Nové baby Bugatti přijede v roce 2008

O Bugatti Veyron za milion eur se už popsaly stohy listů a auto stále ještě není na světě. Vedení koncernu Volkswagen, pod něž spadá i automobilka Bugatti, slíbilo, že majitelé dostanou svůj zamluvený a často i zaplacený Veyron již letos v září. Problémem číslo byla maximální rychlost, které měl Veyron dáshnout. Trvalo docela dlouho, než se podařilo vyřešil problémy s aerodynamikou a motorem. Druhým závažným problémem je již jistá neekonomičnost výroby, o které jsme vás informovali dříve.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron

Když se do vedení automobilky Bugatti dostal Thomas Bscher, nechal se slyšet, že jeho hlavním a jediným cílem je oprášit a obnovit jméno slavné sportovní značky, ke kterým Bugatti dozajista patřívala. V hlavě měl myšlenku postavit auto s rozvržením sedadel 2+2. O tom, kde bude posazen motor, se zdroje rozcházejí: Autocar uvádí, že by se mělo jednat o vůz s motorem uprostřed, kdežto francouzský magazín L´Auto-Journal uvedl, že motor bude posazen za přední nápravou. O tom, jaké srdce bude bít v tomto novém sportovním voze, ještě přesné informace nemáme k dispozici, spekulace ale směřují k benzínovému agregátu 4.2 V8 s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, který je v současnosti u Audi (výkon 368 kW/500 k) nebo v úvahu taky připadá W12, který má pod kapotou Bentley.

Při pohledu na obrázky je jasné, kde vzalo „baby Bugatti“ inspiraci. Sání do oblouku, tvarování předního víka nebo světlomety, vše nese prvky silnějšího Veyronu. Narozdíl od dražšího modelu by měl být cenově dostupnější, odhadovaná cena by se měla pohybovat řádově někde od 150 do 200 tisíc euro. Bscher dodává, že vůz bude mít karosérii z uhlíkových kompozitů, osmiválec uložený napříč, pohon zadní nápravy a výborné jízdní vlastnosti s dostatkem zpětné vazby. Současně s tím bude vůz použitelný v každodenním provozu.

Po časových odkladech s uvedením Veyronu nechtěl ve vedení Volkswagenu zpočátku nikdo o druhém modelu od Bugatti ani slyšet. Pak se jim rozhodnutí rozleželo v hlavě a dali k odsouhlasenému projektu podmínku: auto musí být ve výsledku ziskovým produktem. Narozdíl od Veyronu, který je kusovou záležitostí a bude jich vyrobeno jen okolo 150 kusů, u „baby Bugatti“ se přepokládá s produkcí dvou až tří tisíc kusů ročně. Bohužel pro nás, sportovně laděné řidiče, dočkáme se jej až v roce 2008. A jméno? Francouzský magazín uvedl název: „Wimille“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: L´Auto Journal

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Autocar 15/04

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků