Nové BMW M5 má českou cenu. Kolik dáte za 600 koní a extrémní dynamiku?

Nová generace BMW M5 se poprvé ukázala na nedávném autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Nyní bere útokem i český trh.

Pokud jste si dosud chtěli koupit výkonově nejsilnější BMW řady 5 současné generace, museli jste sáhnout po verzi M550i xDrive za přinejmenším 2.291.900 korun. S tímto autem jsem ujel více než tisíc kilometrů přímo na českých silnicích a jednoduše jde o dokonalou kombinaci rychlosti, pohodlní, projevu a vzhledu.

V MotoGP bude od příštího roku nový safety car. Vytvořili ho z BMW M5

V MotoGP bude od příštího roku nový safety car. Vytvořili ho z BMW M5

Chyby se na něm hledají těžko, tedy alespoň pokud akceptujete fakt, že navzdory výkonu 462 koní (340 kW) nejde o auto, které by vás z řidičského hlediska chytlo za srdce. Pojedete brutálně rychle klidně vždy a všude, ale bez onoho slastného pocitu studené hlavně u spánku.

Tento postoj může změnit nová generace BMW M5. Na letošním autosalonu ve Frankfurtu jsem před ním seděl snad hodinu a nemohl se nabažit exkluzivního odstínu Frozen Red, který měl jeden ze dvou vystavených kousků. Jak je u M5 zvykem, designová divočina to není, což je jenom dobře, protože jednou to bude hodně vyhledávaný sleeper.

BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Výkon rovných 600 koní (441 kW) distribuuje na silnici chytrý pohon buď pouze zadních, nebo všech kol, to všechno v jednom balení. Na stovce jste za 3,4 sekundy, což je teritorium supersportů, ale za mnohem, mnohem nižší cenu.

Tu odhalil oficiální konfigurátor BMW. Za nejnovější M5 zaplatíte přinejmenším 3.185.000 Kč, to je ale v segmentu rychlých limuzín taková normálka. Pod kapotou trůní benzinový motor 4.4 V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly, převodovka je pouze osmistupňová automatická. A ten zvuk!

S konkurenty se to má nějak takto: za odcházející Audi RS6 Avant Performance s výkonem 605 koní dáte 3.041.900 Kč, a to má o čtyři deci menší motor, Mercedes-AMG E63 S 4Matic (450 kW, 612 koní) stojí dokonce 3.406.150 korun. Mercedes vám nicméně nabídne i „ne S“ verzi s výkonem 420 kW (571 koní), ta už stojí „jenom“ 3.108.490 korun. V úvahu by připadal i  povedený Lexus GS F, ten se ale výkonem řadí spíše k M550i xDrive.

BMW M5 – srovnání technických údajů s vybranými konkurenty
Model BMW M5 Audi RS6 Avant Performance Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+
Motor 4,4 V8 biturbo 4.0 V8 TFSI 4.0 V8 biturbo
Zdvihový objem [cm3] 4395 3993 3982
Válce/ventily 8.4 8.4 8.4
Největší výkon [kW/min] 441/5600-6700 445/6100-6800 450/5750-6500
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600 750/1750-6000 850/2500-4500
Převodovka 8A 8A 9A
Max. rychlost [km/h] 250 (305*) 250 (305*) 250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,4 3,7 3,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,5 9,6 8,8
Pohotovostní hm. [kg] 1930 2025 1880
Základní cena [Kč] 3.185.900 3.041.900 3.424.300
*Bez použití omezovače
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků