Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Zvěsti o pohonu všech kol u nové generace BMW M5 se vyplnily. O tradiční pohon však fanoušci nepřijdou. Přední kola totiž budou pouze přiřaditelná na pokyn řidiče.
Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Pohon všech kol pro vrcholný model M potvrdil již před rokem šéf divize, Fran Van Meel. Dosud však nebylo jasné, zda půjde o příplatkový prvek, či o jaký typ pohonu vůbec půjde. Vyznavači jízdy zatáčkami s výhledem skrze boční okna již bědovali, avšak i nová M5 bude driftovat tak, jak jsme u silných "zadokolek" zvyklí. 

Již předstupeň M5 v podobě M550i xDrive svým názvem napovídá, že svůj výkon na silnici posílá skrze stálý pohon všech kol. Plnotučná verze ale dostane jiný typ pohonu, který řidiči umožní posílat 100 % výkonu na zadní nápravu. Se zprávou přišel německý magazín Bimmer Today.

Na mechanické přiřazování jednotlivých náprav jsme u vozů BMW s pohonem všech kol již dávno zvyklí, avšak zatímco u běžných vozů jde o opatření ke snížení spotřeby a zvládá to pouze elektronický mozek systému xDrive, u nové M5 se může rozhodnout sám řidič. Půjde především o zábavu a zachování tradičních schopností ostrých BMW - řízení plynem. 

BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

Zátěž v podobě pohonu předních kol zrovna u řady 5 tolik znát nebude, navíc při zimních nečasech přijdou tyto hřídele vhod. Rozhodnutí bavorské automobilky se nelze divit. V takzvaném prémiovém segmentu je pohon všech kol čím dál tím populárnější, a M5 bude se svým výkonem okolo 600 koní celoročně použitelná a například ve sprintu i rychlejší.

Český ceník BMW 5 odhalen: Vznětový základ za 1.292.000 Kč

Český ceník BMW 5 odhalen: Vznětový základ za 1.292.000 Kč

BMW se navíc musí přizpůsobit i svým konkurentům. Například nový Mercedes-AMG E 63 taktéž nabízí svůj pohon všech kol 4Matic, navíc se speciálním režimem pro driftování. Premiéra nejsilnější "pětky" se předpokládá v druhé polovině roku 2017.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků