Nové Audi TT oficiálně představeno

Audi při představení první generace TT šokovala svět neotřelým designem sportovního kupé. Od té doby ale TT trochu zestárlo a konkurence ukusovala stále více z jeho pozice na trhu. Nyní přichází nové TT, aby se postavilo do opozice takovým ikonám, jako je např. BMW Z4, Nissan 350Z nebo Alfa Brera. Jaké jsou jeho šance vám napoví už první oficiální informace a fotografie.
Nové Audi TT oficiálně představeno

Automobilka Audi včera večer oficiálně představila svou novou generaci úspěšného sportovního modelu TT. Po sérii špionážních fotografií si tak můžete novinku prohlédnout v celé její kráse, v jaké se bude objevovat na evropských silnicích. Nové coupé kategorie 2+2 se výrazně rozrostlo. Na délku měří 4 178 mm (+ 137 mm), na šířku 1 842 mm (+ 78 mm) a na výšku 1352 mm. Rozvor pak má hodnotu 2 468 mm. Možná vás větší rozměry překvapí, ale podle nás je zvětšení vozu správným krokem; první TT bylo poměrně malé a opticky působilo ještě menším dojmem. Někteří tak "tétéčko" nevnímali jako konkurenci dospělých kupé a mnozí jej měli za auto pro ženy. Tuto nálepku se nyní Audi rozhodlo vozu definitivně odpárat. Automobilka myslela také na praktičnost, základní objem zavazadlového prostoru má hodnotu 290 litrů a lze ho zvětšit až na slušných 700 litrů.

Pod kapotou se v počátku objeví dvojice motorů. Základní pohonnou jednotkou bude tvořit přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI o výkonu 147 kW (200 k) a točivém momentu 280 Nm známý třeba z Octavie RS (test vozu i motoru zde). Síla agregátu se bude přenášet prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky na přední kola, za příplatek si pořídíte automatickou převodovku DSG. S tímto motorem zrychlí TT na stovku za 6,6 sekundy s manuálem, resp. 6,4 sekundy s DSG (test převodovky DSG zde) . Maximální rychlost pak dosahuje 240 km/h. Kombinovaná spotřeba u obou verzí se bude pohybovat okolo 7,7 l na 100 km.

Druhým motorem je pak šestiválec FSI o objemu 3,2 l s výkonem 184 kW (250 k) a točivém momentu 320 Nm. Výkon je trvale přenášen na všechna kola také prostřednictvím stejné dvojice převodovek. S manuální šestistupňovou převodovkou zrychlí na stovku za 5,9 s a s automatem DSG za 5,7 s. Obě verze pak dosáhnou elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba se pak bude pohybovat okolo 10,3 l u manuálu a 9,4 l u automatu.

Nové TT vypadá již na fotografiích opravdu dospěleji, zejména přední část vozu je oproti předchozí generaci značně odlišná. Boční pohled pak odhalí obdobnou siluetu a i záď je velmi podobná, ztratila jen něco málo ze dnes poněkud zastaralé kulatosti. Jak novinku přijme trh, to ukáže čas.

Tip: Stáhněte si plakáty nového Audi TT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Nové Audi TT

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků