova auta pro seriove lidi. M kdysi bylo pro fajnsmekry, ale ted uz je "bezne" auto - celosvetove mame vic penez nez pred 10ti lety, takze je dostupnejsi pro vice lidi. Mel jsem moznost na firemni akci BMW ridit M3 rok vyroby +/- 1985 a M5 2 roky stare. Jako jasne, pocit bezpeci, komfort, miliarda senzoru u noveho. Ale kua pocit z jizdy byl s tou starou M3 neuveritelne jinde. Stare Mka jsou drave/divoke/takove proc je milujeme. Nove Mka jsou uz jen silnejsi verze seriovek.
No jak jsem predpokladal ze M5 a M6 bude mit minimalne 580 koni, ne 555 jako X5-6M.Ale vazne by to uz chtelo 4x4, kdo by s tim driftoval. Nebo nejlepe system kde si ridic sam na iDrive nastavi kolik % posle na jake kole. Treba 100% jen na predek ;-)
Jasný, kdo by s M5 driftoval přece... :o)Třeba ten pán v čas 1:40 tady www.youtube.com ...
www.youtube.com ...
A k cemu je to dobre - drift? Smyk - je chyba. A za driftovani na verejne komunikaci bych bral ridicaky.
Tak si ho hned vem...BMW stejne jako Mercedes budou DOUFAM vzdy na zadek + iDrive, ktera umi i 50%-50%...Kdo neumi jezdit se zadkem at si koupi predek a nezapraskava to tady zbytecne apamem, protoze to je asi takova blbost se ptat, jako proc je Fabie predekolka a proc byla 120-citka zadokolka... :-OJinak diky autorovi za seriozni clanek, bez dementnich vyroku, ala mistr Schwarz...hned se to cte jinak...
Je znát, že jsi moderní BMW viděl jenom z venku a ještě jsi nekoukal pořádně. i-drive je zjednodušený systém pro ovládání elektronickejch hejblat a x-drive je pohon 4x4.B-]
Dik za upresneni. Vlastne jsem BMW jeste nevidel ani zvenku co teprve zevnitr...Ti co se uz nekdy prepsali me jiste pochopili.
von to asi poplet a fakt myslel xDrive.Ale jeste jednou jak jsem psal, ze skoda za zadna znacka nenabizi nastaveni podle libosti ridice na predni-zadni-4x4. Jelikoz 135i mi obcas vadilo ze to neni 4x4. u TT mi zas vadi ze je jen na predek. Na sprinty je dobry zadek nebo 4x4, na okruh zadek nebo 4x4. No a predek neni dobrej na nic :-)
Jediné, co mě napadá je STI s DCCD a to ještě neumožňuje nastavit poměr, ale pouze míru svornosti mezinápravového diferenciálu. Každopádně je to asi zatím nejblíže tomu, co zmiňuješ. Nicméně i tato změna svornosti dosti zásadně ovlivňuje chování auta.
a jeste by si mohl nastavit zda na pravou ci levou stranu :)
No tak jsem to i byslel, pokud clovek bude chtit cely vykon vozu na leve zadni, tak proc mu to nedoprat :-)fakt nechapu proc vyrobci jeste nedokazi nabidnout auto kde si ridic sam nastavi jesli chce 4x4, predokolku nebo zadokolku. Asi technicka doba jeste neni tak vyspela. Za 10 let uvidime.
Ono to neni o technice - ta uz je (delam v oboru...), je to o lidskem faktoru. 99% uzivatelu iDrive neumi ani nastavit predvolby radia anebo couvaci senzory. A neni to jen o jazykove bariere, ale o technicke vyspelosti. Tem chcete dat moznost nastavit si technicke parametry ?
Nedokážu rozeznat, jestli si děláš srandu, nebo jsi naprostej automobilovej pitomec. Žádný auto ani za 10 let nedokáže na předek poslat 580 koní tak, aby se ještě dalo řídit.
hm, to je zase teorie jako hrom. budu muset vysvetlit par lidem majic obdobne vykony na predokolce, ze ty roky co s tim jezdi je jenom fikce.
Jiz tradicne tady ze sebe delas pitomce.
Taky chci vidět předohrab 580 HP :-D
580 koni a FWD? Ukaz mi to auto :-)) (neberu zadny tuzing)
To bylo receno s nadsazkou.Ale bylo by pekne kdyby trebaxDrive a Quattro se mohli prepnout vylozene jen na zadni nahon pro milovniky driftovani a sportovni jizdy. Ale treba na dobre trakcni schopnosti ve spatnem pocasi je dobre zapnout 4x4
tak technika to dovoli, vypinat si 4x4 - predek - zadek je taky docela bezny u offroudu naprosto u haldexu taky je predek-4x4 u xdrive je zase zadek vs. 4x4 apod.reseni prenosu na jen jedno kolo je veci slozitejsi, diferaky by musely byt dost komplikovane. ale napr. u elektromotoru kdy by v kazdem kole byl jeden elektromotor - tam by to slo.
A co systémy jako AYC, SH-AWD, Attesa ETS-Pro či současný sportovní diferenciál u Audi ?Ano, nelze nastavit dle chuti řidiče, ale kdo by taky chtěl "rozhodit" auto 100% výkonu na (třeba) levém zadním kole. Elektronika toto zvládá velmi dobře.
Tak nám BMW pořád posiluje. Doba lehkonohé M3 se čtyřválcem je už dávno pryč, místo toho tam je oturbovaný osmiválec, tak proč není náhon i na předek. Komu by vadilo, že místo různých elektronických pomocníků, by auto vystřelilo jak z praku kdykoliv se ti zachce.
Ono to mozna neni jen o "vystreleni z praku"... Neboj kdyby tam ctyrkolku chteli tak uz tam je. www.youtube.com ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.