Nové BMW M5: deset válců, 500 koní

Podle Auto Motor und Sportu přiveze BMW do Ženevy studii nového sport-modelu M5. Koncept bude mít pod kapotou pět a půl litrový vidlicový desetiválec se zhruba pěti sty koňmi (okolo 365 kW); podle některých zdrojů bude výkon vyšší, a sice 550 koní (404 kW). Nový motor nahradí dosavadní osmiválec 4.9 l s výkonem 294 kW (400 k). Novinka má samozřejmě variabilní zdvih ventilů Valvetronic a používá čtyřventilovou techniku. Pravověrní „emkaři“ budou jistě nadšeni možností vytočit desetiválec až k hranici 9000 otáček za minutu. Zvolit si budete moci mezi šestistupňovým manuálem a převodovkou SMG s řazením na volantu.

Novinka by se měla na trhu objevit během podzimu tohoto roku.

Poznámka: Výroba „staré“ M5 byla ukončena už loni v létě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přídi vozu dominuje obrovský nasávací otvor ve spoileru,
který zajišťuje dostatek čerstvého vzduchu pro motor

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků