Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

V českém konfigurátoru automobilky BMW se již objevuje nová generace řady 3. Poprvé se tak můžeme kouknout na cenovky zatím dostupných verzí.

Příjezd nové generace BMW řady 3 (G20) je naplánován na březen příštího roku, už nyní však lze nahlédnout do oficiálního konfigurátoru a zjistit cenovky zatím dostupných motorů, rozsah základní výbavy i možné příplatky. V tuto chvíli je ovšem výběr poměrně střídmý.

Novou trojkovou řadu byste nejlépe rozlišili podle agresivnějšího vzezření oproti předchůdci. Uvnitř se však vylepšovalo mnohem rozsáhleji. Hmotnost sedanu byla snížena až o 55 kg, ačkoliv zase o pár milimetrů povyrostl a nabídne více místa uvnitř. Objem kufru čítá základních 480 litrů. 

Poměr rozložení hmotnosti mezi nápravami je ideálních 50:50, těžiště vozu je o 10 mm níže a tuhost karoserie se na některých místech zvýšila až o 50 %. Standardně pak bude „trojka“ vybavena nově vyvinutými tlumiči s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení.

O technice nové řady 3 jsme se ostatně rozepsali již dříve a dokonce přidali naše živé dojmy z autosalonu v Paříži.

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Při pohledu do českého konfigurátoru vychází nejlevněji naftová varianta 320d s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 Nm, standardně kombinovaným s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Úplný základ tak vyjde na 1.002.300 Kč. Za automatickou osmistupňovou převodovku si připlatíte 58.266 Kč, přičemž její sportovní varianta je o dalších 5408 Kč dražší.

Standardní výbava u „trojky“ za tuto cenu samozřejmě moc neoslní. Jistotou je bílý nebo černý nemetalický lak karoserie, 16palcová litá kola, LED světlomety, látkové čalounění sedaček a hliníkové obložení palubní desky, sportovní kožený volant, tempomat s funkcí automatického brzdění, dělená a sklopitelná zadní sedadla poměru v 40:20:40, manuální klimatizace a 8,8palcová dotyková obrazovka infotainmentu s navigací.

BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

Varianta 320d je poté dostupná taktéž s pohonem všech kol xDrive a výhradně automatickou převodovkou. Tato specifikace vyjde na 1.125.800 Kč, přičemž zmíněný příplatek za sportovně laděnou převodovku je opět 5408 Kč.

Pro zájemce o benzinovou motorizaci je pak v nabídce zatím druhá varianta 330i, která má přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o síle 190 kW (258 koní) a 400 Nm, používá výhradně osmistupňový automat (sportovní za příplatek 5408 Kč) a má pohon zadních kol. V základu mluvíme o ceně 1.095.900 Kč.

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

Dosavadně zveřejněná nabídka již dává nahlédnout i na možné výbavové linie řady 3, jež dále rozšíří základní cenovku (v závislosti na zvolené motorizaci). Linie Advantage za nejnižších 36.400 Kč přidá navíc automatickou klimatizaci, parkovacího asistenta, další odkládací přihrádky či zpětné zrcátko s tlumením odrazu.

Výbava Sport Line za minimálně 91.000 Kč zajistí dále 17palcová kola, černě lakované doplňky na karoserii a také v interiéru, LED mlhová světla nebo přední sportovní sedačky. Za dodatečných 132.600 Kč je uvedena i linie Luxury Line, která přidá mimo již zmíněné koženou přístrojovou desku, kvalitnější kožené čalounění sedaček Vernasca, ambientní osvětlení nebo dřevěné obložení s vysokým leskem.

Je libo karbon pro vaše SUV? Divize M Performance už vyladila nové BMW X5

Je libo karbon pro vaše SUV? Divize M Performance už vyladila nové BMW X5

Nejdražší a nejcitelnější změny nakonec přináší výbava M Sport, která za 165.100 Kč promění exteriér vozu do mnohem agresivnější podoby díky aerodynamickému paketu či 18palcovým diskům, v interiéru přibývá M sportovní volant a přední sedačky, kdežto jízdní schopnosti vylepšuje sportovně laděný podvozek a silnější brzdy.

BMW řady 3 - technická data a základní ceny dostupných verzí
Motor 320d 320d xDrive​ 330i
Zdvihový objem [cm3] 1995 1995 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 140/4000 140/4000 190/5000-6500
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500 400/1750-2500 400/1550-4400
Převodovka 6M(8A) 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 240(240) 233 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,1(6,8) 6,9 5,8
Provozní hmotnost [kg] 1530 1615 1545
Komb. spotřeba[l/100 km] 4,7-4,4(4,5-4,2) 4,8-4,5 6,1-5,8
Základní cena [Kč] 1.002.300
(1.060.566)
1.125.800 1.095.900
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků