Nové BMW M5: deset válců, 500 koní

Podle Auto Motor und Sportu přiveze BMW do Ženevy studii nového sport-modelu M5. Koncept bude mít pod kapotou pět a půl litrový vidlicový desetiválec se zhruba pěti sty koňmi (okolo 365 kW); podle některých zdrojů bude výkon vyšší, a sice 550 koní (404 kW). Nový motor nahradí dosavadní osmiválec 4.9 l s výkonem 294 kW (400 k). Novinka má samozřejmě variabilní zdvih ventilů Valvetronic a používá čtyřventilovou techniku. Pravověrní „emkaři“ budou jistě nadšeni možností vytočit desetiválec až k hranici 9000 otáček za minutu. Zvolit si budete moci mezi šestistupňovým manuálem a převodovkou SMG s řazením na volantu.

Novinka by se měla na trhu objevit během podzimu tohoto roku.

Poznámka: Výroba „staré“ M5 byla ukončena už loni v létě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přídi vozu dominuje obrovský nasávací otvor ve spoileru,
který zajišťuje dostatek čerstvého vzduchu pro motor

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků