Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Zvěsti o pohonu všech kol u nové generace BMW M5 se vyplnily. O tradiční pohon však fanoušci nepřijdou. Přední kola totiž budou pouze přiřaditelná na pokyn řidiče.
Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Pohon všech kol pro vrcholný model M potvrdil již před rokem šéf divize, Fran Van Meel. Dosud však nebylo jasné, zda půjde o příplatkový prvek, či o jaký typ pohonu vůbec půjde. Vyznavači jízdy zatáčkami s výhledem skrze boční okna již bědovali, avšak i nová M5 bude driftovat tak, jak jsme u silných "zadokolek" zvyklí. 

Již předstupeň M5 v podobě M550i xDrive svým názvem napovídá, že svůj výkon na silnici posílá skrze stálý pohon všech kol. Plnotučná verze ale dostane jiný typ pohonu, který řidiči umožní posílat 100 % výkonu na zadní nápravu. Se zprávou přišel německý magazín Bimmer Today.

Na mechanické přiřazování jednotlivých náprav jsme u vozů BMW s pohonem všech kol již dávno zvyklí, avšak zatímco u běžných vozů jde o opatření ke snížení spotřeby a zvládá to pouze elektronický mozek systému xDrive, u nové M5 se může rozhodnout sám řidič. Půjde především o zábavu a zachování tradičních schopností ostrých BMW - řízení plynem. 

BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

Zátěž v podobě pohonu předních kol zrovna u řady 5 tolik znát nebude, navíc při zimních nečasech přijdou tyto hřídele vhod. Rozhodnutí bavorské automobilky se nelze divit. V takzvaném prémiovém segmentu je pohon všech kol čím dál tím populárnější, a M5 bude se svým výkonem okolo 600 koní celoročně použitelná a například ve sprintu i rychlejší.

Český ceník BMW 5 odhalen: Vznětový základ za 1.292.000 Kč

Český ceník BMW 5 odhalen: Vznětový základ za 1.292.000 Kč

BMW se navíc musí přizpůsobit i svým konkurentům. Například nový Mercedes-AMG E 63 taktéž nabízí svůj pohon všech kol 4Matic, navíc se speciálním režimem pro driftování. Premiéra nejsilnější "pětky" se předpokládá v druhé polovině roku 2017.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků