V našich končinách ho s elektromotorem asi jen tak neuvidíte, jeho design ale naznačuje, co se chystá pro klasickou trojku.
Název i3 bude ještě do letošního července patřit kompaktnímu elektrickému hatchbacku s karbonovou konstrukcí, futuristickým interiérem a extrémně úzkými koly. Pro BMW šlo o první masový elektromobil, který vydržel ve výrobě téměř devět let. Jeho baterie postupem času narostla z 60 Ah na 120 Ah, což mu na sklonku života dává dojezd k 250 kilometrům. Nyní čeká jméno i3 další šichta v daleké Číně.
Pro tamní trh automobilka chystá elektrický sedan na bázi řady 3 s prodlouženým rozvorem, což by mohlo znamenat nasazení slušně velkého akumulátoru. Z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií nedávno unikly fotografie a několik zajímavých technických informací – například hodnota rozvoru 2996 mm nebo hmotnost 2029 kilogramů. Dá se čekat, že elektrický pohon bude plus minus odpovídat evropskému BMW i4 eDrive 40 s výkonem 250 kW, vyloučit se nedá dostupnější provedení s menší silou.
Automobiloví špioni z instagramového profilu cochespias zachytili novou i3 bez kamufláže, díky přítomnosti mnoha jiných BMW na snímku může jít i o únik oficiální fotografie. Obrázek potvrzuje, že novinka dostane přední ledvinky bez žeber a s modrým lemem, kola s velkými aerodynamickými paprsky a také některé prvky, které se stanou součástí vizuálního oživení klasické trojky v rámci chystaného faceliftu. Jmenovitě jde o odlišná čelní světla a přední nárazník. Lišit se budou také zadní partie – při testování bylo vylepšené BMW řady 3 spatřeno s maskováním pouze v těchto oblastech. Uvnitř se dá čekat nasazení nejnovějšího infotainmentu iDrive 8.