Nové BMW 7 oficiálně: oblé hrany a high-tech

Nové BMW řady 7 se konečně dočkalo oficiálního představení. Je návratem ke klasice, nebo zůstává věrné kontroverzi?

Na své nové vlajkové lodi si v bavorští pochopitelně dali opravdu záležet. Podle očekávání „sedmička“ převzala několik prvků ze studie CS včetně LE diod v předních světlech, robustních a předsunutých „ledvinek“ na masce či uhlazenější záď a zadní skupinová světla. Právě záď předchozí, čtvrté generace se stala terčem kritiky a nové řešení je opravdu poněkud elegantnější. Na druhou stranu je jí již nyní vyčítáno, že se až příliš podobá zadním partiím Lexusu LS.

Změny exteriéru tak nejsou tak významné, jak by si zřejmě mnozí přali. Nová sedmička je sice uhlazenější, ale rozhodně ji nelze označit za „krále bezkonfliktní elegance”. O svou výjimečnou pozici, danou mj. právě specifickým designem, se tak zjevně nehodlá nechat připravit.

Ani v interiéru nedošlo k revoluci. I ten nabízí o něco uhlazenější linie, na první pohled ale zaujme především přesunem voliče automatické převodovky zpět na středový tunel. Řada 7 tedy dostane nový volič E-Shift, který se poprvé objevil již v současné X5. „Manuálně“ se řadí výkyvy voliče vpřed (-)/vzad (+), blokace převodů pro parkování se aktivuje tlačítkem na horní části voliče, čímž se podařilo počet jeho poloh minimalizovat. Novinkou je také systém iDrive druhé generace s větším displejem a novým ovládáním. Tlačítka pro přímé ovládání rádia, navigace a pod. jsou těsně před otočným ovladačem jako u poněkud složitého MMI od Audi. Zaujme též několik prvků příplatkové výbavy, třeba LCD displeje multimediálního systému, umístěné v předních sedadlech.

Část novinek se pochopitelně dotýká mechanických skupin. Rozvor nové „sedmičky“ je větší, podobně je tomu u rozchodu kol na obou nápravách, očekává se také uvedení verze s hybridním pohonem, o čemž jsme vás již dříve informovali.

Vrcholným provedením ale zatím bude dvojice 750i a 750Li, lišící se rozvorem. O pohon se zde postará vidlicový osmiválec 4,4 l s dvojitým přeplňováním, které z jeho útrob vydoluje 400 koní výkonu a 610 Nm točivého momentu. Tento motor bude spřažen výhradně s šestistupňovým „automatem“, jenž by mohl být brzy nahrazen osmistupňovou skříní. Vrací se jméno 740i, ale tytam jsou doby, kdy z kódového označení bylo možno vyčíst objem pohonné jednotky. BMW 740i totiž bude poháněno přeplňovaným řadovým šestiválcem (dva válce tedy odpadly) o objemu tří litrů a s velmi slušným výkonem 326 koní. Evropané se mohou těšit také na třílitrový „diesel“ naladěný na 245 koní.

Při stavbě patřičně tuhého skeletu se uplatnily v bohaté míře vysokopevnostní oceli, ale pro odlehčení také hliník, z kterého jsou vyrobeny dveře, střecha, kapota či přední blatníky. Hliníková slitina byla použita rovněž na blok motorů, části náprav a pouzdro diferenciálu. Zavěšení kol je na obou nápravách nové, vzadu využívající víceprvkových závěsů Integral V a na přání doplněné aktivním přiřizováním, na něž se v posledních letech poněkud zapomíná. K dispozici bude moci být doplněno adaptivním vzduchovým pérováním. Řízení bylo převzato, pouze nové čerpadlo nyní pracuje jen v případech, kdy je opravdu třeba. 

Příspěvkem k aktivní bezpečnosti bude nový systém nočního vidění s detekcí chodců a mrtvého úhlu. Tento prvek rozvibruje volant a rozsvítí diody v příslušném vnějším zrcátku v případě, že se po zapnutí znamení o změně směru jízdy v mrtvém úhlu nachází nebo se k němu rychle blíží vozidlo, jež je mimo zorné pole řidiče. Tento systém pracuje v součinnosti se starší soustavou, jež vibrací ve volantu upozorňuje na nechtěné opuštění zvoleného jízdního pruhu. Toto zařízení budou zřejmě řidiči, kteří se dosud nenaučili používat blinkr, brzy proklínat. K dipozici je samozřejmě i modernizovaný aktivní tempomat. Jako velkou novinku BMW uvádí automatické zhášení dálkových světel proti oslnění protijedoucích vozidel, ačkoli s podobným, byť poněkud primitivnějším zařízením jezdily některé americké vozy již před půl stoletím. 

Nové BMW řady 7 se živě představí teprve na říjnovém autosalonu v Paříži a do prodeje vstoupí koncem tohoto roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové BMW 7

 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 219 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků