Nové Audi S8 konečně v prodeji (česká cena)

Nové Audi S8 konečně v prodeji (česká cena)

Audi S8, které bylo představeno v říjnu loňského roku, se začne prodávat na českém trhu. Srdcem limuzíny je hliníkový vidlicový desetiválec s přímým vstřikem benzinu FSI, odvozený z motoru pohánějícího supersportovní Lamborghini Gallardo. Agregát podává z objemu 5204 ccm výkon 331 kW (450 k) při 7000 ot., točivý moment s velmi plochým průběhem vrcholí na 3500 ot. hodnotou 540 Nm a dosahuje 90 % maxima již při 2300 ot. Na stovku zrychlí vůz za 5,1 s a dosahuje rychlosti 250 km/h.

Výkon motoru přenáší sériově dodávaná šestistupňová automatická převodovka tiptronic s dynamickým programem řazení DSP. Její řídicí jednotka podporuje dynamičtější řazení a celkový převod je nižší než u „civilnějšího“ modelu A8. Pro řazení rychlostních stupňů lze kromě obvyklého voliče tiptronicu využít i páčky pod volantem, které se natáčejí spolu s volantem. S8 používá pohon všech čtyř kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen, který ryze mechanicky rozděluje výkon motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 60:40. Vyžadují-li to adhezní podmínky, dokáže převést až 85 % výkonu na zadní nápravu nebo až 65 % na nápravu přední.

Audi S8 je vybaveno sedmipaprskovými dvacetipalcovými litými koly designu „S“ s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 265/35 R 20. Otvory mezi paprsky kol umožňují pohled na mohutně dimenzované 18" kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vpředu vybavené třmeny s dvojitými pístky, vzadu s elektromechanickou parkovací brzdou. Kotouče mohou být za příplatek i z keramického kompozitu. Za novinku zaplatíte 2 995 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S8

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků