Nové Audi SQ5 dostane elektrický kompresor a výkon 370 koní

Nové Audi SQ5 dostane elektrický kompresor a výkon 370 koní

Před časem představené Audi SQ7 je prvním modelem, který přinesl do sériové výroby elektrický kompresor. Už dlouho dopředu bylo jasné, že tato technická novinka nebude výsadou pouze tohoto SUV, takže není překvapením, že podle nejnovějších informací se stejná věc nastěhuje pod kapotu dalšího automobilu. Konkrétně půjde o Audi SQ5. 

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

S informacemi přišel britský Autocar, kterému je potvrdil šéf vývoje motorů Audi Oliver Hoffman. Podle něj může mít naftový šestiválec v SQ5 klidně 291 kW (396 k), ale kvůli zachování ovladatelnosti nakonec takto vysoký výkon Audi zatím nenabídne. Dost možná kromě jiného také proto, aby zůstal prostor pro verzi SQ5 Plus

Audi posílilo další model. Ve Frankfurtu se představí SQ5 Plus

Audi posílilo další model. Ve Frankfurtu se představí SQ5 Plus

Nové Audi SQ5 vybavené elektrickým kompresorem nakonec nabídne 272 kW (370 k) a samozřejmě také výrazně lepší odezvu na plyn. Jenom připomeneme, že minulý rok ve Frankfurtu představené Audi SQ5 Plus nabízí ze svého dvakrát přeplňovaného šestiválce 250 kW (340 k) a 700 Nm. 

Kromě elektrického kompresoru kombinovaného s naftovým šestiválcem by měla připravovaná novinka dostat také aktivní stabilizátory. Podle dostupných informací dorazí nové Audi SQ5 příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků