Nové baby Bugatti přijede v roce 2008

Nové baby Bugatti přijede v roce 2008

O Bugatti Veyron za milion eur se už popsaly stohy listů a auto stále ještě není na světě. Vedení koncernu Volkswagen, pod něž spadá i automobilka Bugatti, slíbilo, že majitelé dostanou svůj zamluvený a často i zaplacený Veyron již letos v září. Problémem číslo byla maximální rychlost, které měl Veyron dáshnout. Trvalo docela dlouho, než se podařilo vyřešil problémy s aerodynamikou a motorem. Druhým závažným problémem je již jistá neekonomičnost výroby, o které jsme vás informovali dříve.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron

Když se do vedení automobilky Bugatti dostal Thomas Bscher, nechal se slyšet, že jeho hlavním a jediným cílem je oprášit a obnovit jméno slavné sportovní značky, ke kterým Bugatti dozajista patřívala. V hlavě měl myšlenku postavit auto s rozvržením sedadel 2+2. O tom, kde bude posazen motor, se zdroje rozcházejí: Autocar uvádí, že by se mělo jednat o vůz s motorem uprostřed, kdežto francouzský magazín L´Auto-Journal uvedl, že motor bude posazen za přední nápravou. O tom, jaké srdce bude bít v tomto novém sportovním voze, ještě přesné informace nemáme k dispozici, spekulace ale směřují k benzínovému agregátu 4.2 V8 s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, který je v současnosti u Audi (výkon 368 kW/500 k) nebo v úvahu taky připadá W12, který má pod kapotou Bentley.

Při pohledu na obrázky je jasné, kde vzalo „baby Bugatti“ inspiraci. Sání do oblouku, tvarování předního víka nebo světlomety, vše nese prvky silnějšího Veyronu. Narozdíl od dražšího modelu by měl být cenově dostupnější, odhadovaná cena by se měla pohybovat řádově někde od 150 do 200 tisíc euro. Bscher dodává, že vůz bude mít karosérii z uhlíkových kompozitů, osmiválec uložený napříč, pohon zadní nápravy a výborné jízdní vlastnosti s dostatkem zpětné vazby. Současně s tím bude vůz použitelný v každodenním provozu.

Po časových odkladech s uvedením Veyronu nechtěl ve vedení Volkswagenu zpočátku nikdo o druhém modelu od Bugatti ani slyšet. Pak se jim rozhodnutí rozleželo v hlavě a dali k odsouhlasenému projektu podmínku: auto musí být ve výsledku ziskovým produktem. Narozdíl od Veyronu, který je kusovou záležitostí a bude jich vyrobeno jen okolo 150 kusů, u „baby Bugatti“ se přepokládá s produkcí dvou až tří tisíc kusů ročně. Bohužel pro nás, sportovně laděné řidiče, dočkáme se jej až v roce 2008. A jméno? Francouzský magazín uvedl název: „Wimille“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: L´Auto Journal

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Autocar 15/04

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků