Nové BMW M5 CS oficiálně: Nejsilnější emko v historii stojí skoro 5 milionů

Po řadě upoutávek se už nejostřejší M5 v nabídce ukazuje světu. Vyladěna byla opravdu po všech stránkách.

Ještě sportovnější, ještě luxusnější, ještě exkluzivnější. Takto popisuje BMW nejnovější M5 CS, o další kus vyladěný super-sedan, který zapadá nad dosavadní M5 Competition. Vůbec poprvé tak BMW nasazuje označení CS na ostrou „pětkovou“ řadu. Výsledkem je nejsilnější „emko“ v nabídce automobilky.

Zvenku se M5 CS vyznačuje kromě nových odstínů karoserie hlavně kontrastními doplňky v odstínu Gold Bronze a řadou nových dílů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) – kapota, střecha, splitter předního nárazníku, kryty zrcátek, zadní spoiler i nový výraznější difuzor, přičemž stejné téma pokračuje v motorovém prostoru.

Je libo prostornější řadu 3? S luxusněji pojatým sedanem míří BMW na další trh

Je libo prostornější řadu 3? S luxusněji pojatým sedanem míří BMW na další trh

Tímto přístupem, zmenšením zvukové izolace a níže zmíněnými novinkami v interiéru a na podvozku BMW uvádí snížení hmotnosti sedanu oproti M5 Competition o zhruba 70 kg. Poznávacím znakem verze CS pak mohou být i standardní laserové světlomety, jejichž LED trubice svítí při zapnutí potkávacích, dálkových či uvítacích světel žlutě namísto bíle – mají tím připomínat závodní GT vozy.

Pod kapotou M5 CS se objevuje dále vyladěný 4,4litrový twin-turbo V8, který nyní produkuje 635 koní (467 kW), tedy o 10 koní (7 kW) více než M5 Competition. Hodnota točivého momentu zůstává na 750 N.m. Součástí ústrojí je nadále osmistupňový automat M Steptronic, zadní aktivní diferenciál a systém pohonu všech kol M xDrive s možností režimu pohonu pouze zadních kol.

S elektrickým BMW i4 nuda nebude. Do premiéry má daleko, ale driftuje už teď

S elektrickým BMW i4 nuda nebude. Do premiéry má daleko, ale driftuje už teď

Z nuly na 100 km/h teď vystřelí sedan za rovné 3 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji než M5 Competition. Na 200 km/h pokračuje CS za 10,4 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 305 km/h.

M5 CS přijíždí rovněž s unikátně naladěným adaptivním podvozkem. Na míru byly pro novou verzi navržené pružiny, zavěšení i stabilizátory, přepracováno bylo horní uložení pružin a tlumičů na přední a zadní nápravě, zatímco samotné tlumiče si CS vypůjčilo z M8 Gran Coupé. Celkově sedí novinka o 7 mm blíže u země. Kovaná kola o velikosti 20 palců jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa a standardní výbavu doplňují i karbon-keramické brzdy.

V interiéru zaujmou kromě nových karbonových, elektricky nastavitelných a vyhřívaných předních sedaček především dvě samostatná sedadla vzadu. Na opěrkách hlavy najdete loga Nürburgringu a zbytek je klasickou přehlídkou karbonu, kůže Merino a Alcantary. Pro ušetření pár gramů upravilo BMW i středovou opěrku vpředu.

Do prodeje se nové BMW M5 CS dostane letos na jaře. Už přitom známe českou cenovku. Připravte si minimálně 4.833.400 Kč. Pro srovnání, M5 Competition nyní začíná na ceně 3.517.280 Kč.

BMW M5 CS: Technická data a srovnání s M5 a M5 Competition
Model BMW M5 CS BMW M5 BMW M5 Competition
Pohon 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4
Vrtání/zdvih [mm] 88,3/89,0 88,3/89,0 88,3/89,0
Největší výkon [kW/k] 467/635 441/600 460/625
Točivý moment [N.m/min-1] 750/1800-5950 750/1800-5600 750/1800-5860
Převodovka 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 305 250 (305) 250 (305)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,0 3,4 3,3
Spotřeba [l/100 km] 11,1 10,5 10,5
Provozní hmotnost [kg] 1900 1970 1970
Délka x šírka x výška [mm] 5001x1903x1468 4983x1903x1473 4983x1903x1469
Rozvor [mm] 2982 2982 2982
*údaje v závorkách platí pro volitelný M Driver’s paket

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků