Nové BMW M4 xDrive Cabrio má 510 koní a svlékne se za 18 sekund. Známe i cenu

Nabídku ostrých modelů M3 a M4 automobilky BMW doplňuje kabriolet s výkonem 510 koní a sexy plátěnou střechou. Už známe i českou cenu.

O příchodu řady 4 ve verzi Cabrio informovalo BMW už v září loňského roku a nedlouho poté jsme v konfigurátoru objevili také české ceny. Standardní provedení je dostupné s trojicí čtyřválcových dvoulitrových motorů (420i, 430i a 420d) a šestiválcem M440i xDrive, přičemž už dosud nejvýkonnější provedení bude pro kdekoho až až. Nebylo by to ale BMW, kdyby otevřené nebe nad hlavou nedopřálo i zájemcům o verzi M4. Tady je.

TEST BMW M3 Competition: Nekouše, ale stejně ho budete šťourat klackem

TEST BMW M3 Competition: Nekouše, ale stejně ho budete šťourat klackem

Nové BMW M4 Cabrio přijíždí ve specifikaci Competition s výkonem 373 kW (510 koní) a točivým momentem 650 N.m v rozmezí 2750 až 5500 otáček za minutu. Jak jste si jistě odvodili z titulku tohoto článku, jde o čtyřkolku s elektronicky řízenou lamelovou spojkou, stejně jako u sedanu M3 a kupé M4 to ale není konečná.

Už v základním režimu 4WD směřuje větší množství hnacích sil na zadní kola, režim 4WD Sport to ještě umocňuje, a nechybí ani režim 2WD, v němž je M4 Cabrio zadokolka s vypnutým stabilizačním systémem. BMW uvádí, že zdokonalilo mazání lamelové spojky, aby bylo možné využívat trvalý záběr všech kol i při ostré jízdě na okruhu. Vybere si tedy každý.

BMW M3 a M4 dostávají pohon všech kol. O možnost driftovat naštěstí nepřijdete

BMW M3 a M4 dostávají pohon všech kol. O možnost driftovat naštěstí nepřijdete

V porovnání s předchůdcem BMW M4 Competition narostlo. S délkou 4794 mm je o 122 mm delší, rozvor náprav vzrostl z 2812 na 2857 mm a s 1887 mm je vůz o 17 mm širší. Ptáte-li se na rozdíl šířky mezi M4 Cabrio a standardní čtyřkou, činí 40 mm. Velkou změnou je přechod z pevné skládací střechy na plátěnou. Proces „svlékání“ zabere 18 sekund a z celkového objemu kufru 385 litrů vám zbude přijatelných 300 litrů (o 80 litrů více než u předchůdce).

Hledáte levný kabriolet na léto? O něčem bychom věděli!

Pod kapotou pracuje zážehový třílitrový řadový šestiválec s již zmíněným výkonem 510 koní. Dopován je dvěma turbodmychadly a BMW u něj využilo mnohaleté zkušenosti z motorsportu. Řazení obstarává osmistupňový automat. Provozní hmotnost se jenom těsně vešla pod dvě tuny, i tak jsou ale dynamické parametry působivé. Zrychlení z nuly na stovku trvá 3,7 sekundy, na dvoustovce jste za 13,1 sekundy a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h (na čtyřku) zabere 2,8 sekundy. Maximální rychlost je 250 km/h, s paketem M Driver’s však budete moci uhánět ještě o 30 km/h rychleji.

Nová BMW M3 a M4 do detailu. Prohlédněte si sedan a kupé v obří galerii

Nová BMW M3 a M4 do detailu. Prohlédněte si sedan a kupé v obří galerii

BMW M4 xDrive Cabrio se ještě nevyrábí, z linky továrny v Dingolfingu však začne sjíždět už v červenci. Stejně jako v případě sedanu M3 a kupé M4 BMW hned prozradilo i cenu. Na českém trhu byla stanovena na 2.619.500 Kč, to je ale pochopitelně jenom základ.

Pokud vás zajímá mezigenerační srovnání, našli jsme i ceník BMW M4 Cabrio z konce roku 2015. Tehdy vůz s pohonem zadních kol a manuální převodovkou vyšel na 2.237.300 Kč. Za sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku se připlácelo 104.130 Kč a čtyřkolka nebyla ani za příplatek. Navíc výkon byl někde jinde – zatímco dnes máte pod kapotou 510 koní, tehdy to bylo „jenom“ 431 koní.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků