Zvěsti o pohonu všech kol u nové generace BMW M5 se vyplnily. O tradiční pohon však fanoušci nepřijdou. Přední kola totiž budou pouze přiřaditelná na pokyn řidiče.
Pohon všech kol pro vrcholný model M potvrdil již před rokem šéf divize, Fran Van Meel. Dosud však nebylo jasné, zda půjde o příplatkový prvek, či o jaký typ pohonu vůbec půjde. Vyznavači jízdy zatáčkami s výhledem skrze boční okna již bědovali, avšak i nová M5 bude driftovat tak, jak jsme u silných "zadokolek" zvyklí.
Již předstupeň M5 v podobě M550i xDrive svým názvem napovídá, že svůj výkon na silnici posílá skrze stálý pohon všech kol. Plnotučná verze ale dostane jiný typ pohonu, který řidiči umožní posílat 100 % výkonu na zadní nápravu. Se zprávou přišel německý magazín Bimmer Today.
Na mechanické přiřazování jednotlivých náprav jsme u vozů BMW s pohonem všech kol již dávno zvyklí, avšak zatímco u běžných vozů jde o opatření ke snížení spotřeby a zvládá to pouze elektronický mozek systému xDrive, u nové M5 se může rozhodnout sám řidič. Půjde především o zábavu a zachování tradičních schopností ostrých BMW - řízení plynem.
Zátěž v podobě pohonu předních kol zrovna u řady 5 tolik znát nebude, navíc při zimních nečasech přijdou tyto hřídele vhod. Rozhodnutí bavorské automobilky se nelze divit. V takzvaném prémiovém segmentu je pohon všech kol čím dál tím populárnější, a M5 bude se svým výkonem okolo 600 koní celoročně použitelná a například ve sprintu i rychlejší.
BMW se navíc musí přizpůsobit i svým konkurentům. Například nový Mercedes-AMG E 63 taktéž nabízí svůj pohon všech kol 4Matic, navíc se speciálním režimem pro driftování. Premiéra nejsilnější "pětky" se předpokládá v druhé polovině roku 2017.