Nové BMW 2 Gran Coupé oficiálně: V základu s tříválcem, vrchol má 306 koní

BMW jde na jistotu a oficiálně představuje svého hráče na poli kompaktních „čtyřdveřových kupé“. Dle předpokladů přitom vychází z nedávno představené nové generace řady 1.

Zatímco boj o místo na trhu velkých „čtyřdveřových kupé“ je už mezi německými značkami jaksi ustálený, tato bitva se pomalu přesunula i mezi kompaktnější vozy. A ani BMW v této třídě nesmí chybět, proti Mercedesu-Benz CLA kupé nebo sedanu Audi A3 tak nyní vytahuje zbrusu novou řadu 2 Gran Coupé.

Vlastně ji můžete nazvat řadou 1 v karosářské verzi sedan a nebudete daleko od pravdy. Právě z nové „jedničky“ totiž „dvojka GC“ vychází. Design přídě je jasný, dochází i na stejný technický základ s pohonem předních (či všech) kol a dnes už maximálně foukané čtyřválce pod kapotou. Hlavní změny tedy přichází až za předními dveřmi.

BMW řady 2 Gran Coupé: Srovnání rozměrů
Model 2 GC 1
Délka [mm] 4562 4319
Šířka [mm] 1800 1799
Výška [mm] 1400 1434
Rozvor [mm] 2670 2670
Základní objem kufru [l] 430 380

Na délku měří řada 2 Gran Coupé celkem 4562 mm, na šířku 1800 mm, vysoká je 1400 mm a rozvor 2670 mm sdílí s hatchbackem řady 1 (srovnání v tabulce výše). Novinka samozřejmě hraje na praktičnost pro cestující vzadu s větším místem pro nohy a také rozměrnějším kufrem, který má základní objem 430 litrů.

Z „jedničky“ se vychází také v interiéru. Na architekturu palubní desky nových BMW jsme už zvyklí, přičemž i tady se objevuje přístrojový štít a dotykový displej infotainmentu o uhlopříčkách 10,25 palce. Volitelný je rovněž barevný head-up displej o velikosti 9,2 palce. Infotainment lze ovládat pomocí ovladače iDrive, dotykem, hlasem nebo gesty.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

Pro začátek prodejů řady 2 Gran Coupé si BMW připravilo trojici motorů. Základem bude ve variantě 218i přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru s výkonem 103 kW (140 koní), pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Sedmistupňový dvouspojkový automat bude za příplatek. Naftové 220d pak využívá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 140 kW (190 koní), má pohon předních kol a výhradně osmistupňový automat.

Vrchol v nabídce bude zastávat benzinová verze M235i xDrive poháněná nejvýkonnější dvoulitrovým čtyřválcem BMW o síle 225 kW (306 koní), s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. Na 100 km/h se dostane za 4,9 sekundy (4,8 sekundy s paketem M Performance) a maximálně dosáhne na elektronicky omezených 250 km/h.

BMW M8 Gran Coupé konečně dorazilo. Konkurence už se ohlíží přes rameno

BMW M8 Gran Coupé konečně dorazilo. Konkurence už se ohlíží přes rameno

U M235i xDrive je standardem i mechanický samosvorný diferenciál Torsen, funkce řízeného startu Launch Control, ostřeji nastavené řízení a po stránce designu samozřejmě i sportovní nárazníky M Sport, jiná mřížka chladiče, spoiler na zádi či sportovní sedačky a volant. Nižší sportovní podvozek nebo adaptivní podvozek patří do volitelné výbavy u všech motorizací.

Světová premiéra BMW řady 2 Gran Coupé proběhne v listopadu 2019 na autosalonu v Los Angeles. Prodeje odstartují v březnu 2020, cenovky tudíž ještě neznáme.

BMW 2 Gran Coupé: Technická data motorů dostupných v rámci představení
Motor 218i 220d M235í xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1499 1995 1998
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/4600-6500 140/4000 225/5000-6250
Točivý moment [N.m/min] 220/1480-4200 400/1750-250 450/1750-4500
Převodovka 6M(7A) 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 215 235 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,7 7,5 4,9
Spotřeba WLTP [l/100 km] 5,4-5,7(5,0-5,4) 4,2-4,5 6,7-7,1
Provozní hmotnost [kg] 1425(1450) 1580 1645
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

7.  3.  2021 | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků