Nové Audi SQ5 dostane elektrický kompresor a výkon 370 koní

Nové Audi SQ5 dostane elektrický kompresor a výkon 370 koní

Před časem představené Audi SQ7 je prvním modelem, který přinesl do sériové výroby elektrický kompresor. Už dlouho dopředu bylo jasné, že tato technická novinka nebude výsadou pouze tohoto SUV, takže není překvapením, že podle nejnovějších informací se stejná věc nastěhuje pod kapotu dalšího automobilu. Konkrétně půjde o Audi SQ5. 

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

S informacemi přišel britský Autocar, kterému je potvrdil šéf vývoje motorů Audi Oliver Hoffman. Podle něj může mít naftový šestiválec v SQ5 klidně 291 kW (396 k), ale kvůli zachování ovladatelnosti nakonec takto vysoký výkon Audi zatím nenabídne. Dost možná kromě jiného také proto, aby zůstal prostor pro verzi SQ5 Plus

Audi posílilo další model. Ve Frankfurtu se představí SQ5 Plus

Audi posílilo další model. Ve Frankfurtu se představí SQ5 Plus

Nové Audi SQ5 vybavené elektrickým kompresorem nakonec nabídne 272 kW (370 k) a samozřejmě také výrazně lepší odezvu na plyn. Jenom připomeneme, že minulý rok ve Frankfurtu představené Audi SQ5 Plus nabízí ze svého dvakrát přeplňovaného šestiválce 250 kW (340 k) a 700 Nm. 

Kromě elektrického kompresoru kombinovaného s naftovým šestiválcem by měla připravovaná novinka dostat také aktivní stabilizátory. Podle dostupných informací dorazí nové Audi SQ5 příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků