Nové Audi TT RS má 400 koní, 480 Nm a stovku umí za 3,7 s

Nové Audi TT RS má 400 koní, 480 Nm a stovku umí za 3,7 s

Audi oficiálně představilo na autosalonu v Pekingu novou generaci modelu TT RS. Zájemci se mohou těšit na motor o výkonu 294 kW (400 k), samozřejmě na pohon všech kol a na akceleraci, která není příliš vzdálená tomu, co předvádí desetiválcová R8.

Tajné | Sportovní auta | Audi | Kupé

Nové Audi TT RS prozrazeno bez maskování

Audi TT RS dostalo pod kapotu přepracované provedení pětiválcového motoru o objemu 2,5 litru. Tato jednotka je lehčí, protože používá celohliníkový blok (-10 kg) a především nabízí dost zajímavé základní parametry. Nejvyšší výkon dosahuje na 294 kW (400 k), točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm. Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol pracující s mezinápravovou spojkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Audi TT RS se představilo jako kupé a roadster. S pětiválcem o výkonu 400 koní, sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol půjde o velmi rychlý stroj

Nové Audi TT RS bude velmi rychlé. Provedení kupé zvládne vystartovat z nuly na 100 km/h už za 3,7 s, otevřená verze, která je trochu těžší, potřebuje podle oficiálních údajů 3,9 s. Podle spekulací by se dokonce časem měla objevit také ještě rychlejší verze Plus.

TT RS dostalo rovněž snížený podvozek a může mít případně adaptivní tlumiče s technologií Magnetic Ride. Základní verze stojí na devatenáctipalcových kolech a používá brzdy o velikosti 370 mm. Alternativou jsou kola o palec větší a karbon-keramické kotouče.

Video | Tajné | Sportovní auta | Audi | Kupé

Audi TT RS se rozcvičuje na Nürburgringu. Má opravdu pěkný zvuk

Co se designu týká, ten nejlépe ukáže fotogalerie čítající více než padesát obrázků. Nové TT RS dostalo agresivnější přední nárazník, výraznější prahy, zadní spoiler, velké koncovky výfuku a samozřejmě se na karoserii objevují písmenka RS.

V Evropě se tato novinka začne prodávat na podzim. Základní cena za kupé bude 66 400 eur, roadster vyjde na 69 200 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků