Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Kombi řady 3 s tradičním označením Touring si odbude světovou premiéru již 25. června v Mnichově. První zákazníci se jej dočkají na podzim tohoto roku.

Není to tak dávno, co jsme na českých silnicích poprvé prohnali nové BMW řady 3 ve verzi sedan (G20). A jak si tak pročítám dosavadní testy a jízdní dojmy, kolegové se nemohou shodnout na tom, jaká nová trojka vlastně je. Můžete si ji totiž nakonfigurovat v takovém množství kombinací motorů, podvozků, pohonů, paketů a tak dále, že snad žádné dvě nebudou jezdit úplně stejně.

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Varianta kombi (G21) s tradičním označením Touring v tom zřejmě pořádek tak úplně neudělá. I ta bude dostupná v liniích Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport, které bude možné dále rozvíjet množstvím prvků příplatkové výbavy.

Těšit se na ni můžete už velice brzy. Světová premiéra totiž proběhne 25. června na akci BMW Group #NEXTGen v Mnichově, výstavní premiéra je plánována na zářijový autosalon ve Frankfurtu a ještě téhož měsíce vůz vstoupí na trh. Vybírat budete moci ze třech zážehových a třech vznětových motorů s výkony od 110 do 275 kilowattů.

BMW řady 3 Touring: Srovnání rozměrů s předchůdcem
Model G21 F31
Délka [mm] 4709 4633
Šířka [mm] 1827 1811
Výška [mm] 1440 1428
Rozvor [mm] 2851 2810
Rozchod kol vpředu [mm] 1573 1531
Rozchod kol vzadu  [mm] 1569 1572
Objem kufru [l] 500-1510 495-1500

V létě příštího roku se můžete těšit i plug-in hybrid. Není překvapením, že nejvýkonnější benzinové (275 kW/374 koní) a naftové (195 kW/265 koní) provedení budou pohánět všechna čtyři kola, u kombíku mě ale tohle rozhodnutí nijak neuráží.

Tvary karoserie nejsou žádným překvapení, je to trojka v kombíku, jak má být. Kufr se v základním uspořádání mezigeneračně zvětšil na 500 litrů (+5 l), sklopením zadních opěradel (dělená v poměru 40:20:40) dostanete 1510 litrů (+10 l) a spolehnout se můžete na nižší nákladovou hranu (616 mm), širší ložnou plochu (+112 mm) i nakládací prostor. BMW myslí na tradice a i nové trojce Touring dopřálo otevíratelné okno pátých dveří, které je v porovnání s předchůdcem o 20 mm širší.

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

Když už jsem výše nakousnul ty poměry, budu pokračovat. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je rovnoměrné (50:50). Tuhost karoserie se celkově zvýšila o 25 %, v některých oblastech prý až o 50 %. BMW slibuje větší pevnost nosných prvků, mezigenerační snížení hmotnosti až o 10 kg a optimalizované akustické vlastnosti.

BMW řady 3 Touring G21: Technická data zážehových motorů
Motor 330i 330i xDrive 340i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 2998
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 190/5000 190/5000 275/5500
Točivý moment [N.m/min] 400/1550 400/1550 500/1800
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9 5,8 4,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0-6,4 6,3-6,6 7,1-7,5

Přidejte si k tomu delší rozvor i větší rozchod kol a vyjde vám, že by nová trojka měla být stabilnější, než tomu bylo doposud. Pasivní tlumiče s proměnnou charakteristikou v závislosti na jejich stlačení jsou standardem, s rozumně velkými koly (vůz vyjíždí na sedmnáctkách) tedy půjde o komfortní, ale zároveň pevný dostavník.

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

Postupně se vůz bude snažit i o to, abyste se při jeho řízení moc nenadřeli. Stejně jako nová generace SUV X5 vám pomůže s couvání, protože posledních 50 metrů zvládne sám po stejné trajektorii, po níž přijel. Sám zvládne jízdu v zúžených pruzích, varuje vás před nárazem zezadu a před vozidly přijíždějícími ze strany a tak dále.

Novou trojku v kombíku můžete ovládat gesty i hlasem, a dokonce budete mít i svého osobního asistenta, reagující na povel „Hey, BMW“. Prozatím ale můžeme očekávat komunikaci v cizím jazyce, protože příklady, které BMW v oficiálních informacích pro český trh uvádí, jsou v angličtině. Kolik to všechno bude stát, se dozvíme později.

BMW řady 3 Touring G21: Technická data vznětových  motorů
Motor 318d 320d xDrive 330d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1995 1995 2993
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 110/4000 140/4000 195/4000
Točivý moment [N.m/min] 320/1500 400/1750 580/1600
Převodovka 6M(8A) 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 216(214) 225 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9(8,8) 7,4 5,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5-4,9 4,6(4,9) 5,4-5,6

 

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků