Nové BMW 3 Coupé konečně oficiálně představeno

Německá automobilka BMW včera definitivně představila třetí verzi své nové trojkové řady. Po týdnu spekulací a úniku části oficiálních fotek vám můžeme bavorskou novinku konečně detailněji představit a potvrdit dříve uvedené informace. Nové coupé dostává kromě jiného designu také částečně zcela nové motory, pohon všech kol a několik dalších prvků, které jej budou charakterizovat.
Nové BMW 3 Coupé konečně oficiálně představeno

Coupé na bázi sedanu trojkové řady německého BMW se stalo za poslední desetiletí oblíbeným a žádaným vozem. Bylo proto jasné, že s novou generací trojkové řady přijde i nová generace coupé. To se stalo v tomto týdnu skutečností a automobilka BMW včera svůj nový model definitivně představila. Ten se proti minulé generaci neliší pouze designem, je jiný od prvního do posledního šroubku. Největší změna nastala pod kapotou, kde se po dlouhých rocích znovu objevil přeplňovaný benzínový motor. Druhou zásadní novinkou je možnost objednání pohonu všech kol, která se u coupé s vrtulkou ve znaku objevuje vůbec poprvé.

Nové BMW bylo představeno se čtveřicí motorů a to třemi benzínovými a jedním naftovým. O tom, kam BMW s tímto modelem míří, hovoří jasně fakt, že se bez jediné výjimky jedná o šestiválcové motory s výkonem alespoň 160 kW. V brzku by se měl objevit i ostrý osmiválec, pod kapotou verze M3. O sportovních ambicích nového coupé hovoří také fakt, že žádná verze nepotřebuje ke zrychlení na stovku ani 7 sekund a o úspornosti pro změnu fakt, že kombinovaná spotřeba u žádného modelu nepřesáhne 9,5 l na 100 km. Základním motorickou verzi je šestiválec o objemu 2,5 litru, značený 325Ci, o výkonu 160 kW (218 k) a točivém momentu 250 Nm. Coupé zrychlí s tímto motorem na stovku za 6,9 s a dosáhne maximální rychlosti 247 km/h. To vše při kombinované spotřebě 8,4 l na 100 km. Druhým zástupcem benzínu je také šestiválec ovšem s obsahem 3 litry. Ten je nakonec opravdu nově vyladěn na 200 kW (272 k) a disponuje točivým momentem 315 Nm. Coupé tak dostává další verzi atmosferického třílitru a BMW již bude mít v nabídce celkem tři varianty naladění téhož motoru: základní 3,0i (190 kW, použit v řadách 3, 5, 6, 7, X3 a X5), 3,0si (použit v řadách 1 a Z4) a tento, zatím neoznačený (200 kW, prozatím pouze v trojkovém coupé). Nové 330Ci zrychlí na stovku za 6,1 s a vystačí si v kombinovaném cyklu pouze s 8,8 litry naturalu na 100 km.

Vrcholnou verzí a novinkou je pak verze s třílitrem dopovaným twinturbem. BMW se nesnažilo jít cestou maximálního výkonu, klasický turbocharakter motoru by mu mnoho zákazníků řádně "omlátilo o hlavu", a tak dvojité přeplňování zkrátka pouze posouvá výkon v celém spektru od cca 15% výše oproti výchozí atmosferické verzi. Přesto výkon není k zahození a motor tak dává až 225 kW (306 k), což odpovídá osmiválcům použitým např. ve vozech 540i a 640i. I motor v 335Ci by měl charakterem připomínat právě osmiválec, hlavní devizou bude lineární chod s dostatkem výkonu v jakýchkoli otáčkách, což dokazuje i točivý moment 400 Nm, který je plně k dispozici mezi 1300 až 5000 otáčkami. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h zvládne na šestý rychlostní stupeň za 6,2 s. Coupé 335Cii, jak se značí tento přeplňovaný třílitr, zrychlí na stovku za zajímavých 5,5 s a spotřebuje přitom 9,5 l na 100 km v kombinovaném cyklu.

Jediným naftovým zástupcem je třílitr o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 500 Nm. S ním zrychlí coupé na stovku za 6,6 s a vystačí si v průměru se 6,5 l nafty na 100 km. Všechny tyto verze pak dosahují shodné maximální rychlosti 250 km/h, kdy zasáhne omezovač. Po jeho odstranění by verze 335i měla umožnit atakovat rychlost 280 km/h, do které je právě pouze u ní cejchován tachometr až do této hodnoty (ostatní verze klasicky do 260 km/h), sportovní ambice odhalí i otáčkoměr s maximem na hodnotě 8 000 (ostatní verze 7 500 ot.). Omezovač rychlosti je jako doma ve všech verzích, pouze 325Ci má maximální rychlost 247 km/h. Motory jsou tak chloubou i v nové generaci Coupé a jen stěží najdete v daném segmentu konkurenta s obdobnými parametry. Doufejme jen, že si BMW tentokrát odpustí výstřelek v podobě osazení modelu čtyřválcovým dieselem, starší BMW 320Cd bylo svým zvukem, charakterem a výkon vším možným, jen ne tím, co bychom od trojkového coupé očekávali...

 

325i

330i

335i (twinturbo)

330d

Objem motoru (ccm)

2 497

2 996

2996

2 993

Výkon (kW/k)

160/218

200/272

225/306

170/231

Zrychlení 0-100 (s)

6,9

6,1

5,5

6,6

Maximální rychlost (km/h)

247

250

250

250

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

8,4

8,8

9,5

6,5

BMW 3 Coupé má standardně poháněnou zadní nápravu, ale na přání lze objednat coupé i s pohonem všech kol xDrive. Tato možnost se u coupé značky BMW objevuje v historii vůbec poprvé, zatím však nebylo upřesněno, pro jaké modely bude k dispozici. Věřme, že pro všechny, u nejvyšší verze 335i bude pohon všech kol jistě žádoucí. O přenos výkonu se stará buď manuální nebo automatická šestistupňová převodovka, v budoucnu by se měla objevit i sekvenční převodovka SMG nové generace, zprvu zřejmě pouze ve verzi M3.

Nové Coupé však není pouze autem pro zábavu, ale vyznačuje se i dostatkem praktičnosti. Pro cestující je k dispozici větší vnitřní prostor a tak i ti, kteří usednou do zadní řady nebudou mít pocit stísněnosti. O převoz potřebných zavazadel se pak postará kufr s objemem 430 l u verze 335i a 440 l u ostatních.

Ve výbavě pak naleznete vše, co se od BMW dnes očekává. Základem jsou elektronické systémy DSC, CBC, ASC nebo DTC, u BMW již rovněž zdomácněl systém hlídání tlaku v pneumatikách se speciálními pneu runflat, které umožňují i po ztrátě vzduchu dojed až 250 km. Samozřejmostí ve výbavě je klimatizace, el. ovládání oken a zrcátek, sportovní sedadla, 17" kola z lehkých slitin a další prvky. Krom toho ale přichází vůz s jednou důležitou novinkou: nové coupé bude umět používat kruhové "obsvětlení" xenonových světel, dnes používané jako parkovací světlomety, i jako světla pro denní svícení. BMW tak konečně vychází vstříc zákazníkům toužícím po inteligentním systému denního svícení.

Bavorská novinka by se měla k zákazníkům dostat již v průběhu letoška, dodání prvních vozů na český trh lze očekávat na podzim tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Coupé

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků