BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

BMW již oficiálně ukazuje novou řadu 1. S novou platformou přichází pohon předních kol, prostornější interiér a taky hned nejvýkonnější verze M135i s přeplňovaným dvoulitrem.

Nová a v pořadí již třetí generace BMW řady 1 je od svých předchůdců velkou změnou. Samozřejmě jde o přechod na novou platformu FAAR s pohonem předních kol, kterou již používá například BMW X1 nebo Mini Countryman. Změny celkové koncepce se tak samozřejmě projevily i do exteriéru, který nyní proporcemi více připomíná klasické hatchbacky od rivalů Mercedesu či Audi.

O několik palců větší ledvinky na přídi samozřejmě nechybí, vůči rivalům chce ovšem BMW zabojovat také větší prostorností interiéru. Místo pro nohy cestujících vzadu narostlo o 33 mm a nad hlavou přibylo dalších 19 mm. Snadnější je nyní přístup do zavazadlového prostoru, který je nyní větší o 20 litrů na konečných 380 litrech (se sklopenými zadními sedačkami 1200 litrů).

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Nová řada 1 je ale doopravdy s délkou 4319 mm o 5 mm kratší než předchůdce. Na šířku však vyrostla o 34 mm na 1799 mm, zatímco výška narostla o 13 mm na 1434 mm. O 20 mm je delší i rozvor s celkem 2670 mm. S rozsáhlejším využitím hliníku v kombinaci s vysokopevnostní ocelí byla i snížena hmotnost o 30 kg, zatímco se výztuhami karoserie zvýšila torzní tuhost.

V interiéru pak najdete podobnou architekturu jako v posledních modelech BMW, kdy je před řidičem ve vyšších výbavách orientován digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce (nižší výbavy mají stále analogové budíky a menší 5,5palcový displej). Standardem je poté 8,8palcový infotainment a volitelně je k mání i barevný head-up displej. Za příplatek rovněž nechybí ambientní osvětlení interiéru.

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

S přechodem na pohon předních kol dostala nová řada 1 i stabilizační systém ARB známý již z BMW i3. Systém má zaručit výrazné zlepšení trakce při rozjezdu, zatáčení nebo jízdě na mokrém povrchu a umožňuje citlivější a rychlejší přibrzďování protáčejícího se kola. ARB pracuje v těsné kooperaci se stabilizačním systémem DSC s cílem významně potlačit nedotáčivost.

Pod kapotou nové „jedničky“ najdete výhradně tří- a čtyřválcové motory, kdy základní benzinovou motorizaci zastane při uvedení na trh verze 118i s přeplňovaným tříválcem o objemu 1,5 litru a výkonu 103 kW (140 koní). Základem je šestistupňová manuální převodovka, sedmistupňový automat je za příplatek.

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

Na druhé straně spektra je zcela nejvýkonnější benzinová verze M135i xDrive, která nabídne přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 225 kW (306 koní). Zde je standardem osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. Zrychlení M135i z nuly na 100 km/h je udávaných 4,8 sekundy (4,7 s Performance paketem) a maximální rychlost čítá 250 km/h.

Kromě sportovního vzhledu pak dostává M135i standardně i dodatečné výztuhy na přední části, sportovní podvozek nižší o 10 mm, jinak nastavené řízení s proměnlivým účinkem posilovače a silnější brzdovou soustavu.

BMW odchází ze šampionátu WEC. Závodní M8 GTE se rozloučí po 24h Le Mans

BMW odchází ze šampionátu WEC. Závodní M8 GTE se rozloučí po 24h Le Mans

Naftovými verzemi řady 1 jsou základní 116d s tříválcem o objemu 1,5 litru (85 kW/116 k), silnější 118d s dvoulitrovým čtyřválcem (110 kW/150 k) a nakonec 120d xDrive rovněž s dvoulitrovým čtyřválcem (140 kW/190 k) a standardně pohonem všech kol.

Třetí generace BMW řady 1 se veřejnosti poprvé představí 25. – 27. června 2019 na nové prezentační platformě BMW Group #NEXTGen v budově BMW Welt v Mnichově. Výstavní premiéru si pak odbude v září na autosalonu ve Frankfurtu. Celosvětové prodeje začnou 28. září 2019.

Nové BMW řady 1 F40: Technická data nabízených motorů
Motor 118i M135i 116d 118d 120d
Pohon 4x2 4x4 4x2 4x2 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1499 1998 1496 1995 1995
Válce/ventily 3/4 4/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/4200 225/4500 85/2250 110/2500 140/2500
Točivý moment [N.m/min] 220/1480 450/1750 270/1750 350/1750 400/1750
Převodovka 6M(7A) 8A 6M(7A) 6M(8A) 8A
Max. rychlost [km/h] 213 250 200 218(216) 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,5 4,8 10,3(10,1) 8,5(8,4) 7,0
Poh. hmotnost [kg] 1320(1395) 1600 1385(1460) 1430(1505) 1590
Komb. spotř. [l/100 km] 5,0-5,7 6,8-7,1 3,8 - 4,2 4,1-4,4 4,5-4,7
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 19 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek