Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři [jízdní dojmy]

93 komentářů

jenda
20. srpna • 9:57

Kolega v praci, Nemec z Mnichova, tvrdi, ze v trojkovym BMW jezdi v Nemecku temer vyhradne Turci. Dekuji, ale do stejne kategorie ja patrit nechci.

Dacia
20. srpna • 11:19

Tak si kup řadu 7 v té jezdí diplomati :D

danny
16. srpna • 14:43

V mojí M550d taky nic nevrže, je pravda že je najeto jen 25tis. km, ale co jsme měli předtím doma (330xd e91, 530xd e60, 320xd e92, 320d e90, M5 f10) tak taky nic nevzalo, akorát v 330xd zadní sedačky trochu vrzaly. Pravda, kvalita interiéru sice není taková jako v sousedovo nové rs6, ale s AUDI a MB mám špatné zkušenosti. A ten kdo říká že BMW neumí dělat interiéry, tak si kupuje základní modely s připlatkovou výbavou někdo kolem 300tis ;)

stealth01
17. srpna • 8:16

V mojí 520D nic nevrže jen když jen venku mokro :) Možná to je k pousmání, ale jakmile prší, auto je zcela tiché (tedy kromě tlačítek na panelu klimatizace a ovládání oken (ty zavržou a zaskřípou kdykoliv se jich člověk dotkne). Nedokážu to vysvětlit. Taky to ztichne, když pořádně ošetřím kůži těmi jejich přípravky. Takže mám jednoznačné podezření na třecí plochy mezi kůží a ostatními materiály. Včera jsem musel vyndat zadní roletu a normálně mi vypadly ty zajišťovací kolíky na zem. To je super kvalita... :)
Jinak mé auto má najeto 99 800 kilometrů a interiér je jako nový. Sedadla se nekrabatí, vše je slicované jak má. Jen ty idiotské pazvuky. Vyjedu z garáže a vrz vrz, skříp skříp :-))
Něco vrže kdykoliv přejedu nějakou nerovnost v zadní části, jak jsou upínací "oka" na mřížku z rolety. Myslím, že M550D jako sedan bude mít těch problémů minimálně "o kombíkovou" část méně. V nové M5 mi zase málem spadla krytka za zpětným zrcátkem (normálně v autě s najetými třemi tisíci byla odchliplá).
Jinak já jsem si tenkrát mohl dovolit koupit i 550i nebo 535i a vůbec by mě to finančně nepoložilo. Ale člověk musí myslet na budoucnost. Vzhledem k tomu, že teď vydělávám méně, jsem fakt moc rád za tu 520D se spotřebou do šesti litrů... Silných motorizací a vyškubaných vlasů jejich majitelů jsou plné autobazary.

marepa
19. srpna • 2:54

s tim pocasim je to zajimavy postrech, taky mam pocit ze kdyz je chladno tak nevrze nic, ale kdyz je teplo tak to a tam ano , nejvic mam pocit ze slyslim skripani/vrzani kdyz mam napoje v drzacich, to pak vrze auto temer vzdy, .. ale pak jsou dny kdy neslysim nic :)ale jak jsem psal vyse, setri se dneska vsude, takze to nebude az tak jine treba u MB, navic MB kvalita sla udajne hodne dolu, snad jen to audi, vizualne pusobi lip, ale pokud bude horis, tak je to o nicem, lepsi mit technicky dobre auto ktere povrzava a interier pusobi lacine - coz je teda ale hodne odvazne tvrzeni !!!! nez auto ktere vypada jak premiovka, ale bude porad v servisu, laciny interier ma Renault Thalia co sem mel parkrat tu cest ridit, kdyz sem byl zpet v CR, ... navic ten Jaguar mne taky nenadchnul, ( FtypeS, XFR) zvuk moc hezky, hlavne Ftype, ale ten interier taky nic moc extra - oproti BMW,

stealth01
19. srpna • 7:31

Pochopil jsem to správně, že auto, které vypadá jako prémiovka, ale pořád je v servisu je podle Tebe audi?
Problém pro BMW je v poslední době neuvěřitelný posun v jízdních vlastnostech nových modelů audi. Opravdu, co se dá projet (a jak rychle) v poslední generaci A3 je dost těžko uvěřitelné. Naposledy jsem zkoušel jízdní vlastnosti na A4 (MY2002) a poté jsem audi zavrhl. Kdybych "neprozřel" asi bych dneska jezdil v BMW 1er s tou šílenou parodií na prémiový interiér a nikdy bych nezjistil, že A3 má přinejmenším podobné možnosti, jak si užít sportovní jízdu. Automobilky se nám mění před očima, jen my se neměníme a názorově nevyvíjíme. Což je voda na mlýn třeba právě BMW.

marek zrak
17. srpna • 10:04

Já měl na stejné akci čest se svézt s M4, sice to byla jen prcačka ve vláčku, ale občas se povedlo vytvořit skulinku a trošku to rozdráždit.
Na můj vkus pouštějí až příliš mnoho sportovního zvuku motoru dovnitř, ale jinak mi auto přišlo pěkně kontrolovatelné a nádherně tuhé.
Mě by jen zajímalo, jak moc je Runner 42 kovaný, aby mohl označit auto za gumové...
Kvalita zpracování mi přišla naprosto v pořádku a interiér na mě působil opravdu prémiově.Naproti tomu mě M6 absolutně vůbec neoslovila, takové kočáry nejsou nic pro mě.

runner42
17. srpna • 13:20

Moje hodnocení se týkalo 435i, nikoliv M4.

marepa
16. srpna • 3:03

no asi bych to nechtel, ale snad se v tom svezu abych mohl porovnat

pallo
15. srpna • 9:28

Sami odbornici na BMW.....
spis me udivuje, ze lidi zde jsou schopni napsat dalekosahle komentare o tom, jak BMW neni BMW a ze si ho uz nikdy nekoupi, sou schopni psat o tom, ze nelicuje kapota, coz je samozrejme videt a podobny odborny veci od znalcu BMW. A informaci, ze v clanku je blabol o tom, ze BMW M3 a M4 sou naprosto technicky identicke, viz odstavec Udaje jako pres kopirak. Tak jen takovy detail a to, ze M4, resp. 4 rada ma rozhodne ROZDILNY rozchod kol a to vpredu o 14mm a dokonce vzadu o 22mm. A to panum odbornikum v diskuzi je jaksi jedno, ptz oni hodnoti auto na zaklade pocitu a nazoru, co rikal Pepa v hospode.

stealth01
15. srpna • 10:47

A jak to připadalo Tobě, poté, co jsi obě auta vyzkoušel? Zajímá mě, jestli se M4 chovala podstatně jinak. Díky

Marek D.
15. srpna • 9:51

Jestli to nebude tím, že technický údaj o rozchodu kol je vlastnost, která nic nevypovídá a zajímá jen tebe a drtivé většině uživatelů je to v podstatě jedno, zatímco problémy se zavíráním kapoty jsou zásahem do komfortu užívání a to zajímá většinu.

pallo
15. srpna • 10:16

Tak pokud podle tebe o nicem nevypovida, tak se ti uz nedivim....A co se tyce zavirani kapoty, tak se staci podivat na dalsi foto, kde kapota uz licuje jak ma, takze to bylo jen diky tomu a ted se podrz, ze tu kapotu blbe dovreli, chapu, ze tobe se to nestalo a je to nesmirne dulezity pro to, jak je to auto schopny na silnici...Oh my god...

stealth01
15. srpna • 10:45

Souhlasím, že u M3/M4 to asi moc význam nemá. Rozdíly v rozchodu 99,999% uživatelů nepozná (viz. testy Speedu a TOP Gearu)

pallo
15. srpna • 10:20

A navic, pokud rozchod kol pro tebe nic neznamena a nedokazes to oddlisit, tak nechapu, proc reagujes pod auto typu M3,M4, kde to smysl ma a navic duvod, ze to ma smysl dokazuje i to, ze to BMW udelalo a ten progres tam je znatelnej, byt ne markatni...

Marek D.
15. srpna • 10:59

Drahý pallo, tobě bude tak 18-20 let, že?
Technické atributy jsou zajímavé, ale bez znalosti jejich celkového přínosu je nelze hodnotit samostatně. Pokud nejsi schopen kvantifikovat, jak dalece se tento tento jeden parametr na něčem projeví, nemá smysl o tom diskutovat. Údaj o rozchodu kol samostatně neznamená vůbec nic, natož aby platilo větší = lepší. Velmi by mě zajímalo, v čem spatřuješ ten tvůj "progres". Podle mě jsou to jen takové pubertální kecy, něco jako "má hustý vrtaný kotouče", jejichž přínos je taky nula.PS: To že někdo něco dělá považovat obecně za důkaz, že to más mysl, to mě teda dostalo :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
15. srpna • 12:36

To mě dostalo taky ;-) Když to dělá BMW, tak to má přece nějaký důvod ne? :-D

3MPS
15. srpna • 7:16

BMW jsem nikdy neměl a jen parkrát jsem ho řídil. Šlo konkretně o krátké poježdění s 530i e60, 528i e9x(nevím přesně modelové označení, ale auto z roku 2010) a pak M3 e46 z roku 2002 s SMG převodovkou a naposledny s 645i z roku 2005 (GT, označení neznám).
Nemohu se proto nijak fundovaně vyjadřovat k jídzním projevům, ale názor si člověk udělá. Mimo M3 nenadchne, ale neurazí, prostě je.
Ale - byl jsem loni na exkurzi u BMW v Mnichově a co mohu prohlásit, tak některé technologické postupy ve výrobě mě- kulantně řečeno-překvapily. Nicméně, s jejich nasazením koresponduje výsledná kvalita provedení. Z aut napříč současnou produkcí doslova řve snaha o ušetření nákladů a je to vidět bohužel už od prvního pohledu. Myslím, že jsem se tu kdesi o tom zmiňoavl, ale u auta za cenu koem 1,5 a více mega nemohu jako poteniální zákazník tolerovat nedostříkaná místa podvozku (což na finálnm produktu vidět samosebo není, ale po sundání plastových krytů nadkolí a kolem motoru to vidět jasně je a co je horší, v exkurzi jsem procházeli dost pomalu linku povrchopvých úprav a tam to přímo řve do očí, sice roboty jsou impozantní, leč výsledek jejich funkce je ne 100%), dále provedení lemů dveří - pertly - je na úrovní VW Pasát za poloviční ceny,foto mohu dodat na mail, kůže na demo modelech, která je označena výrobce jako "Exclusive leather" je prošoupaná po několika měsísích - chápu argument, kolik lidí do toho v show room vleze a vyleze, ale představu o kvalitě to udělá, zpracování zadních lemů a podběhů je na úrovni vozu VAZ 2101-2105 z 80. let....Na druhou stranu mohu ale říct, že kdyby mi recenzovaná M3 stála v garáži, asi bych se neurazil a rozhodně mohu zodpovědně prohlásit, že jejího potenciálu bych nikdy zcela nedokázal využít. Proto mě zaráží to množství "odborníků", kteří odsuzuji motor, projev řízení a další( aniž by v tom seděli, natož aby to řídili) - jsem si jist jako v mém případě, že tito pozéři mají stejné ambice potenciál tohoto modelu využít, tak, jako je mám já. Ale nedokáží to přiznat a pouze se stavějí do rádobyobdivné pózy, která ovšem navenek půsbí velmi trapně.
BMW nemusím, nelíbí se mi poměr cena vs. UH, dyzajn mi nevadí, ale nesnáším zde prezentované černobílé vnímání a také to, jak se z BMW dělá modla a noční mokrý sen.
Jisté je však jedno a to mohu napsat i jako ve srovnání s nade mnou diskutujícími jako laik, že vnímání jídzního projevu kteréhokiliv BMW,se kterým jsem měl možno se svézt, mi-kromě M3 z roku raz dva- nikdy nevlezlo pod kůži tak, jako vnímání projevu stařičké předpotopní Imprezy GT z roku asi 2000. Tam bylo ještě jasně cítit, že člověk ovládá nějaký stroj, ne že stroj koriguje jednání řidiče, jako je tomu v současné produkci napříč světem, včetně nového Subaru STI a pod. Auta jsou dnes dělaná s ohledem na to, aby plnila bezopečnostní kriteria a zejména nepovolila řidiči dostat se (tak jednoduše) za hranici jeho limitů, protože na silnici je čím dál tím větší provoz a čím dál tím více lidí kteří neznají některé fyzikální zákony, ale jezdit chtějí a mnozí se stvají do role konkurenta Sebastianu Loebovi.A že má nejnovější M3 turbo 6 ti válec? Že automat přidá do projevu rázy, aby něco imitoval? Lidí to chtějí a na druhou stranu od počátku je tým vývojářů sešněrován milionem a jedním omezeními z Bruselu. Proto 8 a více válcové motory budou nadále mizet z aut a možná tak jedna dvě značky si je udrží ve svém portfoliu běhěm budoucích pár let. Ale to jistě všichni vědí.

stealth01
15. srpna • 7:54

Naprosto souhlasím s každým slovem Tvého příspěvku. Oni ti sice "odborníci" (čti fanatici) na BMW všechno zase vysvětlí, ale jsem velmi rád, že takový názor tady zazněl.
Já jsem byl taky v šoku, co si BMW dovolí pustit do výroby.
A největší zážitek mám právě ze SUBARU Impreza WRX STI z roku 2002. Tehdy jsem jezdil s upravenou třistakoňovou verzí a ta mě dostala jako žádné jiné auto potom.
Je fakt, že na M drive Tour jsem řídil M5/M6 a ten motor je opravdu vyroben v samotném pekle, ale ta celistvost sportovní jízdy (motor-převodovka-podvozek-řízení) je v STI famózní.
A, stejně jako Ty, bych nedokázal vlastností M-kových bavoráků využít ani z jedné třetiny. Je fajn, že jsi to přiznal a přiznávám to po svezení třeba s M6 i já.

kasik
15. srpna • 16:19

co byste jako chteli za 2 mega? kdyz jsou na trhu auta co stoji klidne 60m..
v dnesni dobe jsou auta za 2 mega plecky a je jedno co je to za vyrobce, jde o cenu.
stejne v kazdym aute neco vrze a pokud to neni gt3 rsr a lepsi tak to stejne bude ridit napul pocitac.
a sti taky nevyuzijes, je to auto delany na to ze si ho potunis treba na 800hp, znam dva lidi co maji wrx, kombik a sedan, oba maji 450+ koni
jo a to wrx ma taky strasny plasty vevnitr ale aspon se dobre cisti kdyz uz nic

stealth01
17. srpna • 8:20

JENŽE... U subaru je to naprosto normální. Oni nikomu neříkají, že jsou prémioví. Oni dělají strašný plasty, taky asi vržou a skřípou, ale mně by to bylo úplně šumák. Je mi to prostě jedno. Subaru se nekupuje kvůli dojmu z interiéru. U BMW musíš mít ve vyšší střední jistotu, že dostaneš kvalitní interiér bez pazvuků. Mají na to desítky lidí, starají se o ergonomii, vybírají vhodné kůže a další materiály, tak ať mi nikdo netvrdí, že nedokážou v dnešní době udělat kvalitní interiér. Tam prostě neočekáváš podrazy typu stříbřenkou natřený plast, který se tváří jako kov :)

runner42
17. srpna • 21:02

Přesně.

Dacia
14. srpna • 19:32

Kamarád přijel novou Octavii RS, všechno ochuzené, plastové a tak říkajíc ojebané až na kost. To co se kdysi dělalo z plastu, dneska nahradila folie nebo nalepená guma, měl najeto 1500Km a už to tam vrže jako ve staré Škodě 120 :D a pak tady někdo mele o tom, že BMW šetří, já se ptám spíš kdo v dnešní době nešetří. Začíná to už u zákazníků, každý chce vše se slevou nebo aspoň zadarmo.

runner42
14. srpna • 20:25

Promiňte, ale bavíme se o tzv. "prémiové" značce? Domníváte se, že zákazníci top značek chtějí vše se slevou, případně zadarmo? Nechtějí spíš kvalitu/výkon/image?

Dacia
14. srpna • 20:57

Když vezmu, že Octavie stála 750 tisíc a M3/M4 stojí přibližně 2 miliony tak ta kvalita odpovídá, BMW je cca 1,5x lepší než Octavie, BMW v interiéru nevrže, místo karbonu používá plastovou napodobeninu, má vetší kola, výkon, i image, takže je to prémiovka, proti konkurenci :) takže to plně odpovídá. Tvrzení, že šetří všichni a všude je stále platné, co by jste chtěl za 2 miliony ? barák, cestu na měsíc a auto k tomu ?

runner42
15. srpna • 14:08

S vaším příspěvkem nesouhlasím, navíc v něm máte početní chybu. Podle vašeho srovnání, pokud by BMW bylo 1,5x lepší než Octavia, mělo by stát 1,125 milionu ;)

Shimi
15. srpna • 15:13

runner42: Chybu v tom máte oba, ale Dacia to bral jako cca, takže to má v podstatě dobře. Správná hodnota je 1.875 milionu. ;-) Ty jsi totiž pozapomněl, a na to zapomíná většina lidí, přičíst tu původní hodnotu. Udělej si schválně takový malý test a místo 1.5x si tam dej 1x lepší (pro lepší pochopení jednou tak lepší). Podle tvé logiky by to vyšlo 750 x 1 = 750 a to je blbost, že? Správně by mělo stát, pokud je tedy jednou tak lepší, 1.500 milionu, mám pravdu? Odpovím si sám, mám.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
15. srpna • 15:47

Nene, sice vám rozumím a v přísně matematické rovině s vámi souhlasím, ale v tom je ta záludnost češtiny. Když je v češtině něco dvakrát lepší nebo dvakrát tak velké, rozhodně to neznamená x3 ;)

Shimi
15. srpna • 15:56

runner42: Za prvé mi nevykej a za druhé pokud někdo przní češtinu, byť nevědomky, tak to ještě neznamená, že se z toho stane pravidlo ;-) Prostě je to blbost a nemá smysl to obhajovat. Ba naopak je potřeba na to upozorňovat, aby se tento češtinářský nešvar eliminoval. Ale to jsme úplně mimo téma, takže konec debaty a odchod na jedno orosený B-]

runner42
15. srpna • 15:49

Koneckonců... "twice the size" - takže v tom nejsme sami ;)

stealth01
14. srpna • 21:03

BMW v interiéru nevrže.... :-D No tak dobře no...

