Po řadě upoutávek se už nejostřejší M5 v nabídce ukazuje světu. Vyladěna byla opravdu po všech stránkách.
Ještě sportovnější, ještě luxusnější, ještě exkluzivnější. Takto popisuje BMW nejnovější M5 CS, o další kus vyladěný super-sedan, který zapadá nad dosavadní M5 Competition. Vůbec poprvé tak BMW nasazuje označení CS na ostrou „pětkovou“ řadu. Výsledkem je nejsilnější „emko“ v nabídce automobilky.
Zvenku se M5 CS vyznačuje kromě nových odstínů karoserie hlavně kontrastními doplňky v odstínu Gold Bronze a řadou nových dílů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) – kapota, střecha, splitter předního nárazníku, kryty zrcátek, zadní spoiler i nový výraznější difuzor, přičemž stejné téma pokračuje v motorovém prostoru.
Tímto přístupem, zmenšením zvukové izolace a níže zmíněnými novinkami v interiéru a na podvozku BMW uvádí snížení hmotnosti sedanu oproti M5 Competition o zhruba 70 kg. Poznávacím znakem verze CS pak mohou být i standardní laserové světlomety, jejichž LED trubice svítí při zapnutí potkávacích, dálkových či uvítacích světel žlutě namísto bíle – mají tím připomínat závodní GT vozy.
Pod kapotou M5 CS se objevuje dále vyladěný 4,4litrový twin-turbo V8, který nyní produkuje 635 koní (467 kW), tedy o 10 koní (7 kW) více než M5 Competition. Hodnota točivého momentu zůstává na 750 N.m. Součástí ústrojí je nadále osmistupňový automat M Steptronic, zadní aktivní diferenciál a systém pohonu všech kol M xDrive s možností režimu pohonu pouze zadních kol.
Z nuly na 100 km/h teď vystřelí sedan za rovné 3 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji než M5 Competition. Na 200 km/h pokračuje CS za 10,4 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 305 km/h.
M5 CS přijíždí rovněž s unikátně naladěným adaptivním podvozkem. Na míru byly pro novou verzi navržené pružiny, zavěšení i stabilizátory, přepracováno bylo horní uložení pružin a tlumičů na přední a zadní nápravě, zatímco samotné tlumiče si CS vypůjčilo z M8 Gran Coupé. Celkově sedí novinka o 7 mm blíže u země. Kovaná kola o velikosti 20 palců jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa a standardní výbavu doplňují i karbon-keramické brzdy.
V interiéru zaujmou kromě nových karbonových, elektricky nastavitelných a vyhřívaných předních sedaček především dvě samostatná sedadla vzadu. Na opěrkách hlavy najdete loga Nürburgringu a zbytek je klasickou přehlídkou karbonu, kůže Merino a Alcantary. Pro ušetření pár gramů upravilo BMW i středovou opěrku vpředu.
Do prodeje se nové BMW M5 CS dostane letos na jaře. Už přitom známe českou cenovku. Připravte si minimálně 4.833.400 Kč. Pro srovnání, M5 Competition nyní začíná na ceně 3.517.280 Kč.
BMW M5 CS: Technická data a srovnání s M5 a M5 Competition |
Model |
BMW M5 CS |
BMW M5 |
BMW M5 Competition |
Pohon |
4x4 |
4x4 |
4x4 |
Zdvihový objem [cm3] |
4395 |
4395 |
4395 |
Válce/ventily |
8/4 |
8/4 |
8/4 |
Vrtání/zdvih [mm] |
88,3/89,0 |
88,3/89,0 |
88,3/89,0 |
Největší výkon [kW/k] |
467/635 |
441/600 |
460/625 |
Točivý moment [N.m/min-1] |
750/1800-5950 |
750/1800-5600 |
750/1800-5860 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
Maximální rychlost [km/h] |
305 |
250 (305) |
250 (305) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
3,0 |
3,4 |
3,3 |
Spotřeba [l/100 km] |
11,1 |
10,5 |
10,5 |
Provozní hmotnost [kg] |
1900 |
1970 |
1970 |
Délka x šírka x výška [mm] |
5001x1903x1468 |
4983x1903x1473 |
4983x1903x1469 |
Rozvor [mm] |
2982 |
2982 |
2982 |
*údaje v závorkách platí pro volitelný M Driver’s paket |