Nové BMW M5: deset válců, 500 koní

Podle Auto Motor und Sportu přiveze BMW do Ženevy studii nového sport-modelu M5. Koncept bude mít pod kapotou pět a půl litrový vidlicový desetiválec se zhruba pěti sty koňmi (okolo 365 kW); podle některých zdrojů bude výkon vyšší, a sice 550 koní (404 kW). Nový motor nahradí dosavadní osmiválec 4.9 l s výkonem 294 kW (400 k). Novinka má samozřejmě variabilní zdvih ventilů Valvetronic a používá čtyřventilovou techniku. Pravověrní „emkaři“ budou jistě nadšeni možností vytočit desetiválec až k hranici 9000 otáček za minutu. Zvolit si budete moci mezi šestistupňovým manuálem a převodovkou SMG s řazením na volantu.

Novinka by se měla na trhu objevit během podzimu tohoto roku.

Poznámka: Výroba „staré“ M5 byla ukončena už loni v létě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přídi vozu dominuje obrovský nasávací otvor ve spoileru,
který zajišťuje dostatek čerstvého vzduchu pro motor

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků