Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley
 Zdroj: Bentley
 Zdroj: Bentley
 Zdroj: Bentley
18
Fotogalerie

Nové Bentley Continental GT může být do 140 km/h jako elektromobil. Pro sichr má ještě V8

Ano, je to plug-in hybrid. A ano, verze Speed přichází o motor W12. Je to samozřejmě škoda, ale poslechněte si, jaké má pro vás Bentley argumenty.

Britská automobilka Bentley představuje již čtvrtou generaci modelu Continental GT. Jako první tu máme variantu Speed, což nás přivádí rovnou k tomu nejdůležitějšímu - motor W12 je skutečně fuč. Automobilka to avizovala již dlouho, ale nyní to máme jasně dané proporcemi prostoru pod kapotou u této novinky. Místo dvanáctiválce je zde vidlicový osmiválec dopovaný dvěma turbodmychadly a elektřinou.

Konkrétně jde o motor 4.0 V8, který sám o sobě dává výkon 600 koní a produkuje maximum točivého momentu 800 N.m. Vstřikovače pracují s tlakem 350 barů místo původních 200, elektromotor pak pomáhá vykrývat mezery turbodmychadel pro co nejhladší akceleraci. Elektromotor je umístěný v převodovce a produkuje výkon 190 koní, přičemž je schopen vyvinout až 450 N.m točivého momentu.

Elektromotor získává energii z externě napájené baterie o kapacitě 25,9 kWh, která je umístěna za zadní nápravou. Kombinovaný výkon činí 782 koní a maximum točivého momentu je 1000 N.m. Ano, je to nejsilnější sériově vyráběné Bentley v historii. Vůz je tak schopný akcelerovat z 0 na 96 km/h za 3,1 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 335 km/h. I díky nárůstu hmotnosti kvůli baterii je tak novinka pružnější než předchozí W12.

Převodovka je osmistupňová dvouspojková a výkon se přenáší na všechna čtyři kola. Zadní náprava je doplněna o nový elektronicky řízený samosvorný diferenciál. K podvozkové výbavě se dále řadí vektorování točivého momentu na obou nápravách, řízení všech kol a aktivní stabilizace náklonů. Kompletním předěláním pak prošla elektronika, kdy má vůz zcela nový software pro ESC.

Vůz je schopný samostatné elektrické jízdy až do rychlosti 140 km/h a tří čtvrtin polohy plynového pedálu. Pouze na elektřinu bude možné ujet až 81 km, přičemž s natankovanou nádrží do plna má být jízdní dosah až 859 kilometrů. Conti má samozřejmě vzduchové odpružení, pochlubit se může také rozložením hmotnosti 49:51, čemuž samozřejmě přispělo umístění baterie dozadu.

Standardně má GT vzadu ventilované 420mm kotouče a vzadu 380mm. Karbon-keramické brzdy o rozměrech 440 mm vpředu a 410 mm vzadu jsou dostupné na přání. Design je evolucí předchozí generace a k dispozici jsou karosářské varianty kupé i kabriolet. Produkce a dodávky zákazníkům se plánuje na třetí kvartál tohoto roku. Výroba samozřejmě probíhá v anglickém Crewe.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Doporučujeme

Články odjinud