Nové BMW M5: deset válců, 500 koní

Podle Auto Motor und Sportu přiveze BMW do Ženevy studii nového sport-modelu M5. Koncept bude mít pod kapotou pět a půl litrový vidlicový desetiválec se zhruba pěti sty koňmi (okolo 365 kW); podle některých zdrojů bude výkon vyšší, a sice 550 koní (404 kW). Nový motor nahradí dosavadní osmiválec 4.9 l s výkonem 294 kW (400 k). Novinka má samozřejmě variabilní zdvih ventilů Valvetronic a používá čtyřventilovou techniku. Pravověrní „emkaři“ budou jistě nadšeni možností vytočit desetiválec až k hranici 9000 otáček za minutu. Zvolit si budete moci mezi šestistupňovým manuálem a převodovkou SMG s řazením na volantu.

Novinka by se měla na trhu objevit během podzimu tohoto roku.

Poznámka: Výroba „staré“ M5 byla ukončena už loni v létě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přídi vozu dominuje obrovský nasávací otvor ve spoileru,
který zajišťuje dostatek čerstvého vzduchu pro motor

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků