Nové BMW 5 Touring: kombi konečně oficiálně

Mnichovští představili kombi verzi své modelové řady 5, jež navazuje na dlouhé dějiny velkých sportovních kombíků BMW.

Nepotvrdily se tak zvěsti hovořící o tom, že kombi nové generace řady 5 nebude a že jej částečně nahradí model 5 GranTurismo, o čemž ostattně svědčily i sady špionážních snímků z poslední doby. Kombík je tedy zde a na většinu evropských trhů se dostane letos v září. Jakkoli design novinky (a vlastně většiny nových strojů BMW) vzbuzuje rozporuplné reakce, nelze mu v tomto případě upřít decentní, elegantní a dynamické linie, jež mnohému pozorovateli připomenou spíše předminulou generaci E39 než tu dosavadní E60, jež je dodnes vnímána poněkud kontroverzně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Praxe dokazuje, že i řidiči drahých vozů stále častěji žádají skutečně rozměrný interiér s variabilním zavazadelníkem namísto pouhé „stylovky“ s výklopnou zádí. Těmto náročným zákazníkům jistě bude vyhovovat zavazadlový prostor nové „pětky“ se základním objemem 560 litrů (o plných 60 litrů více než dosud!), který lze sklopením zadních opěradel na sedáky rozšířit až na 1 670 litrů (vzniklá plocha však nebude zcela rovná). Za příplatek se dodává paket Extended Storage, jenž díky vzpřímenějším zadním opěradlům přidá zavazadelníku v jeho základním uspořádání dalších 30 litrů objemu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zprvu bude k dispozici čtveřice pohonných jednotek. Základem se stane typ 520d s dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem o výkonu 185 koní (135 kW) a točivém momentu až 380 Nm, jenž zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti 222 km/h, což jsou hodnoty na takto velký vůz velmi dobré, navíc je třeba připomenout, že průměrná spotřeba paliva má dosahovat 5,2 l/100 km. Náročnější vyznavači nafty mohou sáhnout po šestiválcové variantě 530d, jež díky výkonu 245 koní (180 kW) a točivému momentu 540 Nm zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Rovněž díky použití nových piezoelektrických vstřikovačů se prý podařilo průměrnou spotřebu nafty udržet na hodnotě 6,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkrátka naštěstí nezůstanou ani zastánci zážehových motorů, také pro ně je totiž k dispozici dvojice moderních jednotek. Slabší z nich pod kapotou typu 523i dává při atmosférickém plnění 204 koní (150 kW) a 270 Nm, což mu umožní dosažení rychlosti 250 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě 7,8 l/100 km. Roli vlajkové lodi pak sehraje model 535i s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem o výkonu 306 koní (225 kW), točivém momentu až 400 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,0 s při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Převodovky jsou ve standardních provedeních šestistupňové s manuálním řazením, na přání bude možno objednat osmistupňovou skříň s řazením  automatickým. V seznamu příplatkové výbavy najdeme kromě jiného i řízení s proměnným převodem, různé zábavní systémy s monitory v hlavových opěrkách předních sedadlech, aktivní řízení podvozku nebo soustavu varující řidiče před nechtěnným opuštěním jízdního pruhu.

Další možnosti nového pětkového kombi se odvíjejí od těch, které má k dispozici sedan. Ten jsme vám podrobně představili již loni a pro další informace vás tak odkážeme právě na tento článek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 Touring 2011

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků