Nové Audi TT RS má 400 koní, 480 Nm a stovku umí za 3,7 s

Audi oficiálně představilo na autosalonu v Pekingu novou generaci modelu TT RS. Zájemci se mohou těšit na motor o výkonu 294 kW (400 k), samozřejmě na pohon všech kol a na akceleraci, která není příliš vzdálená tomu, co předvádí desetiválcová R8.

Nové Audi TT RS prozrazeno bez maskování

Nové Audi TT RS prozrazeno bez maskování

Audi TT RS dostalo pod kapotu přepracované provedení pětiválcového motoru o objemu 2,5 litru. Tato jednotka je lehčí, protože používá celohliníkový blok (-10 kg) a především nabízí dost zajímavé základní parametry. Nejvyšší výkon dosahuje na 294 kW (400 k), točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm. Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol pracující s mezinápravovou spojkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Audi TT RS se představilo jako kupé a roadster. S pětiválcem o výkonu 400 koní, sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol půjde o velmi rychlý stroj

Nové Audi TT RS bude velmi rychlé. Provedení kupé zvládne vystartovat z nuly na 100 km/h už za 3,7 s, otevřená verze, která je trochu těžší, potřebuje podle oficiálních údajů 3,9 s. Podle spekulací by se dokonce časem měla objevit také ještě rychlejší verze Plus.

TT RS dostalo rovněž snížený podvozek a může mít případně adaptivní tlumiče s technologií Magnetic Ride. Základní verze stojí na devatenáctipalcových kolech a používá brzdy o velikosti 370 mm. Alternativou jsou kola o palec větší a karbon-keramické kotouče.

Audi TT RS se rozcvičuje na Nürburgringu. Má opravdu pěkný zvuk

Audi TT RS se rozcvičuje na Nürburgringu. Má opravdu pěkný zvuk

Co se designu týká, ten nejlépe ukáže fotogalerie čítající více než padesát obrázků. Nové TT RS dostalo agresivnější přední nárazník, výraznější prahy, zadní spoiler, velké koncovky výfuku a samozřejmě se na karoserii objevují písmenka RS.

V Evropě se tato novinka začne prodávat na podzim. Základní cena za kupé bude 66 400 eur, roadster vyjde na 69 200 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků