Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Zvěsti o pohonu všech kol u nové generace BMW M5 se vyplnily. O tradiční pohon však fanoušci nepřijdou. Přední kola totiž budou pouze přiřaditelná na pokyn řidiče.
Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Pohon všech kol pro vrcholný model M potvrdil již před rokem šéf divize, Fran Van Meel. Dosud však nebylo jasné, zda půjde o příplatkový prvek, či o jaký typ pohonu vůbec půjde. Vyznavači jízdy zatáčkami s výhledem skrze boční okna již bědovali, avšak i nová M5 bude driftovat tak, jak jsme u silných "zadokolek" zvyklí. 

Již předstupeň M5 v podobě M550i xDrive svým názvem napovídá, že svůj výkon na silnici posílá skrze stálý pohon všech kol. Plnotučná verze ale dostane jiný typ pohonu, který řidiči umožní posílat 100 % výkonu na zadní nápravu. Se zprávou přišel německý magazín Bimmer Today.

Na mechanické přiřazování jednotlivých náprav jsme u vozů BMW s pohonem všech kol již dávno zvyklí, avšak zatímco u běžných vozů jde o opatření ke snížení spotřeby a zvládá to pouze elektronický mozek systému xDrive, u nové M5 se může rozhodnout sám řidič. Půjde především o zábavu a zachování tradičních schopností ostrých BMW - řízení plynem. 

BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

Zátěž v podobě pohonu předních kol zrovna u řady 5 tolik znát nebude, navíc při zimních nečasech přijdou tyto hřídele vhod. Rozhodnutí bavorské automobilky se nelze divit. V takzvaném prémiovém segmentu je pohon všech kol čím dál tím populárnější, a M5 bude se svým výkonem okolo 600 koní celoročně použitelná a například ve sprintu i rychlejší.

Český ceník BMW 5 odhalen: Vznětový základ za 1.292.000 Kč

Český ceník BMW 5 odhalen: Vznětový základ za 1.292.000 Kč

BMW se navíc musí přizpůsobit i svým konkurentům. Například nový Mercedes-AMG E 63 taktéž nabízí svůj pohon všech kol 4Matic, navíc se speciálním režimem pro driftování. Premiéra nejsilnější "pětky" se předpokládá v druhé polovině roku 2017.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků