Nové BMW 5 shodilo maskování. Bude to zmenšená sedmička?

Nová generace pětkového BMW si odbude premiéru už zanedlouho v Paříži. Tady je první oficiální video!
Nové BMW 5 shodilo maskování. Bude to zmenšená sedmička?

BMW nás na příchod nové generace BMW 5 připravuje systematicky. Jednak se na Severní smyčce Nürburgringu už dlouho prohánějí maskované prototypy a dlužno dodat, že občas je to docela „hukot“, ale vyšla také série oficiálních fotografií prezentujících nový systém 3D měření. To bude u poprvé použito právě u „pětky“ a má za úkol ještě zdokonalit výrobu.


Vůz si odbude premiéru už na blížícím se autosalonu v Paříži, možnost jej poprvé vidět bez maskování už ale máme nyní. Pravda, nejde o celý vůz, ale spíše jenom útržky, i tak si ale dovedete udělat obrázek o siluetě a tvarech zadních svítilen. Řekněme, že překvapení se nekoná. Nová řada 5 by měla tvarově připomínat větší řadu 7, kterou v současné generaci považujeme za jednu z nejvýraznějších v celé dosavadní historii modelu.

Vůz nese kódové označení G30 a stojí na nové platformě CLAR. Hlavní roli v konstrukci hraje hliník, i díky kterému by měl být vůz ve srovnání s minulou generací v průměru o 80 kilogramů lehčí. Pod kapotou najdou místo nové čtyřválcové motory s dvojitým přeplňováním, ty však nebudou jediné. Zůstanou i obligátní řadové šestiválce a dokonce i fantastický osmiválec s objemem 4,4 litru. Máme se určitě nač těšit!

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků