Nové Audi S8 konečně v prodeji (česká cena)

Nové Audi S8 konečně v prodeji (česká cena)

Audi S8, které bylo představeno v říjnu loňského roku, se začne prodávat na českém trhu. Srdcem limuzíny je hliníkový vidlicový desetiválec s přímým vstřikem benzinu FSI, odvozený z motoru pohánějícího supersportovní Lamborghini Gallardo. Agregát podává z objemu 5204 ccm výkon 331 kW (450 k) při 7000 ot., točivý moment s velmi plochým průběhem vrcholí na 3500 ot. hodnotou 540 Nm a dosahuje 90 % maxima již při 2300 ot. Na stovku zrychlí vůz za 5,1 s a dosahuje rychlosti 250 km/h.

Výkon motoru přenáší sériově dodávaná šestistupňová automatická převodovka tiptronic s dynamickým programem řazení DSP. Její řídicí jednotka podporuje dynamičtější řazení a celkový převod je nižší než u „civilnějšího“ modelu A8. Pro řazení rychlostních stupňů lze kromě obvyklého voliče tiptronicu využít i páčky pod volantem, které se natáčejí spolu s volantem. S8 používá pohon všech čtyř kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen, který ryze mechanicky rozděluje výkon motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 60:40. Vyžadují-li to adhezní podmínky, dokáže převést až 85 % výkonu na zadní nápravu nebo až 65 % na nápravu přední.

Audi S8 je vybaveno sedmipaprskovými dvacetipalcovými litými koly designu „S“ s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 265/35 R 20. Otvory mezi paprsky kol umožňují pohled na mohutně dimenzované 18" kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vpředu vybavené třmeny s dvojitými pístky, vzadu s elektromechanickou parkovací brzdou. Kotouče mohou být za příplatek i z keramického kompozitu. Za novinku zaplatíte 2 995 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S8

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků