Nové Audi S8 oficiálně: Mild-hybridní V8 kombinuje s chytrým podvozkem

Audi již konečně představuje přiostřenou verzi limuzíny A8. Novince pod kapotou nechybí osmiválec.

S uvedením ostré limuzíny S8 si dalo Audi vcelku načas, jelikož nové generace standardní A8 jsme se dočkali už před takřka dvěma lety. Dálniční rychlík už je však konečně tady a přichází s tradičními úpravami, které posunují luxusní model na další úroveň.

Audi Q7 prošlo modernizací: Dostává hybridní techniku a přepracovaný interiér

Audi Q7 prošlo modernizací: Dostává hybridní techniku a přepracovaný interiér

Pod kapotou S8 tedy najdete koncernový osmiválec o objemu čtyř litrů dopovaný dvěma turbodmychadly, který je ke všemu doplněn o 48V mild-hybridní systém. Ve výsledku tak novinka nabízí výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 N.m. Samozřejmostí je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro.

S8 pak dostává standardně aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. Není již novinkou, že chytrý podvozek zvládá auto naklánět do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu. Nakonec je S8 vybaveno i řízením kol zadní nápravy pro zlepšení agility dlouhé limuzíny. Za příplatek jsou navíc dostupné i karbon-keramické brzdy.

Nové Audi SQ8 oficiálně: 4 litry, 8 válců a 435 koní udávají dynamiku hot-hatche

Nové Audi SQ8 oficiálně: 4 litry, 8 válců a 435 koní udávají dynamiku hot-hatche

Po stránce exteriéru dává S8 své schopnosti najevo agresivnějšími nárazníky, nižšími prahy a také čtveřicí výfukových koncovek vzadu. Volbou poté mohou být až 21palcová kola, za kterými razí červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř se mnohé nemění kromě například karbonového dekoru palubní desky a dveří, odznaků S nebo polstrování Alcantarou. A samozřejmě i S8 si ponechává všechny technologické vychytávky jako standardní A8.

Dynamické schopnosti S8 nám Audi teprve zveřejní, stejně jako větší počet fotografií. Prozatím také čekáme na datum uvedení na trh a základní cenovky.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků