Nové Audi S8 oficiálně: Mild-hybridní V8 kombinuje s chytrým podvozkem

Audi již konečně představuje přiostřenou verzi limuzíny A8. Novince pod kapotou nechybí osmiválec.

S uvedením ostré limuzíny S8 si dalo Audi vcelku načas, jelikož nové generace standardní A8 jsme se dočkali už před takřka dvěma lety. Dálniční rychlík už je však konečně tady a přichází s tradičními úpravami, které posunují luxusní model na další úroveň.

Audi Q7 prošlo modernizací: Dostává hybridní techniku a přepracovaný interiér

Audi Q7 prošlo modernizací: Dostává hybridní techniku a přepracovaný interiér

Pod kapotou S8 tedy najdete koncernový osmiválec o objemu čtyř litrů dopovaný dvěma turbodmychadly, který je ke všemu doplněn o 48V mild-hybridní systém. Ve výsledku tak novinka nabízí výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 N.m. Samozřejmostí je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro.

S8 pak dostává standardně aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. Není již novinkou, že chytrý podvozek zvládá auto naklánět do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu. Nakonec je S8 vybaveno i řízením kol zadní nápravy pro zlepšení agility dlouhé limuzíny. Za příplatek jsou navíc dostupné i karbon-keramické brzdy.

Nové Audi SQ8 oficiálně: 4 litry, 8 válců a 435 koní udávají dynamiku hot-hatche

Nové Audi SQ8 oficiálně: 4 litry, 8 válců a 435 koní udávají dynamiku hot-hatche

Po stránce exteriéru dává S8 své schopnosti najevo agresivnějšími nárazníky, nižšími prahy a také čtveřicí výfukových koncovek vzadu. Volbou poté mohou být až 21palcová kola, za kterými razí červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř se mnohé nemění kromě například karbonového dekoru palubní desky a dveří, odznaků S nebo polstrování Alcantarou. A samozřejmě i S8 si ponechává všechny technologické vychytávky jako standardní A8.

Dynamické schopnosti S8 nám Audi teprve zveřejní, stejně jako větší počet fotografií. Prozatím také čekáme na datum uvedení na trh a základní cenovky.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků