Nové BMW M3 CS spráská frajírky na okruhu a odveze děti do školy. Stojí ale čtyři miliony korun

Nedlouho po představení kupé M4 CSL následuje také M3 CS. Změny oproti standardu jsou značné.

Když se na některém z modelu automobilky BMW objeví označení CS, tak víte, že lepší už to určitě nebude. Vozy Competition Sport jsou ultra sportovní verze sportovních verzí a jen v posledních pár letech jsme byli třikrát přesvědčeni, že tohle jsou stroje pro opravdové řidiče. Teď je tu další kus, po M4 CSL se představilo M3 CS. Ne, pořád není levné. A ano, pořád jsou jeho parametry ohromující.

Svým způsobem jsou úpravy M3 CS totožné s M4 CS. Úkolem verze CS je udělat auto tužší, lehčí a efektivnější při sportovní jízdě. Z toho důvodu má M3 CS mnoho dílů z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny včetně střechy a kapoty. Odlehčení je znát i uvnitř, třeba karbonové skořepiny jsou standardní výbavou. Ke snižování hmotnosti přispěl i koncový tlumič výfuku z titanu.

Auto se přesto nedá označit za lehké, váží 1765 kilogramů. Nicméně v kontrastu s běžnými verzemi je to rozdíl nezanedbatelný. Výkon se oproti M3 Competition zvedl o 40 koní na nynějších 550. Stalo se tak díky vyššímu plnícímu tlaku turbodmychadel (1,7 vs. 2,1 bar) a také úpravou řídící jednotky. Točivý moment pak dosahuje hodnoty 650 N.m v 2750 otáčkách. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 3,4 sekundy.

Jinak používá M3 CS běžný hardware známý z toho nejlepšího od BMW, to znamená 8stupňovou převodovku M Steptronic a aktivní zadní diferenciál. Nutno dodat, že M3 CS není čistá zadokolka, ale xDrive s elektronicky řízenou vícelamelovou spojku. Nicméně je možné zapnout režim 2WD a mít z CS čistou zadokolku. Na dlouhé táhlé drifty na sněhu bychom ale zvolili režim 4WD Sport, tedy čtyřkolku s pouze preferencí zadní nápravy.

M3 CS má také elektronicky řízené tlumiče a elektromechanické řízení M Servotronic. Vše samozřejmě přizpůsobené sportovní jízdě. Pneumatiky jsou vpředu 275/35 R19 a vzadu 285/30 R20. už ve standardu budete mít skvělé Michelin Pilot Sport Cup 2. I přes svou náturu je CS uvnitř velmi civilní - nechybí mu použitelná zadní sedadla ani běžná komfortní výbava, na kterou jste u BMW zvyklí. Cena je stanovena na 3.965.000 Kč. Výroba vozu je limitovaná a spustí se v březnu. Zájemci by neměli otálet.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Váš názor Další článek: SsangYong v Česku připravil akci, která nemá obdoby. Ohromný Rexton s automatem stojí hluboko pod 900 tisíc!

Témata článku: , , , , , , , , ,