Dacia
14. srpna • 21:17

Nevrže po 1500 km jako nová Octavie RS. Mnou testovaná M3 nevrzala ani po 10 tisících.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
14. srpna • 22:18

Já jsem měl koncernová auta Octavii RS první generace, Passat Variant, Octavia druhé generace, Octavia druhé generace po faceliftu, Audi A3. Nikde nic nevrzalo. Jediné pazvuky v interiéru vydával Golf GTI 5 generace DSG, který jsem vlastnil šest let. Tam trochu rezonovalo něco v přístrojovce.

WP
15. srpna • 4:21

Stealthe...klídek!Už jsi se zase rozplival...dovozce tě má tak na háku, že máš pozvánku na track days? Mám aktuálně osmý auto z prémiový skupiny. Ani jedno!!! Ani jedno nebylo bez chyby a ani jedno jsem fanaticky neobdivoval! Takže po dlouhodobým ježdění s A3-4-6, BMW3-5, M-B E-R můžu napsat, že z hlediska olizovače plastů je na tom Audi zřejmě o drobek nejlíp. BMW a M-B však hned ve sledu. U každýho se něco ozvalo a nejhorší byl M-B.Rozepisovat se tu o všem ostatním nemá ani smysl, nemíním se s tebou hádat, ani s ostatními plivači, kteří ani vlastně nevědí o čem píší.Jen mám takovou drobnou obavu...kvůli lidem jako jsi ty, je každá nová generace o kousek míň BMW a blíž ke konformitě zvláště Audi. Sbližování vlastností D3 je až hloupý a doufám, že se zastaví.

stealth01
15. srpna • 7:48

To je zase snůška keců. Jaké hledisko olizovače plastů? Co to je za termín? Dokud nepochopíš pointu mého "plivání", tak se prosím Tě nevyjadřuj. Mně se interiér BMW líbil a líbit bude, já s ním nemám problém. Já mám problém s neustále se opakujícími pazvuky a na rozdíl od Tebe je mi úplně šumák, jestli to samé dělá AUDI, M-B nebo Jaguar. Já jsem si koupil prémiovou vyšší střední a já mám právo dostat za své peníze odpovídající kvalitu. Kdybych si koupil Allroada a dělal to samé, tak budu "plivat" na AUDI. Prostě když si kupuješ auto za 1,5-2,5 milionu, pak očekáváš, že detaily a konstrukční řešení tomu budou odpovídat a ne že budou skřípat tlačítka klimatizace a vyhřívání sedadel, ne že budou vrzat tlačítka na oknech.
Mimochodem na track days jsem nebyl pozván importérem, ale dealerem. A to že na mě importér z vysoka ...., by Tě přesvědčilo poté, co bych Ti dal přečíst diskuzi mezi mým právníkem a těmi rádoby "manažery".
Poslední větu Tvého fanatického příspěvku už vůbec nechápu. Kvůli lidem jako jsem já, je nové BMW vždy o kousek míň BMW??? Co je to za nesmysl? To jakože člověk, který si koupí novou pětku bude ctít tradici sportovních vozů značky a nebude hledět na kvalitu? Nebo že bude jezdit každou zatáčku driftem? Já přísahám, že kdykoliv vidím pětkové BMW řady F10/F11, tak v něm jeho řidič jezdí naprosto normálně, prostě se někam přemisťuje. To je podle Tebe špatně?
A to že píšeš, jaké máš zkušenosti s D3.... to je sice zajímavé, ale internetová anonymita snese hodně. Spíš bych Tě tipoval na hodně zarytého fanouška BMW.

cptObvious
14. srpna • 21:17

no v mojej f30 NIC nevrze. Najazdenych 55 000 za pol roka v dost intenzivnom rezime
Slovensko, Polsko, Cechy, Madarsko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosna Herzegovina vsetko katastrofalne rozbite cesty...+ civilizacia na zapade.
tvoje skusenosti s 5er som cital a naozaj nechapem co s tym vozom robis alebo si kupil piatkovy kus

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
marepa
16. srpna • 3:21

doporucuji dat neco do drzaku napoju, vypnout radio a rozhodne neco uslysite:)

stealth01
14. srpna • 22:27

Jo a ještě se mi líbí ta věta... "naozaj nechapem co s tym vozom robis"
Když už nevím coby, tak to svalím na řidiče ;-)Co bych s ním dělal. Když jedu dlouhou trasu, vyjedu z garáže, jedu po okresce devadesátkou, propletu se městem a vyjedu na dálnici. Dám tempomat na 140 a jedu. To jsem ale prase, že? :-)Co kdybychom to vzali jinak. BMW prostě neumí udělat pečlivě interiéry. Tečka. Umí toho hodně, ale prostě kvalita zpracování interiéru pokulhává. Proč to nepřiznat. Fanoušek značky BMW ještě automaticky nemusí být fanatik. Nebo se domníváš, že BMW umí všechno lépe než konkurence?

stealth01
14. srpna • 22:16

Anebo je tady třetí možnost. Že ty máš obdivuhodné štěstí na kus, který nevrže. Já to slyším od vícero lidí, kteří si koupili nové modely řady F (ať už trojka nebo pětka). Nemusím ale chodit daleko. Zcela nová X5 v testu Autorevue vrzala tak, že o tom napsali samostatnou kapitolu.

Arnie J
14. srpna • 17:05

Haters gonna hate... Hlavně magoři s nechutnou rejží :-D

dave_007
14. srpna • 17:17

A co maji delat magori s chutnou rejzi? :-P

Jeban 21
14. srpna • 16:40

Vidíte?Úplně nový Baworák a inspiroval se dizajnem geniální Oktávie.První Škoda Octávia je tak dokonalé a nadčasové auto,že dodnes slouží jako inspirace těch nejprémijovějších značek.Ještě kdyby to BMW bylo spolehlivé jako Škodovka a bylo v 1,9 TDíčku,to by byla teprve lahůdka.Ještě se ale mají co učit a bude jim ještě dlouho trvat než Škodu doženou.Zatím jenom kopírují její staré modely jako to kdysi dělali Číňani.:-)

runner42
14. srpna • 12:14

Ta nedovřená kapota ta jízdy, to je schválně, nebo příplatková fíčura daného kusu?

Pepa
28. září • 17:12

Je to tím,,že někdo tu kapotu neumí zavřít - toť vše!:-)

runner42
14. srpna • 12:40

No klikejte si mínusů kolik chcete, ale sedanu nejméně na třech fotkách nelícuje kapota na pravé straně. Takže buďto je to schválně, ale marně přemýšlím proč, nebo BMW šmejd.
http://www.autorevue.cz/files/18478210.jpg...

Pepa
28. září • 17:17

no všímavého chlapa a toho co něco ví - tak ten to ví a nedělá z toho pozdvižení!:-)

Jiří Červenka
14. srpna • 12:47 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Máte pravdu, ale dalekosáhlé závěry bych z toho nevyvozoval. Nejspíš jsem jen špatně zavřel kapotu po vyfotografování motoru a nevšiml si toho. (Pravda, jeden by mohl předpokládat, že zavření kapoty nebude vyžadovat zvláštní zručnost nebo soustředění…)

stanley
14. srpna • 15:55

neviem ci je to pripad tejto M3, ale BMW pouziva aktivnu kapotu (aspon moja F10 ju mala) s pyropatronami kvoli ochrane chodcov a ta sa musi zatvarat bud z velkej vysky, alebo rucne "dotlacit' aby sadli obe strany kapoty do uchytov.
Je to vsetko popisane v manuale.
Takze som si skoro na 99% isty, ze sa nejedna o ziaden problem s "licovanim', ale proste nebola dotlacena kapota. Odjazdil som dost novych BMW a ziadne s tym problem nemalo.
Napr. nova F20 2014 ma uz novy system zamku na kapote, kde sa nemusi tahat packa, len sa dvakrat potiahne "madlo" a ta ziaden problem so zatvaranim tak isto nema.

runner42
14. srpna • 18:13

Ale no tak, pyropatrony (která jsou mimochodme umístěny na druhé straně) nemá jen BMW ale i celá řada jiných aut, u kterých se zavírá kapota úplně normálně. Takže proč to omlouvat?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kasik
15. srpna • 2:46

jiny auta nemaji emkovej sestivalec

Marek D.
15. srpna • 9:35

Co to je emkový šestiválec? Něco jako půlka V12 AMG, kde se mimochodem kapota zavírá skoro sama? :-D

kasik
15. srpna • 16:10

na blbou otazku blba odpoved: kupujes si v12 amg aby se ti zavirala sama kapota? se da, kup si pagani huayra ta ma taky v12 amg a ma dve maly dokonce aerodynamicky samootviraci kapotky ve predu : D nekupto
stejne se kamo nechytas s amgeckama na v12 co je v mclaren f1
ted mluv védvanáctko amg : D

runner42
17. srpna • 21:00

Tvému příspěveku nerozumím, ale to nevadí. Pointa byla v tom, že v autě za dvě mega nehodlám pro dovření mlátit s kapotou nebo dvěma a s motorem to fakt nesouvisí.

runner42
17. srpna • 21:01

dvěma=dveřma

Jeban 21
14. srpna • 17:07

Přesně tak.Nevím,jestli to bolo tými pyropatronami kvoli ochrane chodcov, ale moje Škoda 105S měla úplně přesně to samý. Taky se s tím muselo třísknout z velkej vysky, alebo rucne "dotlacit' aby sadli obe strany kapoty do uchytov.A stačilo dvacet let poctivé práce za rýsovacími prkny ve vývojovém oddělení Škodovky a u mojí Octávie 1,9 TDi už s tím stačí švihnout jen z poloviční výšky než před tím. Třeba to jednou dokáže i vývojové oddělení u BMW.:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
14. srpna • 21:01

Je to kvůli pyropatronám. Stačí to dovřít tlakem ruky. Taky se mi to po dolití kapaliny do ostřikovačů stává.

Marek D.
15. srpna • 9:33

Přijde vám důležité kvůli čemu to je, nebo že to nejde normálně? Mě osobně je úplně jedno, co je příčinou, chci aby se to zavíralo jako u Audi, MB a dokonce i u té Octávie III. 3-[

Marek D.
14. srpna • 13:00

Dobrý den všem. Bohužel se pane Červenko mýlíte, problém se zavíráním kapoty má BMW od roku 2007 a je absolutně neschopné ho řešit, pouze ho podle servisního technika poněkud zmírnili. Naše '07 a '08 auta byla s tímto v servisu opakovaně. Problém se projevuje tak, že na jedné straně při zavírání ten volný bazmek prostě nechytne na svém místě. Naštěstí nehrozí otevření. Bohužel to ale přesně potvrzuje výše uvedené názory na značku BMW z pohledu kvality a vzhledem k mnohaleté neschopnoti to řešit i ignorování stížností uživatelů. Přitom je to taková blbost, že?

Ondra Š.
18. srpna • 0:03

Tento problém asi netrápí pouze BMW. Kdysi bylo v Autosalonu na Primě MB CLS (druhá generace) a trpělo stejným problémem - nedovřenou kapotou. Jelikož se kapoty vyrábí z lehčích materiálů a jsou tenčí a tenčí, nejsou schopné se ani samy svou vahou dovřít. Dobrý příklad je X5 e53 vs X5 e70. Ve staré X5 váží kapota dost na to, aby se buď zavřela úplně nebo nezavřela vůbec. Na novější má člověk pocit, že ji musí držet na deseti bodech aby se totálně nezkroutila a správně dovřela.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondra Š.
18. srpna • 0:10

A u GT-R je to stejně (asi jako u většiny aut s hliníkovou nebo jinou lehkou kapotou), nemá cenu s tím "práskat" z výšky. Mnohem lepší je kapotu položit a tlakem oběma rukama docvaknout na své místo na obou stranách. Jinak se stane to, co M3 na obrázku. Každopádně nechápu, jak si toho někdo může nevšimnout a z vesela fotit. Je to jak pěst na oko.

..
14. srpna • 11:38

Ono je to těžký, do p*dele jdou v poslední době tak nějak všechny automobilky, který dřív vyráběly kvalitní auta pro řidiče. BMW se dobrovolně vzdává hodnot, který ho ze srabu v 60. letech dostaly tam, kde dneska je, a mercedes s*re na kvalitu, Alfa staví podivný primitivní klony Fiatu a malý, krásný, ale naprosto úzkoprofilový auto, který navíc celkem v ničem není lepší než potenciální konkurence a ještě na něm automobilka nejspíš prodělává. Ford se na Evropu tak nějak vykašlal, jeho současný modely mají spíš asijský design i kvalitu. V podstatě jediná značka, která je na tom ve srovnání s konkurencí řekl bych líp než dřív, je Audi. Jen si nejsem jistý, jestli se tolik posunuly vpřed, nebo se konkurence tak zhoršila.

dave_007
14. srpna • 17:13

Take si vsimam, ze Audi pomalu, lec jiste, naplnuje sve ambice. Nikdy jsem Audi neridil a tak nemuzu srovnavat. Nicmne vzdy jsem mel, a vlastne stale mam, jiste pochybnosti, zda koncepce motoru nad, nebo nepatrne pred predni napravou s pohonem na predni kola, skutecne muze poskytnout takovy ridicsky zazitek jako klasika. Abyste mne nechapali spatne, nelamu a priori nad Audi hul. Jen mi neni jasne, zda se Audi skutecne dari v jizdnich vlastnostech dotahovat BMW, nebo zda jsou jeho rostouci prodeje spise vysledkem cenove politiky a agresivniho marketingu. Za posledni dekadu se Audi o hodne posunulo vpred, pricemz BMW s Mercedesem ponekud neinovuji tak rychle.
Mam pocit, ze cely automobilovy sektor se dramaticky meni, ovsem stejne tak ostatni oblasti zivota. Dnes se temer vsichni top manageri zaklinaji schematem "firma musi vydelavat co nejvic; nejvyssi zisk plyne z maximalizace zisku a minimalizace nakladu; zisky se maximalizuji zvysovanim ziskovych marzi, objemem prodeju a snizovanim zivotnosti; naklady se orezavaji snizovanim naroku na kvalitu a kontrolu, unifikaci a brutalnim tlakem na ceny dodavatele". Pod diktatem tohoto myslenkoveho schematu nemuze vypadnout z prumyslu nic, co by cloveka chytilo za srdce. To by se totiz musel chtit nechat za srdce chytit cely spotrebitelsky mainstream.

stealth01
14. srpna • 21:12

Byl jsem překvapen, kolik negací zaznělo po srovnávačce dvou Subaru STI a AUDI S3. V podstatě z mozků diskutujících vypadlo, že STI je a vždy bude pro opravdové chlapy a AUDI je rychlé auto pro gaye. Takže celý automobilový sektor se mění, nabízí více modelů, které vyplňují i ty nejmenší mikrotrhy. Snahou je získat nejen více peněz pro akcionáře, ale hraje se i na počet prodaných aut vůči konkurenci. Jakoby toto číslo bylo směrodatné pro zákazníka. D3 se předhání a nabízí a nabízí. Já osobně fandím AUDI, ať dotahuje technologický náskok, to je naprosto v pořádku. Celý sektor se mění, ale zažité představy, ty výplachy mozků, stylem černá je prostě jen černá, STI je pro chlapy, AUDI pro gaye, BMW umí nejlepší auta na světě tady budou ještě dlouho. Tak dlouho, až někdo posadí toho pubertálního klučinu do té AUDI S3 a projede s ním nějakou technickou trať. Já jsem přesvědčen, že AUDI A3 Sportback S-line dříve či později vyměním za AUDI RS3, protože už teď jsem unešen ze skvělých jízdních vlastností nové átrojky. A jsem to já, který v roce 2004 odsoudil tehdejší generaci AUDI A4 jako auto s hodně divnými jízdními vlastnostmi. Svět se mění, ale místní diskutéři neakceptují nic nového...

dave_007
15. srpna • 13:34

Mne marketingove kecy, vyplachy mozku a ani 'lidova moudra' nezajimaji. Zajima mne jen a pouze objektivni realita.
Nepochybuji, ze Audi dela dobra auta. Ale fakt, ze nekdo je Audi pravem nadseny, nema zadny vztah k paramterum aut BMW.
Ruzne koncepce samozrejme maji take rozdilne vyhody a nevyhody plynouci z dane fyzikalni reality sveta.

Ivan
14. srpna • 9:22

ked vidim tých fičúrov na obstarožných BMW tak prevažná vacsina mafiani a holohlavé lebky
zvonka nič zvnutra nič len ako prisť lacno k peniazom...B-]

stealth01
14. srpna • 21:00

Nechápu Tvůj příspěvek. Jakože když máš obstarožní BMW, tak přijdeš lacině k penězům???

marepa
16. srpna • 3:14

kdyz prijdu lacino k penezum tak bych snad mel nove BMW ? fakt to nedava smysl

runner42
14. srpna • 8:21

Je to smutný pohled, jak kdysi prémiová automobilka lepí slavná jména na takové popelnice. Zatímco konkurence začíná na V8 4.2 a nemá problém s V12 6.0, BMW se vyšťaví na trapáckém přeturbeném třílitrovém šestiválci a zvuk v kabině přehrává z repráků. Úpadek řady M nasazuje korunu celkovému úpadku produkce BMW.BMW je už jen pro trapáky.

Miiii
18. srpna • 16:58

Proto všem doporučuji spíše jiné značky (Lexus, Jaguar, Infinity) a to dříve bylo BMW mojí modlou, kterou jsem měl raději víc než Ferrari. Většina si tady stěžuje na nekvalitní interiér a já k tomu ještě dodám nekvalitní elektroniku a stupidně navržené umístění turbodmychadel u motorů V8 a s tím spojené problémy s motorem (drahé problémy). Snad se chytnou za nos, já už jim do kasičky sypat nebudu minimálně pár desetiletí, tak mají čas.

stealth01
19. srpna • 7:26

To já právě to. Ne že by BMW bylo dříve úplně mojí modlou, ale byl to jeden z mých snů. Já jsem naposledy nasypal do kasičky téhle automobilky 63.000 za šestiletou záruku. Měl jsem (a mám) snad deset koncernových aut a v servisu jsem byl jen jednou s ORS první generace (zvlněné kotouče + zadní díl výfuku). Jinak nic, žádné problémy. S BMW 5 jsem byl v servisu možná desetkrát (2x prasklé kryty na xenonech, věci v interiéru, ramena přední nápravy, únik oleje, únik chladící kapaliny, strop, sedadla apod.).
Pokud budou mít takové PR a marketing + statisíce zaslepených fanatiků, tak se za ten noc nikdy nechytnou...

Stanley
14. srpna • 9:27

skus si na jednom zajazdit a zmenis nazor. Nie kazdy onanuje nad poctom valcov v motore...

stealth01
14. srpna • 20:59

Já jsem byl na BMW M drive 2014, pozvali mě tam. Super auta, jezdil jsem v M5/M6. Bohužel jsem neměl možnost si vyzkoušet novou M3. empětka byla tak trochu zklamání. Motor je skvostný, ale řízení je takové dost gumové. Celkově se mi lépe jezdilo v M6.
Pokud bych nebyl omezený financemi, asi bych ale stejně šel do AUDI RS6. Připadá mi dotaženější, ale to je jen subjektivní dojem.

runner42
14. srpna • 11:06

Pokud by vše ostatní bylo alespoň průměrné, klidně bych překousnul ten šestiválec, i když je podle mě Mku zcela nedůstojný. Ovšem poslední zkušenost mám se zbrusu novou 4kou a odnesl jsem si z toho, že je to po řidičské stránce absolutně ubohé gumové auto s doslova odporným designem interiéru, spoustou nedodělků a cost-cutting tomu doslova čouhá z bot. Jak už jsem psal, je to auto pro čínský trh.
Takže děkuji, ale o další zaježdění s novými BMW nemám nějakou dobu vůbec zájem.

cptObvious
14. srpna • 11:17

Zrejme jazdis Bentley alebo Rolls pretoze to su hadam jedine hand made cars. Vsetci ostatni su na cost cuttingovej vlne.
Najhorsi pripad je zial vlna medvedov. Chod si ich niekedy vyskusat a hlavne sa pozeraj na tie "hlinikove"doplnky, listicky, fake naznaky vyfukov a pod. Zrovna medved si to smeruje do ciny aj dizajnovo hadam najviac zo vsetkych premiovych znaciek.

stealth01
14. srpna • 22:30

Upozorňuju, že v Autobildu psali, že RR Ghost vržou sedadla při jízdě. Asi nemá cenu zmiňovat, která automobilka vlastní nyní Rolls Royce. Kluci z Mnichova RR převzali a hned si řekli: "ukážeme jim, jak se u nás dělají interiéry" ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kasik
15. srpna • 16:23

furt lepsi mit vrzavej rr od bmw nez vrzavy lambo/audi/porsche od vw

runner42
14. srpna • 15:33

Jedna věc je optimalizace nákladů a něco jiného je šizení a výprodej dobrého jména za rychlý zisk. To je totiž přesně to, co BMW dělá - vydělávají hodně peněz, ale zapadnou do průměru.
A co se týče cost-cuttingu z důvodů globální recese... tak ta už skončila. Stále více lidí si může opět dovolit zaplatit kvalitu. Ovšem na rozdíl od období před recesí, BMW ji už neumí nabídnout, tak se musí poohlédnout jinde. Např u výrobců, kteří dříve dělali jen exkluzivní vozy a dnes sestupují do segmentu manažerských a performance sedanů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
14. srpna • 21:15

" Např u výrobců, kteří dříve dělali jen exkluzivní vozy a dnes sestupují do segmentu manažerských a performance sedanů."A to je?

runner42
14. srpna • 22:56

Jaguar, Maserati, Aston...

marepa
16. srpna • 3:12

kdyby XFR Jag stal stejne jako M3 ( coz aspon u nas nestoji) tak bych mu klidne prednost dal, i kdyz zrovna jidni vlastnosti mne moc neoslovili .. hlavne automaticka prevodovka se mne vubec nelibila, a volat taky nebyl zdaleka tak citlivy interier byl kvalitnejsi to jo, ale jak moc na tom byl zbytek auta, to z velmi kratke projizdky velmi tezko soudit,

Marek D.
15. srpna • 9:43

+ bentley, porsche. Navíc kvalitní konkurence vyrostla i zespoda - Infinity a Lexus.

stealth01
15. srpna • 7:56

Aha, už rozumím...

cptObvious
14. srpna • 8:29

Velmi fundovany nazor :-D
Ty budes naslovovzaty odbornik.

runner42
14. srpna • 10:53

Odborník na co? Na BMW? To existuje? Jsem jednička, nejhůře trojka ve svém oboru a to mi úplně stačí. Úpadek BMW sleduji jako nezaujatý potenciální klient. Před 20 lety jsem BMW obdivoval. Před 7 lety o něm uvažoval, ale dal přednost konkurenci. Dnes se už jen divím, kam to dopracovali. A když do nějakého sednu, absolutně nechápu, že tahle čínská produkce má pořád tolik zastydlých fandů. Jako sorry, ale takováhle mizerně vypadající, ještě hůř postavená plečka za dvě mega? Tomu se nedá ani zasmát. Srovnejte si, proti jaké konkurenci a za jaké peníze stálo Mko před 15 lety a jak si stojí dnes.

stealth01
14. srpna • 20:55

Koupil jsem si své první BMW v roce 2012. Faktura byla na částku 1.667.309 Kč s DPH. Po dvou letech musím říct, že už nikdy BMW kupovat nebudu. Prémiová kvalita tam prostě není. Auto povrzává, tlačítka skřípou, byl jsem v servise už nejméně patnáctkrát.
Možná smůla na kus, chtěl bych říct, ale jsme snad v době žigulíků?
Některá konstrukční řešení jsou opravdu pod úrovní čínské produkce. Mám také AUDI A3, které jsem kupoval jako auto do města vloni. Tam jde kvalita a přepečlivost vidět na každém centimetru.
Miloval jsem produkci D3, ale není divné, že jsem se stal téměř odpůrcem mnichovských vozů, poté co jsem si jeden za poctivě vydělané peníze koupil? Nemluvím o chování importéra, kde jsem jen jedna otravná buňka v excelu...

Pepa
28. září • 16:44

No vidíš,pomlouváš BMW a není to tak dlouho ,co jsi si koupil nové BMW M3 F80 a nemůžeš si ho vynachválit vč.chování importéra!! Tak co je v tom tak najednou? - trochu přemýšlej,co vypustíš do světa - pobavil jsi a můj názor na tebe je - tipni si a ohodnoť se!:-/:-/

Lex DRUID
17. srpna • 22:22

Hele, do žigulíka se neser. Měl jsem dvanáctku r.v.1973 a než jsem ho prodal ve 180 000 kilometrech, protože jsem si já vůl musel taky koupit západní auto, tak jsem s tím žigulem v servisu nikdy nebyl. Kromě žárovek a oleje jsem vyměnil jen výfuk, destičky a kotouče, 2x klíňák, brzdový válec(okolo 150 000km), a pár stářím styřelých hadiček. Jediný problém byla později, když začali všechno solit koroze, ale to spravil nezničitelný laminát. Všechno jednoduché, přístupné a za pár korun. Průměrná spotřeba 8l/100km. Už nikdy jsem potom neměl tak nenáročné a spolehlivé auto. Čest jeho památce.

marepa
16. srpna • 3:08

na tom neco bude, ale obavam se ze s kvalitou do dneska jde dolu u vsech je pravda ze audi pusobi hodne solidne, zvlaste interiery

Antiautomat
14. srpna • 10:11

Hm, lenze ono ma v niecom aj pravdu. Z empetrojky v repraku uz pomaly vyrasta aj moja x-nastrocna neter. Zajazdi si na M5 M39 a potom uvidis. Lenze ano, tazko budem vysvetlovat niekomu, kto je odchovany na nahrazkach, ako chuti skutocna kofola s rumom.

VW
14. srpna • 10:52

M5 M39.. Pán je odborníkem, ale než vyřknou verdikt jak napi.. to je, tak by to chtělo alespoň pár desítek kilometrů se svézt ne?

Antiautomat
14. srpna • 15:26

mate uplnu pravdu. Na zaklade toho, ze namiesto E napisem M, som nikdy nemal sancu sa k nijakemu auto vobec dostat. Vdaka za vysvetlenie. Paani, co sa ja este dnes nedozviem :)

cptObvious
14. srpna • 10:36

omg, tvoje fundovane prispevky citam vzdy s usmevom na tvari.
si taky lokalny troll B-]
nezrele individuum, ktoreho zivot nenaucil ani len ten zaklad, ze nema sudit ludi bez toho, aby mal akukolvek vedomost o nich z osobnej skusenosti.
Presiel som od Skodovky 100, 125, Golf II, Golf III Gti, povinna jazda Octavka 1, Primeru, dalsich xyz nezaujimavych/zaujimavych aut vratane e46, e39 (mam skusenost aj s M5 e39; nauc sa aspon spravne oznacenie ked uz trollujes :-P ) , e65, range rover az k sucasnemu f30. Myslim, ze tych realnych skusenosti s autami mam az az. Zostan niekde na urovni doby kamennej , len sa nediv, ze ludia sa na teba pozeraju pomedzi prsty.
dost OT, pozeraj sa na obrazky aut, mozno casom sa ti podari nejake to auto aj osedlat a budes mat realnu moznost podelit sa o skusenosti.

Antiautomat
14. srpna • 15:25

Zdravim, dakujem Vam za odborne vysvetlenie rozdielu medzi ''E'' a ''M'', netusite ani ako ste tym obohatili moje (a urcite aj ostatnych) obzory. Dalej, aka je logika za Vasim zoznamom xyz, mam ho chapat ako isty druh nejakeho zvlastneho a zavazneho argumentu? Chapem tento Vas znacne komplexny mozgovy pochod spravne? Prepacte, pytam sa, zaujima ma to.Dalej, mozete mi vysvetlit nasledovne: ''nema sudit ludi''. Smiem sa spytat zase akym pochodom ste presli od temy (ktorou je trend, ktorym sa produkcia istej znacky ubera) na posudzovanie ludi? Mozete mi vysvetlit co je myslene tymto? Prepacte ale v tom Vasom produkte mi logicke suvislosti naozaj akosi odchadzaju, skor mi to pripada ako krcmove buchanie po stole kto ma vacsi. Vdaka.

Doporučujeme

Články odjinud