Nové BMW M5: deset válců, 500 koní

Podle Auto Motor und Sportu přiveze BMW do Ženevy studii nového sport-modelu M5. Koncept bude mít pod kapotou pět a půl litrový vidlicový desetiválec se zhruba pěti sty koňmi (okolo 365 kW); podle některých zdrojů bude výkon vyšší, a sice 550 koní (404 kW). Nový motor nahradí dosavadní osmiválec 4.9 l s výkonem 294 kW (400 k). Novinka má samozřejmě variabilní zdvih ventilů Valvetronic a používá čtyřventilovou techniku. Pravověrní „emkaři“ budou jistě nadšeni možností vytočit desetiválec až k hranici 9000 otáček za minutu. Zvolit si budete moci mezi šestistupňovým manuálem a převodovkou SMG s řazením na volantu.

Novinka by se měla na trhu objevit během podzimu tohoto roku.

Poznámka: Výroba „staré“ M5 byla ukončena už loni v létě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přídi vozu dominuje obrovský nasávací otvor ve spoileru,
který zajišťuje dostatek čerstvého vzduchu pro motor

 

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků