Nové Audi S8 oficiálně: Mild-hybridní V8 kombinuje s chytrým podvozkem

Audi již konečně představuje přiostřenou verzi limuzíny A8. Novince pod kapotou nechybí osmiválec.

S uvedením ostré limuzíny S8 si dalo Audi vcelku načas, jelikož nové generace standardní A8 jsme se dočkali už před takřka dvěma lety. Dálniční rychlík už je však konečně tady a přichází s tradičními úpravami, které posunují luxusní model na další úroveň.

Audi Q7 prošlo modernizací: Dostává hybridní techniku a přepracovaný interiér

Audi Q7 prošlo modernizací: Dostává hybridní techniku a přepracovaný interiér

Pod kapotou S8 tedy najdete koncernový osmiválec o objemu čtyř litrů dopovaný dvěma turbodmychadly, který je ke všemu doplněn o 48V mild-hybridní systém. Ve výsledku tak novinka nabízí výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 N.m. Samozřejmostí je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro.

S8 pak dostává standardně aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. Není již novinkou, že chytrý podvozek zvládá auto naklánět do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu. Nakonec je S8 vybaveno i řízením kol zadní nápravy pro zlepšení agility dlouhé limuzíny. Za příplatek jsou navíc dostupné i karbon-keramické brzdy.

Nové Audi SQ8 oficiálně: 4 litry, 8 válců a 435 koní udávají dynamiku hot-hatche

Nové Audi SQ8 oficiálně: 4 litry, 8 válců a 435 koní udávají dynamiku hot-hatche

Po stránce exteriéru dává S8 své schopnosti najevo agresivnějšími nárazníky, nižšími prahy a také čtveřicí výfukových koncovek vzadu. Volbou poté mohou být až 21palcová kola, za kterými razí červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř se mnohé nemění kromě například karbonového dekoru palubní desky a dveří, odznaků S nebo polstrování Alcantarou. A samozřejmě i S8 si ponechává všechny technologické vychytávky jako standardní A8.

Dynamické schopnosti S8 nám Audi teprve zveřejní, stejně jako větší počet fotografií. Prozatím také čekáme na datum uvedení na trh a základní cenovky.

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

včera | Vladimír Kadera | 52 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků