Na rychlejší verzi limuzíny A8 jsme si celkem počkali, nyní už ale vstupuje do prodeje rovněž v Česku. A klasicky je vybavena tou nejlepší technikou.
Komu by standardní Audi A8 nestačilo, rád by trochu síly a rychlosti navíc, především v režii osmiválce, nyní už má k dispozici rovněž výkonnější variantu S8. Právě motorizace zde asi funguje jako hlavní tahák, jelikož pod kapotou S8 najdete standardně osmiválec o objemu čtyř litrů dopovaný dvěma turbodmychadly, který je ke všemu doplněn o 48V mild-hybridní systém. Výsledkem je výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 N.m.
Další technika S8 nepřekvapí. Osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol quattro, systém řízení kol zadní nápravy a standardně i aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. Chytrý podvozek zvládá auto naklánět i do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu.
S nejnovější technikou v základu není překvapením, že cena startuje na 3.493.900 Kč. Tedy o rovných 874.000 Kč výš než standardní A8 55 TFSI s benzinovým šestiválcem pod kapotou. „Esku“ samozřejmě nechybí ani paket agresivnějších nárazníků, čtveřice výfukových koncovek, 20palcová S kola a silnější brzdová soustava.
Standardně ale S8 dostává i dvojitá akustická skla, světlomety HD Matrix LED, černý lak karoserie Brilliant, kožené čalounění (výběr ze tří odstínů), rozsáhlý balíček asistenčních a bezpečnostních systémů, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů a 3D zobrazením vozu, prémiový audiosystém B&O se 17 reproduktory a 3D ozvučením nebo čtyřzónovou klimatizaci.
Metalízy jsou příplatkem 32.200 Kč a k dispozici je i vzorník lakování Audi Exclusive od 89.800 Kč. Za zmínku pak stojí panoramatické střešní okno (46.600 Kč), systém nočního vidění (66.700 Kč), head-up displej (40.300 Kč), zatmavená skla (14.200 Kč) nebo klasicky jeden z nejdražších příplatků, karbon-keramické brzdy (246.400 Kč).
Audi S8 – Technické údaje a české ceny |
Motor |
TFSI quattro (MHEV) |
Zdvihový objem [cm3] |
3996 |
Válce/ventily |
8/4 |
Převodovka |
8A |
Výkon [kW/min] |
420/6000 |
Točivý moment [Nm/min] |
800/2000-4500 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
3,8 |
Maximální rychlost [km/h] |
250 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
2305 |
Spotřeba paliva [l/100 km] |
11,3 |
Základní cena [Kč] |
3.493.900 |
Audi A8 je vlajkovou lodí německé automobilky. Poprvé do prodeje se luxusní limuzína dostala v roce 1994. Od Audi A8 je odvozena sportovnější verze S8.
Výbava a ceny • Test Audi A8 50 TDI