Nové Audi SQ5 dostane elektrický kompresor a výkon 370 koní

Nové Audi SQ5 dostane elektrický kompresor a výkon 370 koní

Před časem představené Audi SQ7 je prvním modelem, který přinesl do sériové výroby elektrický kompresor. Už dlouho dopředu bylo jasné, že tato technická novinka nebude výsadou pouze tohoto SUV, takže není překvapením, že podle nejnovějších informací se stejná věc nastěhuje pod kapotu dalšího automobilu. Konkrétně půjde o Audi SQ5. 

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

S informacemi přišel britský Autocar, kterému je potvrdil šéf vývoje motorů Audi Oliver Hoffman. Podle něj může mít naftový šestiválec v SQ5 klidně 291 kW (396 k), ale kvůli zachování ovladatelnosti nakonec takto vysoký výkon Audi zatím nenabídne. Dost možná kromě jiného také proto, aby zůstal prostor pro verzi SQ5 Plus

Audi posílilo další model. Ve Frankfurtu se představí SQ5 Plus

Audi posílilo další model. Ve Frankfurtu se představí SQ5 Plus

Nové Audi SQ5 vybavené elektrickým kompresorem nakonec nabídne 272 kW (370 k) a samozřejmě také výrazně lepší odezvu na plyn. Jenom připomeneme, že minulý rok ve Frankfurtu představené Audi SQ5 Plus nabízí ze svého dvakrát přeplňovaného šestiválce 250 kW (340 k) a 700 Nm. 

Kromě elektrického kompresoru kombinovaného s naftovým šestiválcem by měla připravovaná novinka dostat také aktivní stabilizátory. Podle dostupných informací dorazí nové Audi SQ5 příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků