Audi S8 má českou cenu. Luxusní expres s V8 je skoro o milion dražší než A8

Na rychlejší verzi limuzíny A8 jsme si celkem počkali, nyní už ale vstupuje do prodeje rovněž v Česku. A klasicky je vybavena tou nejlepší technikou.

Komu by standardní Audi A8 nestačilo, rád by trochu síly a rychlosti navíc, především v režii osmiválce, nyní už má k dispozici rovněž výkonnější variantu S8. Právě motorizace zde asi funguje jako hlavní tahák, jelikož pod kapotou S8 najdete standardně osmiválec o objemu čtyř litrů dopovaný dvěma turbodmychadly, který je ke všemu doplněn o 48V mild-hybridní systém. Výsledkem je výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 N.m.

Další technika S8 nepřekvapí. Osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol quattro, systém řízení kol zadní nápravy a standardně i aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. Chytrý podvozek zvládá auto naklánět i do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu.

Ostré Audi RS 6 Avant má české ceny. Supersport s batohem stojí tak akorát

Ostré Audi RS 6 Avant má české ceny. Supersport s batohem stojí tak akorát

S nejnovější technikou v základu není překvapením, že cena startuje na 3.493.900 Kč. Tedy o rovných 874.000 Kč výš než standardní A8 55 TFSI s benzinovým šestiválcem pod kapotou. „Esku“ samozřejmě nechybí ani paket agresivnějších nárazníků, čtveřice výfukových koncovek, 20palcová S kola a silnější brzdová soustava.

Standardně ale S8 dostává i dvojitá akustická skla, světlomety HD Matrix LED, černý lak karoserie Brilliant, kožené čalounění (výběr ze tří odstínů), rozsáhlý balíček asistenčních a bezpečnostních systémů, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů a 3D zobrazením vozu, prémiový audiosystém B&O se 17 reproduktory a 3D ozvučením nebo čtyřzónovou klimatizaci.

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Metalízy jsou příplatkem 32.200 Kč a k dispozici je i vzorník lakování Audi Exclusive od 89.800 Kč. Za zmínku pak stojí panoramatické střešní okno (46.600 Kč), systém nočního vidění (66.700 Kč), head-up displej (40.300 Kč), zatmavená skla (14.200 Kč) nebo klasicky jeden z nejdražších příplatků, karbon-keramické brzdy (246.400 Kč).

Audi S8 – Technické údaje a české ceny
Motor TFSI quattro (MHEV)
Zdvihový objem [cm3] 3996
Válce/ventily 8/4
Převodovka 8A
Výkon [kW/min] 420/6000
Točivý moment [Nm/min] 800/2000-4500
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8
Maximální rychlost [km/h] 250
Pohotovostní hmotnost [kg] 2305
Spotřeba paliva [l/100 km] 11,3
Základní cena [Kč] 3.493.900
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků