Nové BMW iX3 oficiálně: Ujede 460 km a má zadní pohon. A rovnou i českou cenu!

Po řadě úniků a upoutávek již BMW naplno představuje SUV iX3, tedy čistě elektrickou verzi standardního X3.

S novou, čistě elektrickou variantou SUV X3 rozjíždí BMW svou novou kapitolu elektrifikace modelového portfolia. Nové iX3 tak přináší nejen poslední generaci elektrického ústrojí BMW, ale zároveň je prvním elektrickým SUV řady X v nabídce, jehož techniku později, ač v jiných úrovních specifikace, využijí i nadcházející elektromobily i4 Gran Coupe a SUV iNext.

Řada X3 je u BMW rovněž první, která začíná nabízet jak normální spalovací zážehové a vznětové motory, tak plug-in hybridní i čistě elektrický pohon. Pátou generací pohonného ústrojí se pak v případě iX3 myslí elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní) a točivém momentu 400 N.m, využívající bateriový modul o kapacitě 80 kWh, který má vozu zajistit dojezd až 460 km (WLTP).

BMW potvrzuje výkon nové M3 a M4. Zadokolky s manuálem budou mít 480 koní

BMW potvrzuje výkon nové M3 a M4. Zadokolky s manuálem budou mít 480 koní

Elektromotor pohání jen zadní kola. Zrychlením z nuly na 100 km/h za 6,8 vteřiny se přitom iX3 vyrovnává benzinovému X3 xDrive30i s pohonem všech kol. Maximální rychlost je však u elektromobilu omezena na 180 km/h.

Ústrojí BMW iX3 umožňuje jak jednofázové nabíjení výkonem až 7,4 kW a třífázové nabíjení výkonem až 11 kW, tak rychlonabíjení u veřejných DC nabíječek výkonem až 150 kW – v tomto případě čekejte dobití z 0 na 80 % kapacity za 34 minut. S extrémně plochou baterií v podlaze pak iX3 nenabízí o tolik menší zavazadlový prostor – k dispozici je objem 510 až 1560 litrů (standardní X3 má 550 až 1600 litrů).

BMW ukázalo úplně poslední kusy sporťáku i8. Unikátní barvy daly lakýrníkům zabrat

BMW ukázalo úplně poslední kusy sporťáku i8. Unikátní barvy daly lakýrníkům zabrat

Design asi netřeba více rozebírat a jednoduše koukáte na aerodynamičtější verzi X3 se zahlazenou maskou nebo novými aerodynamickými koly. Uvnitř k mnoha změnám také nedochází kromě světle modrých detailů. Ve standardní výbavě iX3 je rovněž adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. S volitelným tažným zařízením je poté možné tahat přívěs do hmotnosti 750 kg.

Se začátkem produkce iX3, která bude pro všechny světové trhy probíhat v Číně, hledí BMW ještě více na ekologii. Kromě toho, že na konstrukci elektromotoru nebyly využity žádné vzácné suroviny, chce BMW u celého cyklu výroby – včetně nákupu surovin, dodavatelského řetězce, fáze výroby a používání i recyklace – prokázat, že CO2 stopa elektromobilu je podstatně nižší než u konvenčním způsobem poháněného sourozence.

Půjčujete dětem BMW? S novou funkcí od Apple jim snížíte maximální rychlost

Půjčujete dětem BMW? S novou funkcí od Apple jim snížíte maximální rychlost

U BMW iX3 má být stopa o 30 % menší než v případě naftového BMW X3 sDrive 20d. To platí, pokud bude během fáze používání automobilu využívána běžně dostupná evropská elektrická energie. Jestliže bude vozidlo nabíjeno zelenou elektřinou, BMW zmiňuje stopu nižší o přibližně 60 %. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie.

Prodeje započnou nejprve koncem roku 2020 v Číně, poté budou následovat další trhy. České zastoupení BMW už nicméně uvádí cenovku od 1.859.000 Kč a spuštění objednávek na konci července, přičemž svých vozů se první zájemci u nás dočkají v lednu příštího roku.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků